Julklappar till marsvinen?
sitter här och fundera på vad mina så grisar ska få i jul klappa :D Tänkte det våre kul om ni som vet vad ni ska ge delar med sig av tips och idera vad man kan hitta på att ge.. Bilder skulle med var kul på kanske julklappr man gjort själv eller som man köpt :D jag tänkte själv bygga nått i helgen men vad det vet jag inte än…
Vet inte om jag valt rätt grupp dock :O
Rubrik ändrad av administrator för att forumet ska bli tydligare och tråden ska kunna hittas via sökfunktionen.
Jag har beställt mysbäddar från Eragons till mina i julklapp :D

Okej, tänkte kanske gör två såna till min marsvin, men är inte säker på fall det får att använd hund fläd. tror nämligen att mina små grisar skulle dra bort och äta upp "pälsen" på den, och det är någ inte så bra. så tänker kanske göra med flece tyg i stället.. :D
Svinpälsarna ska få nya hus nu till jul, dom gamla är trasiga och börjar bli äckliga så det passar bra :) Bladpersilja blir det nog också, och banan förstås - det är ju tradition på jul :P
Hanna

Våra honor/hane kommer få en fruktchock som dom kommer få smaska i sig ^^
#1 Hur beställer man det? Mejlar man bara Irene på Eragons? :-)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Marsvinsflickorna ska få ett nytt hus som jag tänker bygga. Pojkarna ska nog få en ny vattenflaskhållare. :-) Dock får killarna sin present först lite efter julafton, och flickorna sin kanske lite före.
På julafton får båda grupperna "bara" något jättegott att äta.
Fast jag tycker inte att man ska känna sig tvungen att ge sina marsvin julklappar. :P Det mina marsvin får nu hade de fått oavsett om det varit jul eller inte.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#5 Precis ^^
Mina marsvin får inte julklappar.. Men nåt extra gott till äta..blir säkert fruktchock för mina också…
Mina ska få en hammok i julklapp. Ska även beställa ett nytt tvåvaningshus åt dom av pappa. Dom har vuxit sen dom fick det så det behöver bli större och med större dörrar/fönster.
Det blir ingen särskild julklapp till grisarna, de kommer få en nystädad bur dagen innan julafton (med ny möblering) och sedan mys med matte och goda grönsaker.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#1 Vad kostade de?
#11 De kostar 100kr om man hämtar dem själv. Frakt blir yttligare 20kr :)
Ska dom också ha julklappar? Jaha.. Dom kanske kan få varsin lussegris. Nä inte vet jag, får se vad jag hittar på :P
Jag har köpt en mysbädd till mina små gulligrsiar för 89 kr. 
Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.
Nä mina kommer inte få något speciellt. Men någon extra gott kommer dom säkert få att äta :)
Mina kommer få lite nya burar kom jag på nu.. Och kanske lite nya kompisar. Får se
Ny större bur kanske…? Vi får se, den kmr iaf bli större förr elr senare. Om jag gör om den helt eller bygger till vet jag inte än.
Kanske kommer marsvinen få det oanvända gamla badrummet som marsvinsrum också..

Mina damer kommer att få sig en bokhyllebur i förtidig julklapp, och sen är det en massa smaskens och kel som gäller. En till burkamrat blir det troligen också.
En ny bur och något gott att äta antagligen :)
Köpte en ny matskål till grisarna idag, brun/beige med marsvinsmotiv, som de ska få :) En sån här alltså, den med marsvin på fast med den färg som den minsta skålen har… ^^
Sen blir det såklart en massa grönsaker att fylla matskålen med. :D
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Ny bur får mina med då matte önskat sig byggmaterial och bygghjälp av svärföräldrarna ^^ inte så lätt annars när man varken äger såg eller spik! Då jag även önskat mig symaskin blire mysrullar fler hängmattor och mer burinredningn! Sedan ska ju en av mina grisar ge julklapp till matte genom nya bebisar :D
#20 En sådan skål vann jag faktiskt på en utställning en gång ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Håller på att två mys säck eller vad man säger är som en säck med flec på insiden sen ska det var tjock ståltråf somen rund ring vi öppning, måste bar köpa ståltråd först (ståltråden ska var in syd).
Sän tänket jag bygga en bord sak torr jag, de kommer också få en ny bur i efter skott i jul klapp snart :D
Får se mer vad jag hittar på till dem, tänkte sy en häng matta men det får nog vänta till den nya buren så jag funder ut hur kah ska hänga upp den.
Får se nått mer blir det nog o, jag fixar det själv annars får jag väll ta och köpa nått, ska så lite gräs och havre också till dems nya bur :D
Hej!!!
Mina marsvin ska få massa gottis på julafton men dock i måttliga mängder.Får ju inte bli för mycket.¨Fanny och Fiffi mina marsvin ska också få nytt hus och leksaker m.m.
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*