Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 926 ggr
3velina
0

Hårlös framför öronen

Jag upptäckte igår att Svante är kal framför öronen. Det är ju naturligt att de nite har något hår bakom öronen men framför? jag tror inte att han har haft det så förut. Vad kan det bero på, är det normalt? M.v.h / evelina

[MatildaW]
0

Hm, som du säger, det är naturligt att ha hår bakom, men framför?! Det har jag aldrig hört Fot i munnnen Jag är nu lika 'nyfiken' att veta, precis som du är nu, för det lät lite mysko, har du ingen bild?

3velina
0

nej tyvärr, har ingen bild. jag har inte sett det tidigare eftersom hans päls är samma färg som skinnet. Jag börjar bli lite oorolig för vad det kan vaFundersam

[MatildaW]
0

#2. Hm, okej, du kan inte tänka dig att ta en bild och lägga ut här? Märker du någon skillnad på honom? Eller att han typ kliar sig mycket där eller något? Har han någon burkompis som kanske ryckt av honom pälsen?

3velina
0

Tyvärr är kameran på pappas jobb. Jag har inte märkt att han kliar sig ovanligt mycket. Nej, han har tyvärr ingen kompis, men jag ska försöka övertala mina föräldrar till att köpa en liten pojke någon gång;P

FeliciaS
0

Framför? Menar du under typ…? Där har de ju i princip inget hår.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Liinda]
0

Hur längt fram har han inget hår? Jag la märke för några månader sen att en av hanarna inte har nåt hår ungefär en centimeter framför öronen. Men det ser naturligt ut så jag har bara antagit att det inte är nån fara. Vilket jag inte tror att det är heller

3velina
0

#6. Det är ca 1 cm hårlöst percis som hos ditt marsvin. Han har ju inte några hårlösa fläckar någon annanstans i pälsen och fläckarna framför öronen ser likadana ut framför båda öronen.

Jag tror niet att ahn har någon Ohyra men jag har köpt ett milt, oparfymerat barnshampoo som jag ska bada honom i.

[MatildaW]
0

#7. Då kanske han bara är så? :)

FeliciaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De har ju ett litet hårlöst parti ungefär under örat.. Bifogar en bild på mitt förra marsvin där detta syns tydligt då han har rosa-brun hud och "uppåt-öron"..

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Thea-Cazzy
0

#7 Om det ser likadant ut på båda öronen, han inte kliar sig och om det inte finns fler kala fläckar kanske han bara är så, som matilda säger.

3velina
0

#7. Jag tror inte att det är någon fara:)

Finns det något man kan göra mot mjäll hos marsvin?

Thea-Cazzy
0

#11 Det borde väl finnas anti-mjäll medel någonstans? ;P

[MatildaW]
0

#11. Det brukar finnas extra milda mjällschampoon på apotek :)

3velina
0

#13. Okej, jag får väll kolla upp det där:)

[MatildaW]
0

#14. Gör så :)