Från 50 kr till bortskänkes
Kollade igår på blocket då jag själv söker en till gris. Då fanns det en annons om en hona och hane som hade fått en unge ihop men den var såld. Honan och hanen såldes dock för 50:- "pga bristande intresse" blev lite nyfiken på honan men ångrade mig.
Tänkte skicka ett svar idag efter lite mer info om dem men då var annonsen borta.
Ikväll är den tillbaka igen, men nu skänks hela familjen bort "Då intresset minskat".
Fick bara en magkänsla av att dessa kommer hamna nånstanns där dem inte borde vara. Men vet inte.
Ville bara skriva av mig mina tankar då ingen här hemma vill lyssna på mitt "onödiga" babbel.
MVH Erika :)

Och nu är annonsen borta igen?
Den låg bara uppe i 30 minuter.. tycker så synd om grisarna :(
Uch. Känns hemskt att folk gör så.
Skaffar man ett djur ska man veta hur länge det lever och man ska kunna ta hand om det livet ut. Skillnad är det ju om man skulle bli allergiskt på vägen.. Men rätt underligt att hålla på sådär att vela med annonsen då det faktiskt kostar att lägga ut en annons?
Annonsen kanske plockades bort av blocket eftersom annonsen inte följde reglerna? Jag har för mig att man ej får skänka bort djur utan det ska stå med ett pris, ibland kommer sånna annonser med ändå och ibland kan de plockas bort igen så annonsören får en chans att ändra för att sedan läggas ut igen
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#3 Finns inga såna regler när det gäller gnagare och kaniner, dom får man skänka bort, däremot finns ett lägsta pris på hundar, tror det är 500:-
#4 Jaha, ja jag har bara lagt ut på katter så jag trodde det var samma regler även för smådjur, men det kanske var något annat i annonsen som gjorde så att den togs bort.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ungen som annonseras med i annonsen är född 30/10 så den är ju inte ens 4 veckor gammal stackarn. Får man verkligen sälja mor+unge när ungen är så ung?

Jag tror jag har gjort något riktigt dumt..
Jag ska hämta honan och hennes dotter ikväll. Blev så himla kär i båda två. Hanen är redan såld/bortlovad tydligen.
Varför skulle det vara dumt för?
Låter ju som du gett mamman och dottern en större chans till bättre liv
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hmm ja kanske det. Men skulle ju bara ha en hona till och dessutom en skinny!
Men ja, det känns bra att veta att dem kommer till ett bättre hem. Ska bli intressant att se deras "bur" som jag får med. Ska tydligen vara en plastback från ikea..
Kikade in på blocket, är det marsvinen Lexi & Tuva som hamnar hos dig?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Fint gjort av dig att ta hand om dom! Du får gärna fråga vart hanen hamnade för min skull eftersom jag blev lite orolig för han nu 
//Emma

#11 Det ska jag :) Han finns inte med i dagens annons iaf. Detta är 3:e annonsen på 3 dagar 
#12 Mejlade du dom idag och du hämtar dom idag om jag förstått det rätt?
//Emma

#13 Det stämmer bra det.
#14 Skickar dig ett pm…
Ja så länge mamman är med spelar det ingen roll hur gammal ungen är. Jag mailade den djurägaren på första annonsen som lades ut för då såldes dem en och en, och jag påpekade att de ej får leva ensamma. Stackars hanen, var kan han ha tagit vägen? Vilket lidande när han är van att leva med andra marsvin om han nu måste leva ensam……….. Skulle det inte funka med båda tjejerna hos dig kan du höra av dig till mig så kanske jag kan få plats för en av dem tillsammans med två andra honor jag har här för omplacering. OM hanen är kvar när du ska hämta de andra så försök få med honom också! Jag kan ev ordna bra pris på kastrering för honom om du är intresserad. Bra initiativ av dig att hämta dem! Mvh Jennie
Jag har själv försökt att få mina föräldrar att låta mig köpa andra marsvin (och kaniner) men dom tycker att jag har nog. men tänk om dom måste avlivas bara för att ingen vill ha dom! Man kan väl hålla fast vid sitt intresse när det gäller andra liv!!
från en upprörd alva-m-t
!!!:(
Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

#10 Ja, det är Lexi och Tuva :)
#16 Hanen var kvar men var bortlovad till "två killar" vad nu det kan innebära. Men han skulle tydligen få sällskap av en bebispojk iaf. Hon verkade verkligen gilla sina djur, men fattade inte riktigt varför hon skänkte bort dem.
Nu är töserna här hemma iaf. Tuva, bebisen är grymt stor! över 200 g och då blir hon 4 veckor den 25/10
Har du kollat könet på ungen? Så det verkligen är en tjej.
Verkligen söt Tuva är! Hade ju en hane med ungefär samma färger som tyvärr inte klarade av kastreringen
Jag blev verkligen kär när jag såg annonsen!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#19 Ja, det gjorde jag när jag flyttade dem till sin nya bur, det är en liten tös :) Dock såg hon kladdig ut vid könsöppningen, gulaktig. Får hålla koll på det.
#20 Så tråkigt :( Tuva och Lexi är lite skygga av sig det var dem redan borta i förra hemmet. Men lite god mat ska nog få dem på andra tankar :)

#18 fast 200 gr är ju inte stort tycker jag, en unge ska ju väga minst 300 gr för att få säljas vid 5 veckors ålder…
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......

#18 200 gram är inte alls särskilt mycket, speciellt om hon var ensam i kullen. Mina 3 veckor gamla ungar (födda 1/11) väger 285 och 270 gram, så 200 gram för en ensam unge som är nästan 4 veckor är väl snarare lite i så fall.

#25-26 Oj, skrev fel
ska ju stå 300 gram och inte 200.
De är lika rädda idag med. Såfort de hör att någon närmar sig rummet så gömmer dem sig. Kan ju bero på att de inte hade något hus/gömställe mer än lite hö i förra hemmet.

#27 Ja då är det ju ganska normalvikt.

#28 Ja fast nu blev jag väldigt osäker. Var gamla ägaren som sa att hon vägde över 300 gram. Ska ta fram vågen och väga henne på en gång! S kan jag passa på att kolla hennes rumpa samtidigt.
376 gram väger hon :D