Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 2750 ggr
Lyan
0

Landskrona 27/11

Vilka ska dit? Anmälan går ut på måndag!

Jag kommer ha med mina hus och det blir julrea eftersom det är sista utställningen jag ska på innan   jul :-)

Som vanligt har jag beslutsångest vilka som ska med :-P De som är (troligen) givna är Rosa och Aitlin

Royalz
0

Kanske kommer om jag inte åker till Norge istället.. :)

Royalz
0

Jag kommer :)

Anmälde precis:

Caviecares Donna Dixie - ras
Eternitys Villze - ras
Kahlúa - ost
Aurora - ost & pet
GP Sitanes Spellerberg - pet

marsvin-90
0

Ja e jätte sugen på att åka! Men kunde de inte varit i Hässleholm istället, e inte så sugen på o sitta o köra i 5 timmar :S

Fabiola
0

jag kommer. Har anmält:

Oboy Pet och ost

Salsa i pet

Annebergs Käär i Klippt

Lyan
0

Har inte anmält än men det blir Rosa, Aitlin, Maily och Vida. Ev. Udo och Bus också, de ska med iallafall för att se om jag hittar ett trevligt hem till dem :-)

Hade beslutsångest om vilken av Aitlin och Dovv jag skulle ta, Dovv är större och bättre utvecklad men det blev självvalt idag för när jag fotade dem försökte Dovv hoppa ner och jag fick tag i pälsen innan jag fick in handen under henne och det lossnade en stor tuss :-O Hon måste ha känslig päls för det var inte mycket kraft att tala om eftersom jag fångade henne under magen sekunden efter

Lyan
0

Nu har jag anmält!

Bus, Aitlin, Vida, Udo, Rosa och Maily. Det blir släktkalas som vanligt :-P Maily är farmor till Rosa som är moster till Bus och Aitlin. Udo är morbror till Vida

[Licroana]
0

Åh, typiskt!:(

Jag skulle kommit om inte jag hade brutit benet och satt i rullstol ^.-

[Licroana]
0

Åh, typiskt!:(

Jag skulle kommit om inte jag hade brutit benet och satt i rullstol ^.-

Lyan
0

#8 Nä, vad tråkigt :-( Stackars dig :-(

marsvin-90
0

Haha ja kunde inte låta bli att inte komma =P

Jag har anmält dessa:

VillaÄngtorp´s Tamburine Man, 10,5 mån i Ras o Pet

Jess, 7 mån i Ras o Pet

Varemis Obelix, 4 mån i Ras Jr o Pet

Yena, 5 mån i Pet

Tofeffe, 6,5 mån i Ost

Tila, 16 mån i Ras o Pet

Carro-m
0

Jag kommer med:

Cavatinas Killian, 6,5 mån i Klippt o Pet

Cavatinas Valentine, 9 mån i Klippt o Pet

Längtar tills nästa utställning, ska ställa för första gången i uppfödargrupp då! :)

Chokladmunk
0

Jag kommer, minus marsvin iof, aldrig varit på utställning så är jätte nyfiken :)

fayo
0

Åh, vart någonstans i landskrona? bor där och hade varit kul att komma och titta! :)

Lyan
0

#13 Folkets Hus, alla är välkomna :-D

Tyvärr vet jag inte om jag kommer :-( Är så mycket skit som har hänt och de jag brukar vara med kommer inte så jag blir ensam i så fall :-(

[Licroana]
0

#14 ähh, du kan va med dom andra härifrån :-D om du åker så är det ju nått kul i allt eländet :)

Om jag hade kommit kunde du vat med mig, åååh vad jag vill dit!!!

Lyan
0

#15 Får se hur jag mår närmare, det är liksom inte lite skit som har hänt :-( Perrys och Hugos död är bara toppen på ett gigantiskt isberg skit :-(

[Licroana]
0

#16 Usch vad tråkigt!:-(

Lider med dig, hoppas allt blir lite bättre snart, tröstkramar!

Lyan
0

#17 Tack, allt känns bättre med lite kramar :-)

fayo
0

Vilken tid är det? :)

Lyan: tröstkramar från mig med!

Royalz
0

#19 Bedömningarna ska börja 09:15.

Lyan
0

#19 Tack!

Fick ner till Lund men Mattis idag igen och vi ska ner på tisdag också, ev. blir det operation igen :-( Och Pruð är också hängig så blir hon inte bättre tills imorgon blir det ännu mer vet.  Det vilar en förbannelse över mina djur Gråter

Carro-m
0

Lyckatill allihopa som ska till LA imorgon med sina små grisar! :)  Och kör försiktigt i snörusket!

Carro-m
0

Förresten, är det någon som ska ha med sig en ung Texel eller Merino hona till salu imorgon? Är sugen på att köpa en till. :)

Royalz
0

Ska strax börja förbereda marsvinen hade jag tänkt.

Senast kl 02 åker jag hemmifrån. Så det är nästan ingen idé att sova.

Carro-m
0

# 24 Badade mina igår, borstade igenom dom precis o rullade upp hanen. så det e bara packningen kvar. :)

Shit, ska du åka kl 2 inatt!?!?  Hur långt har du?  Själv har jag planer att köra hemifrån vid 8-tiden. har 20 minuter in till Lanskrona ;)

Royalz
0

#25 Jag har 43 mil ner till Landskrona. Men min pappa kör mig en bit sen åker jag med några andra resterande 30 milen :p Sen åker vi så vi har en timme tillgodo ifall det inte går att köra så snabbt pga snön.

marsvin-90
0

Nu är jag nästan klar med alla marsvinen! Har bara 4 kvar o bada sen e man klar =D Dock så ska man ju börja åka vid 03 inatt ^^

Carro-m
0

Vad alla kommer långt ifrån, tycker det e precis lagom med 20 minuter :)  

Vilka raser har du med dig, Royalz?

Royalz
0

#28 Jag har med mig en peruan jr och en teddy som ska ställas i ras. Sen har jag två i pet, en hane och en hona och 2 lakeland i ost.

Vad har du med dig?

Carro-m
0

Jag ska bara ha med med mig en texel som går i klippt långhår och pet, samt en merino som går i samma klasser. Deras ungar är tyvärr fortfarande för unga för att ställas. Så det blir bara 2 djur denna gången.

Nästa gång blir det lite fler, troligtvis 5 eller 6 st. Ska ställa i uppfödargrupp då också :)  Blir dock inte för än i januari, tyvärr :(

Fabiola
0

Ska göra det sista med marsvinen nu. Tur att man har bara 3st och några leveransdjur jag ska titta igenom…

Royalz
0

Alla marsvinen är klara :)

Nu ska jag bara packa det sista och sen sitta och ta det lungt framför tvn. Klockan ringer 00:15 ..

Fabiola
0

#32 00.15 hoppas jag att jag sover. brukar inte blli så :)