Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: beteendehantering
Läst 3238 ggr
[tigersprang]
0

vad tycker era marsvin om att bada.?

hej, jag har tre marsvinshanar, två av dom älskar att bada.

min andra hataar att bada.

vad tycker era. e mina knäppa som gillar att bada?

tack i förhand.

[nono39]
0

mina hatar att bada allihoppa :)

isblixt
0

Alla marsvin jag har haft har absolut inte gillat det, men till slut har de funnit sig i att badas. Ingen av dem har sprattlat eller så, utan bara stretat emot. Att bada är ju inte riktigt deras grej :)

[Chamisia]
0

Jag vet inte om dom direkt gillar att bada, men dom verkar inte ha något direkt emot det. Inget sprattel eller liknande. Utan dom verkar helt enkelt .. finna sig i det. :)

Creation
0

Hur ser ett marsvin ut när det älskar att bada? De marsvin jag haft har bara funnit sig i det, förutom ett som ej tyckte om det.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

MarsvinsGrisarna
0

Mina tyker absolut inte om det, dem spratlar och försöker komma ifrån vattnet så fårt som möjligt. Men blir helt genom blöt, och det har hänt att man får skölja den sista shompot i knät för att de ska var lite lungna.

Vårt ena marsvin brukar bli så "tjurig", hon vägrar ta något gott efter. Förens hon är tor, även om hon älskar det man försöker ge henne. Men hon blir inta gladare av det, Utan är så arg på än ett tag, fast faktiskt lyckades vi få henne att äta salad och gurka sist vi badade henne, ganska fort efter badat.

Men dem blir ju rena ialla fall.

Sofieproppan
0

Kan inte påstå att de gillar det men den enda gången de badat så var båda stilla och det var inga problem att tvätta dem. Satt stilla när de blev fönade efter och åt sen gärna sin persilja.

[jejjas]
0

Dom flästa av mina gillar inte att bada men finner det rätt normal =), har därimot  1 som tycker det är helt underbart att både bada och bli fönad =) vilket jag finner bra då han är långhårig Glad

godisgrisen
0

Det är väldigt olika de flesta finner sig väl och sitter stilla och står ut. Ibland ser det ut som de tycker att det är skönt när vattnet är lagom varmt och gosigt. Endel hatar det verkligen och gör allt för att komma undan.

[Maijah]
0

Jag kan nog inte påstå att någon av mina gillar det, men vissa står ut iaf. Andra blir helt vilda :p

Mysisen
0

Mina små damer sitter bara stilla och väntar på att det ska va över, tror inte dom är så förtjusta i det ändå ^^

Med vänliga hälsningar, Frida. ♥
http://einleid.blogg.se/

Lejonhjarta
0

man ställer balja som du kan bada i ovh en ramp så dom kan gå i o dågår dom i själva.

[Maijah]
0

#11 Oj, då gillar de sannerligen det då O.O

[tigersprang]
0

aa.

[jejjas]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här badar mitt ena långhår =)

Fiona
0

Alla mina är faktiskt snälla att bada!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[Tisslibiie]
0

Det är enbart min lakelandtös som njuter av att bli badad ^^ och hon är inte det minsta rädd för hårfönen heller min lilla cooling Flört De andra skriker i högan sky i protester…

Moa-16
0

Jag kan inte säga att dom tycker om det. Men dom accepterar det! Badar dom högst 1 gång om året bara,  så det är inte så farligt (:

Kristall
0

Har bara badat mina en gång, och det var när jag skulle introducera dem för varandra. De accepterar det, men gillar det inte..

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

mini-kapubara
0

jag badar mina ganska ofta, lr nja iaf rumpan, båda är långhåriga på rumpan och har lockig päls på bakbenen, så det blir ofta grisigt där trots att jag trimmar och borstar, men dom verkar acceptera det iaf.

fast hårfönen är inget kul alls,,,, *S*

queenlinnea
0

Min goegubbe Neou har inget emot det alls,  han skulle gärna slippa dock men finner sig ganska bra i situationen. Dexter däremot är totalt omöjlig, det räcker med att man sätter på kranen så får han eld i baken. Benen far åt ett håll och nosen åt det andra :-P

Lady-X
0

Mina sitter helt stilla. Förhållandevis lugna. Sprattlar inte. Tror inte de tycker om det men de "ger upp" på en gång. Hårtorken är värre ;-)

Lyan
0

Mina accepterar under sura miner, men Kitty HATAR det! Hon sprattlar och skriker och hoppar rätt upp i luften så hon har inte varit glad nu när de blivit behandlade för Ringorm. annars är det bara bad inför utställningar.

