En tur till veterinären.
Senare i dag ska jag å nisse till veterinären, Han har en stor fet knöl på ena sidan å har fat i några år nu, Och efter inrådan av flera uppfödare klämde nu jag ocg min syster den i lördags. Inget mer med det utan det kom ut massa grått äkligt bös, Massa långa korvar.
Jag tvätta av det och har smörjt med helosan dagligen för att hålla området mjukt, Men igår nör jag skulle smörja det föl sårskorpan av
och nu är det ett stort gapande hål
i min lille Nisse. Så i dag ska vi fara till vet för å se vad han säger.
Ångrar så att jag lysnade på övriga uppfödare, men det går bra att vara efter klok..
Ville bara skriva av mig lite
Hoppas det går bra hos veterinären!
Grått jox från en knöl låter som en talgkörtel. De kan vara ganska stora ibland. Inget farligt, men de brukar komma tillbaka på samma plats. Ungefär som pormaskar på människor. Fast större.
#2 okej Du lugnade mig endel där :) , men vill ändå ta han till vet då det är ett sådant stort öppet sår med fickor i kanterna, så han kan töma det sista med som är i den.
Håller tummarna för att allt går bra hos vetten!
Hanna

Håller tummarna för er idag
Hur gick det? Håller tummarna!
Nu är vi hemma =) Nisse ser ut som ett litet rött paket nu ;) Bacctrim i 5-7 dagar och det såg fint ut inne i såret ska även smörja med idomin salva

vad skönt att det inte var något allvarligt…
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
#7 Låter ju bra :) Trodde veterinären också på talgkörtel?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#7 först började han prata tumör :S, men så förklarade jag vad vi hade tryckt ur å då sa han att det låter ju mer som en talgkörtel än tumör =)
Finns någon bild på "det röda paketet"? 
#11 kommer en bild i morgon :)

#7 varför skulle han ha bactrim om såret ser fint ut? Förebyggande?
#13 det va lite rött i kanten på det
Hoppas han blir bättre snart!
#16 Aww lille Nisse! ^^
Ååhh!! Vilken sötnos : )
Lilla totten då. En röd julblöja :-P