Puss galna eller saltbrist!?
Mitt ena marsvin började för ca 2 dagar sedan att slicka på mig (Ben, armar, fingrar, läppar osv.)… Mamma sa att det kan vara pga. salt brist, men marsvin ska ju inte ha salt vad jag hört!?
Igår började även den andra att slicka på mig (dem slickar inte "desperat" utan typ lite kärvänligt och om jag har handen i närheten osv.)
Idag har även den ena börjat slicka på den andra bakom öron osv. dock såg det bara ut som dem putsade varandra^^
Nu undrar jag om detta kan ha med att dem har brist på något att göra eller om dem bara är allmänt puss sjuka!
Tack för alla svar!^^

Vår "lilla! slickar sin kompis i öronen ibland. Så just den gesten tror jag är av ren kärlek faktiskt. 
Jag har Rema som är otroligt pussig :-D
Honey tycker om att smaka, testa och känna med munnen
och bebisar efter nämda marsvin blir monster! Nä, fast väldigt framåt och väääldigt pilliga med munnen, pussa, smaka, nafsa, pussa igen osv De testar väldigt mycket hur långt de kan gå utan att matte säger ifrån också, så jag har fått vara bestämd med att de bara får pussas och inget annat. Speciellt Bus och Dovv är riktiga personligheter!
Okej vad bra att det verkar vara helt normalt då^^! Jag tycker det är så mysigt när dem pussar och har sig:D!

Vår hona Humba brukar pussa ganska mycket på munnen
Ja, det är så mysigt att bli pussad av en så liten söt tunga
, annat än när hundarna slabbar på
Vår lilla Fifi slickar alltid i mitt armveck när vi sitter och myser i soffan =P
Dolly slickar litegrann på min arm också, men sen drar hon i mina hårstrån..som en liten pincett, hehe.
Lite OT kanske…
Och nästan varje gång vi har haft Fifi uppe och när vi släpper ner henne i buren så kommer Dolly och snusar Fifi bakom örat. Vet inte vad hon gör o varför. Men efter ett tag tycker Fifi det är störigt och rycker till och går därifrån…nån som vet varför de gör så?
Min ena brukar slicka mig på handen. Ibland när jag gråter så brukar hon slicka mig på halsen där tårarna rinner.
Hon gillar även att nosa i ansiktet och på läpparna.
Marsvin gör också, men jag har aldrig kunnat se på mina masvin att dom är sjuka, i sådana fall av sällskapsjukan:) Men den är nog inte så allvarlig:I
Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.