Vickar på rumpan?
Upptäckte två saker idag när jag hade marsvinen på sängen.
1. Pappan betedde sig lite konstigt. Han typ.. hoppade runt och så såg det ut som om han "jagade sin svans" (som katter/hundar gör). Såg inte ut som ett vanligt skutt utan lite småkonstigt.
2. EFTER det så hände något jag blev lite.. orolig över. Pappan började nämligen vicka på rumpan! Har läst att hanarna gör så när dom gillar en hone eller någonting sådant.. men kan hanar göra så mot varandra också?
Tack på förhand!
/Jennifer
Ingen som vet :( ?
Hejsan!
Jo.. hanar kan vicka på rumpan åt varandra. Min äldsta på 6 mån gör det ganska ofta mot den yngsta på 2 mån. Jag är ingen expert på detta utan ganska ny själv bland marsvinen, men det är väl för att vise vem som bestämmer typ.
Ibland när jag kommer med hö på morgonen, eller grönsaker så brukar min kurra och vicka på rumpan, alldeles som att visa att det är hans mat.
Men dom är snälla mot varandra annars eller?
Ah annars är dom snälla! Piper kanske ibland åt varandra men annars inget..
Ja men då är det nog ingen fara. Men någon som har lite mer erfarenhet av detta får ge dej ett bättre svar :) Har du nån bild på dom två små? :)
Aww.. va söta 
Haha tack :3
Hm. Tack? Säger man verkligen tack :O Lät så konstigt hahaha
haha jaa… jag antar det :P Skulle nog oxå svara så :)
Japp det är ytters vanligt. Mina marsvin brukar dansa "rumba" både när dom är i buren och där dom är utanför den:) Så jag tror inte att det ä någonting ovanligt, för så gör mina:)
Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.
Lite OT men har du fått stamtavlorna? :-P Är jätte nyfiken att se deras stam, dom är grymt söta! Kanske kan du maila dom om du vet hur man gör? (a)
//Emma
Har tyvärr inte fått dom :(
Tror iallafall att jag skulle få dom? (Ehe pinsam tystnad..)
#12 Hmm, maila uppfödaren! Han har säkert glömt det i all hast. Stora uppfödare brukar missa sådant
//Emma
#13. Jo, mamma har också sagt att jag ska maila.
Vet bara inte vad jag ska skriva D:
#14 Hmm, ska du skriva till Darren så får du nästan skriva på engelska! Be din mamma om hjälp, tror inte det behöver vara ett speciellt långt mail. Skriv när du köpte dom och även vad dom heter samt ras och färg! Be han maila dom ;-)
//Emma
#15. Jag har hållt på att maila med han på engelska, så det är ju inga problem :D
Men vad heter stamtavla på engelska hehe?
#16 - Pedigree
Hanna
#17. Tack :D
Men typ.. hur ska jag skriva ?
Får känslan av att jag låter lite korkad?
Skriv något i stil med:
"Hej!
Jag köpte det här och det här marsvinen av dig den (datum) men jag fick aldrig med någon stamtavla. Har du möjlighet att maila över den så vore det jättesnällt"
Sedan kanske du kan bifoga någon bild på den tillsammans och berätta att allt går bra. Eller något i den stilen :-)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#20. Tack :D
Är så dålig på att skriva mail, ska skriva på en gång!