Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 1527 ggr
Isnona
0

Schampoo för kissfläckar?

Någon som har något bra tips på schampoo eller någon "hemkur" för kissfläckar i pälsen?

Jag håller alltid buren så ren jag kan och ena marsvinet är skinande vit, men Alice lyckas alltid få gula fläckar i pälsen som bara vägrar gå bort och som luktar.

För närvande använder jag ett milt hundschampoo men är öppen för andra förslag :) 

Hade tänkt ställa ut henne nu till våren också och ja, då måste hon ju vara vit, och inte gul ;)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

Abico
0

Jag badar mina vita marsvin i head&shoulders och ibland yes-diskmedel på eventuellt gula magar men det brukar inte behövas.
Kanske ligger hon i sitt kiss? Eller så har hon en stygg burkompis som kissar på henne? Har en sån här hemma som kissade på kompisens vita teddyrumpa.

Hanna 

Isnona
0

Yes-diskmedel har jag provat men det fungerar tyvärr inte. Får prova med head&shoulders :)

Ja, jag tror att hennes kompis kissar på henne, eftersom fläckarna sitter på lite udda ställen ;)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

Blomkrukan
0

Jag brukar också få lov att bada baken på ett av mina marsvin pga kissfläckar.

[Strawberi]
0

Jag skulle tipsa om White on White som finns att köpa här. Det är det bästa jag prövat på marsvin, man har i det och gör det till ett lödder och låter det sitta i ett tag ungeför 5-10 minuter beroeende på hur nedkissade dom är.