Schampoo för kissfläckar?
Någon som har något bra tips på schampoo eller någon "hemkur" för kissfläckar i pälsen?
Jag håller alltid buren så ren jag kan och ena marsvinet är skinande vit, men Alice lyckas alltid få gula fläckar i pälsen som bara vägrar gå bort och som luktar.
För närvande använder jag ett milt hundschampoo men är öppen för andra förslag :)
Hade tänkt ställa ut henne nu till våren också och ja, då måste hon ju vara vit, och inte gul ;)
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
Jag badar mina vita marsvin i head&shoulders och ibland yes-diskmedel på eventuellt gula magar men det brukar inte behövas.
Kanske ligger hon i sitt kiss? Eller så har hon en stygg burkompis som kissar på henne? Har en sån här hemma som kissade på kompisens vita teddyrumpa.
Hanna
Yes-diskmedel har jag provat men det fungerar tyvärr inte. Får prova med head&shoulders :)
Ja, jag tror att hennes kompis kissar på henne, eftersom fläckarna sitter på lite udda ställen ;)
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
Jag brukar också få lov att bada baken på ett av mina marsvin pga kissfläckar.
Jag skulle tipsa om White on White som finns att köpa här. Det är det bästa jag prövat på marsvin, man har i det och gör det till ett lödder och låter det sitta i ett tag ungeför 5-10 minuter beroeende på hur nedkissade dom är.