Binis-f
0

Man får inte bada huvudet va? När ni skriver "bada", häller ni upp som ett litet bad då eller tar ni och "duschar" av dom under kranen? Vd använder ni för schampo?

HannaVastervik
0

Molly tycker inte alls om det, skinny. Zahara accepterar läget och klagar bara lite. Sist slickade hon i sig från vattenstrålen, så oerhört söt =))

Emmsann
0

#23 Man badar enbart kroppen och håller till fördel under en kran. Head&shoulder funkar likaså barnängens schampon. De får inte vara för starka då marsvin har känslig hud.

//Emma

alva-m-t
0

Vad ska man bada marsvinen i? Kan man bada dom i handfatet men lite vatten i, eller måste man ha en liten balja?

alva-m-t

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

[tigersprang]
0

#26 det spelar nog ingen roll vi brukar fylla upp badkaret lite så får dom simma/ springa, doom når ju till botten, och se  tvättar vi dom..

[Strawberi]
0

Dom ogillar det, men när jag lägger dom på rygg och sköljer magen är dett ett par stycken som lägger sig och slappnar av. Dom gillar det i smyg! ;-)

Misarn
0

Våra honor tycker det är obehagligt att börja bada men när dom väl sitter där så tror jag dom tycker det är ganska mysigt, för att inte tala om mysstunden efteråt med alla handdukar och hårblåsen ;)

Miolina
0

Mina står helt stilla. Så jag tror dom gillar det :)

Min blogg hittar ni här

[Moppen]
0

Har en skärbräda i handfatet så att dom står med baktassarna i lite vatten och framtassarna på skärbradan. på så sätt blir risken att få vattten i nosen mindre.

Vet inte om mina gillar det, dom står där och tittar liksom frågande på mig som om dom undrar vad jag håller på med ^^

kawaiichou
0

#31. Hur menar du att du har skärbrädan :O ? Förstår inte riktigt hehe..

[Moppen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#32 Det är lite svårt att förklara ;) men här är en bild på Greta innan jag börjar bada henne. hon står still där och halkar inte med klorna på skärbrädan. tro hon känner sig tryggare då :)

Fridaaaa
0

Jag brukar ha en handduk i botten på handfatet/vasken :D Då glider dem inte runt :) Min minsta har aldrig badat medans den äldre hanen har badats 2 ggr , gillade inte han särskilt mkt :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Aquelegia]
0

Har inte badat mina nuvarande grisar utan ska torka rent dem ifall dem skulle lukta ille däremot använde jag badande för att få min förra marsvinsmaffia att gå ner i vikt efter att dem gått på mycket gräsbete ^^ ena var lugn och simmade runt medans, en fick panik och slapp badandet, den tredje kunde inte få upp huvudet över vattnet ordentligt själv så fick hålla upp det men annars verkade hon inte tycka det var hemsk upplevelse då hon också var lugn.

Blomkrukan
0

Mina hatar att bada. Min ena är vit om baken så ibland tvättar jag hennes bak om hon är lite smutsig och hon skriker plågat… Efteråt är hon som vanligt igen. Stackarn!

MarsvinsGrisarna
0

I helgen ska jag bada mina grisar, till dem födderlsedag den 1/12.

om man luktar på dem i huvudet lukter de kiss, för de har sprunget runt och kissat på varnadra när den anndra förskt para sig med den enna…

Dem gillar inte att bad, men det är ett måste iblad… När dem skiter ner sig så mycket.. hade tänkt att mest bad rumpan men när jag luktare på dem förra helgen märkte jag att det behös någ badda hela marsvinet.

Jag lär ju också får en duch, då det brukar var så att dem vägrar att sitta någon annas stans då får dem helt enkelt sitte i knät, och så heller vi vatten på dem. och då blir jag ju inte den torraste ;)

alva-m-t
0

Mina marsvin hatar att bada, varav jag har bara badat ett. Det andra har har jag aldrig badat. Men det gillar inte att bada. :)

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.