Michelle under utredning igen
Ja nu var det dags igen då. Michelle hade ju äggstockscystor så hon blev kastrerad i mars. Allt gick väl och hon återhämtade sig från sina symptom men sen kom dom tillbaka!
Har ni hört talas om detta förut? Vad är det som producerar så mycket hormoner när hon har kastrerats?
Vi var hos veterinären igår och ett nytt ultraljud gjordes och allt såg fint ut i magen på henne och veterinären som hade viss marsvinsvana kunde inte förstå vad det var så hon skulle ringa Bo Runsten i Göteborg och konsultera och sedan ringa tillbaka till mig på onsdag. Jag hoppas han har nått svar på vad detta kan bero på :/ Trodde ju det var över nu och hon skulle få vara frisk och fin!
Nej, vad tråkigt :-(
Vet inte alls vad det kan vara tyvärr
#1 Ja väldigt tråkigt :( Som tur är är hon iaf frisk i övrigt, aktiv, äter bra som alltid. Men hon ser så eländig ut i sin tunna päls o så är hon alldeles benig, min våg funkar inte men hon hade tydligen gått ner 50 gram sedan sist vi var hos veterinären vilket inte är jättefarligt men hon var ganska benig redan då. Hon ligger på ca 870 g nu men så länge hon äter som hon ska är jag inte så orolig.
Ajdå, vad trist :/
#2 Låter precis som Saga, samma vikt dessutom.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus