Vad tycker ni..?
Tänkte bara kolla med er vad ni tycker är lagomt burmått för två marsvin?

Våra tjejer har en bur som har måtten 122x45 och tycker inte buren ska vara mindre än det, men såklart gärna större!
Ok.. har byggt en ny bur till mina killar då det känns som den andra är för liten. Måtten på den nya är 122x62.
Den gamla är 100x55, än så länge går de i den men imorgon ska de få flytta in i den som jag byggt :)
De senaste dagarna så har den äldre av dem börjat "mucka gräl" väldigt ofta, med den som är lite yngre och jag hör ofta den yngre pipa eller prata pga detta… så jag hoppas det blir bättre nu.
Jag skulle inte haft en bur som är mindre än 120*60 cm till två grisar. Har själv en burlösning med två ihopsatta burar, där det enligt lag får bo 5 marsvin i varje. Jag tycker dock det ser trångt ut när 3 av mina är i en av dem *s*
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Minst 120x60 cm för två enligt mig. Hmm "lagom", det kan jag nog inte riktigt svara på. För desto större desto bättre helt enkelt :) Jag föredrar att ge mina marsvin mycket stora burar, så att jag vet att de mår bra om de kanske inte får komma ut på golvet varje dag. För golvtid är ju viktigt, men man hinner ju tyvärr inte alltid.
Jag har t.ex 2 killar i en 140x70 cm;ers bur och de trivs fint i den :) Även om de inte heller får komma ut varje dag.
Jo, helst av allt vill man ju ha så stort som möjlig, men det går inte då vi är lite trångbodda =/
Är så fruktansvärt trött på den galler-buren dom har nu. Tycker dom är så tråkiga, och känns så krångligt varenda gång man ska ta upp marsvinet, får ju nästan krypa in i buren själv för att få ett bra tag om kroppen genom den lilla luckan. 
Ja visst är det jobbigt med galler? Så mkt bättre, snyggare, och enklare med bokhylla/egen :)
Ja verkligen, dock har jag fått satt nät runt om hela för vi har tre katter, men hela taket blir så man kan öppna, så man slipper klura.
Lite roligare när man kan möblera lite mera oxå, hoppas bara marsvinen tycker de 
En 120x60 gallerbur är minsta mått för två marsvin enligt mig. En 120x60 bur innebär ju egentligen bara c.a. 115x55 springyta för marsvinen(eller mindre beroende på mängden inredning).
Sen vad som är direkt lagom för två grisar vet jag inte riktigt. Ju större, ju bättre. ;) En bokhyllebur med innermåtten 120x60 eller 140x70 hade känts mer lagom än den mina två marsvinsflickor bor i för närvarande, en gallerbur med 120x60 yttermått. (Galler gör dessutom att djuren känns mindre tillgängliga, enligt mig…)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Ja, håller definitivt med dej :) De har fått flytta till den nya buren nu och verkar trivas :)