Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 5245 ggr
Emmsann
0

Burbygge by Emma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen har jag kommit igång med mitt efterlängtade burbygge!

Det som är gjort idag är att jag har, eftersom hyllplanen var för långa för att dom skulle passa in i mitt lilla rum som jag och marsvinen så snällt delar på, så var jag tvungen att såga av 13 cm på varje hyllplan istället för ta 26 på ett för att få mittenstolpen i mitten och inte mer åt något annat hål, ta bort dom resterande små fyrkantiga delarna på stommen som blev över när jag tog bort 13 cm och sedan sätta på stommen med spikarna på hyllplanet.   

Se min vackra bild i paint hur det gick till.

//Emma

Emmsann
0

Nu har jag monterat den också! Helt själv vill jag tilläga :-P Man kan om man vill.

Dom överblivna stolparna ska sågas av längst upp

//Emma

Emmsann
0

Skivorna jag ska ha ska sitta på baksidan och på sidorna. Storlekarna på baksidan är  62,5 breda och 30 höga. och sidorna är 50,5 breda och 31 höga. Vi åkte till Beijer så fick dom såga ut med en stor, läskig maskin.

//Emma

Abico
0

Det kommer ju att bli jättefint det här! :)
Och vad duktig du är som fixar allt själv, det gjorde inte jag med min våningsbur kan jag säga ;) Pappa blir nervös av att se mig med en såg…

Hanna 

Emmsann
0

#3 Jag kan tilläga att jag inte sågade hyllplanen. Senaste gången jag sågade höll jag på att såga av mig halva fingret. Man såg nästan rätt in ;-) Men jag är nöjd än så länge!

//Emma

1da98
0

Vad roligt med ny bur!
Vad blir det för mått på den när den är klar? :)

// Ida och marsvinen.

// Ida och marsvin.

"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

Emmsann
0

#5 Än vet jag inte men den blir minst 130 x 50 tror jag!

//Emma

1da98
0

#6: okej :D

// Ida och marsvin.

"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

gickan87
0

Kommer säkert bli jättebra!

MVH Erika :)

FeliciaS
0

Ser kanonfint ut, lycka till :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Atensia
0

Ser jätte bra ut! :-)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Emmsann
0

Nu efter en himla massa dagar, veckor och några år så är buren äntligen klar! Tyvärr har jag varit dålig på att fota allt jag gjort men jag kan kanske skriva det så bra som bara jag kan ^^

Buren är 130x50 och det bor två på varje plan. Där uppe gästar Äppel och Laban och där nere Sid och Mac! Dom verkar trivas i sin nya bur och framför allt förmågan att se ut och få in lite extra ljus :-)

När buren var färdigmonterad som synes på bild #1 så satte pappa på sidorna och baksidorna. Han borrade bara på dom i själva stommen. Lätt som en plätt! Sedan målade vi buren och det tog mig en himla tid att hitta den perfekta färgen. Den jag målade med nu är "antikvit" som det så fint heter och den är helt giftfri så det känns skönt.

//Emma

Emmsann
0

När vi sedan skulle sätta fast glaset så använde vi möbeltassar men dom står upp lite om ni förstår. Det är en spik längst ut som vi hammrade in i stommen och lät glaset vila mot dom.

//Emma

Royalz
0

Fint det blev! :)

Atensia
0

Verkligen jättefint! :-)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Abico
0

Ser jättefint ut! :)

Hanna 

[Strawberi]
0

Kanon! Snyggt där :-)

FeliciaS
0

Så fint :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Maijah]
0

Snyggt!!Skrattande

Blomkrukan
0

Ååhhh!! Det ser ju helt underbart ut! Dina grisar är nog lyckliga : )

alva-m-t
0

Ja det kommer säkert bli ursnyggt! Men när man ändå är inne på ämnet så undrar jag en sak. Om man har marsvin och man vill byta till en större bur, går det, eller blir dom stressade? Bara en liten fråga!:) Skulle nämligen vill ha en 120 cm stor bur istället för 100:)

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

Emmsann
0

#20 När jag bytt bur har jag bara flyttat dom och ställt in deras grejer i den nya buren. Inga problem för mig :-)

//Emma

alva-m-t
0

Vad bra!:)

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.