Sov gott älskade Lakrits :o(
Imorse fann vi vår lilla skinnyhane Lakrits liggande på sidan i buren. Medans vi satt hos honom andades han svagt en liten stund till men efter bara någon minut så somnade vår lilla ängel in för gott… :o(
Han var världens mysigaste och roligaste lilla marsvin, och han blev inte ens sex månader gammal, det är så orättvist… :o(
Igår kväll när vi gick och la oss var han precis som vanligt, pratade och kuttrade och kom springande till burluckan direkt när jag kom och sa godnatt åt dem Han åt både hö och grönsaker hur bra som helst också, och jag kan inte alls förstå vad som hände honom. :o( Det är så sorgligt!! Sov gott allra finaste lilla Lakrits, vi glömmer dig aldrig. :'o(
Vad sorligt att han gick bort så ung :( Vila i frid söta Lakrits.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
vila i frid.
Han var ett sött marsvin!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Usch vad tråkigt :-( men han visste nog att ni var nära när han dog, en liten tröst åtminstone
Vila i Frid Lakrits
Tack ska ni ha.
#3 Ja det känns som en liten tröst, att vi iaf hann gå in till honom så att han inte behövde somna in ensam… :o(
Gud så orättvist! :'( Sov gott Lakrits!<3
#4 Ibland kan de hålla ut bara för att man ska komma till dem. Min kompis hade en råtta som hon var mycket fäst vid, tyvärr kunde hon inte ta med den när hon flyttade hemifrån så han bodde hos mig. Han var gammal och hon kom och hälsade på honom ofta men sedan kunde hon inte komma på några dagar, August blev mycket sämre och jag ringde till henne och sa att han kommer snart att dö. När hon kom på kvällen trodde vi bägge två att han skulle ha somnat in och han rörde sig inte när vi kom. Hon ville inte ta honom för hon trodde han var död så jag lyfte ut honom, det visade sig att han fortfarande levde och han protesterade rejält när jag tog honom, så fort han kom i Johannas famn slappnade han av och dog mindre än fem minuter senare. Jag är helt säker på att han höll ut för hennes skull!
Det är mycket möjligt att det var samma för Lakrits, han hörde er och höll ut och när ni kom in kände han att nu är matte här, nu kan jag somna i lugn och ro
Uch så hemskt 
Vila i frid lilla marsvin.
Stackars liten!
Jag vet hur tung sorgen är!
Far i Frid, lille Lakrits!
Tröstkramar till Matte!