Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: raserfärgerteckningar
Läst 6412 ggr
Jojsan
0

chokladbrun/vit virvel marsvin?

Är det någon som har en chokladbrun och vit virvel marsvin? eller bara chokladbrun virvelmarsvin?

Bifoga gärna bilder om ni har :)

FeliciaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade ett virvelmarsvin i färgen chocolate. Bifogar bild (han ser nästan svart ut på bilden)…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Annna
0

#1 Jag tror inte att han är chocolate, utan han är nog Zobel:)
Eftersom jag tycker hans öron ser för mörka ut + att han är alldeles för svart brun för att vara chocolate.

idipidi
0

#2 Jag håller med!

FeliciaS
0

#2 Fast han var inte så mörk… Det är kameran som har gjort bilden så. Har ett "riktigt" (inte digitalt) foto där hans färg är naturlig, alltså brunare. Men han kanske kan vara zobel? Har du någon bild på ett marsvin som är det…?

Mvh Felicia

jumjums
0

Visserligen inget virvelmarsvin, utan en self. Men för att du ska se hur chokladfärgen ser ut….den här är dalmatineravlad så färgen på baken är lite ljus…

FeliciaS
0

#5 Jag tycker att han är lika mörk som min Cacao…!?

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Hm…, jag kanske förstår vad ni menar. Cacaos öron är för mörka? För han är ju inte svart eftersom att han har rätt mkt mörkbrunt oxå + att ögonen är Rubyeye och inte svarta…

Mvh Felicia

Annna
0

Nej, Cacao är ju mökare. Sen om du kollar på öronen så är ju även Cacaos nästan svarta om du gämnför med chokolad selfen som har choklad färgade öron.
Så jag tror definitivt att Cacao är zobel. Men jag har som sagt inte sätt honom IRL, så säger du att han hade samma färg som selfen så hade han väl det.

FeliciaS
0

#8 Nej, öronen var mycket mörkare än selfens, mörkbruna och inte ljusbruna. Jag har aldrig sett färgen Zobel, skulle gärna vela det… ;)

Mvh Felicia

Annna
0

Ok, men då tror jag att han är zobel.

Zobel är lite svart/brun eller vad man kan säga….. Ibland ser de väldigt mörkbruna ut och ibland nästan choklad färgade ut. Det beror på vilket ljus man håller dem i när man kollar:)
Zobelfärgade marsvin har alltid rubinögon.

FeliciaS
0

#10 Okej, då var han Zobel/White (vit fläck på magen). Tack för det :)

Mvh Felicia

Jojsan
0

nån fler som har bilder på sån färg på marsvin? såg på blocket en som sålde 2 jättegulliga marsvin… de var choklad/vita och choklad… hade så gärna velat ha de… men kan inte :(

Jojsan
0

alltså med sån färg menar jag choklad eller choklad/vitt :P

idipidi
0

Jag fick en kull i ntt med bl.a. en chocolate/golden/white sheltie. :)