Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 5570 ggr
Binajis
0

Presentera dina marsvin live #4

Den andra blev så lång så jag tar mig friheten att starta en ny om det är okej.

Här är första tråden

Här är andra tråden

Här är tredje tråden

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

FeliciaS
0

Det är så trist med typ 4-5 filmer och 200 kommentarer *s* Och filmerna i de gamla trådarna känns så bortglömda :P

Kan inte alla som har gjort en presentation lägga upp den här (om man inte tänkt göra en ny)? :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Binajis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så var det min tur! Bättre sent än aldrig.

Dock glömmer jag bort mig på filmen så här kommer lite förklaringar:

* Tilda har jag inte fött upp själv utan hon är en omplacering som kom till mig dräktig

* Snurran snurrar när hon blir stressad så jag är försiktig i hennes omgivning. Det var första gången hon snurrade på flera veckor på filmen.

* Jag hade INTE 20 marsvin i Billy-buren… Tungan ute

* Ja, jag märker att ljuden är konstigt mellan 02.00-02.16 på filmen och vet inte vad det beror på.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

Binajis
0

Och så har vi marsvinshuset. Det är 5 vuxna honor och 7 ungar på golvet för övrigt.

Binajis
0

Och sista med vedbon. Jag har tappat bort laddaren så fortsättning på den här filmen kommer när den kommer Oskyldig

Binajis
0

#1 Bra idé, jag håller med! :)

Moa-16
0

Herregud, blev helt  chockad, vad många grisar du hade då. Väldigt söta hela bunten:-P, Bra filmer!

Men om jag inte snurrra bort mig totalt i filmerna,hihi Så säger du på filmen att snurran snurrar pga, hjärnskada & du skriver att hon snurrar pga, stress, Hur ska du ha det? ;)

Binajis
0

#6 Tack! :)

Snurran fick troligen syrebrist vid födseln så hon har antagligen fått en hjärnskada som gör att hon snurrar vid stress. Det är i alla fall så jag tolkat det då det är när hon verkar bli skrämd som hon går runt i cirklar.

Moa-16
0

#7 Aha, ok, då förstår jag!

Tycker precis som ni att vi som gjort en video, kan lägga ut den i den här tråden. Så jag gör väl det! (Läs bortförklaringar till varför videon blev som den blev, i tidigare tråd:-d)

FeliciaS
0

#2-4 Du har verkligen många grisar :P Fin presentation av jättesöta grisar, men jag kommer ihåg långt ifrån alla nu i efterhand *s*

---

Här nedan är min presentation.

Mvh Felicia

Abico
0

#3 - Äsch, djuren började skrika så här när du prasslade med påsen så jag hör inte vad du säger *s* Får göra ett avbrott och mata dom innan jag kan se klart.

Hanna 

Binajis
0

#8 Jättefina marsvin! Skrattande

#9 Bakläxa! Förvånad Närå, jag räknar inte med att ni ska komma ihåg alla… ;-)

Jättefina marsvin. Ska ha en CH-teddy någon gång.

#10 Haha! Mina marsvin börjar tro att mitt duntäcke är en påse. Så fort jag rör mig i sängen så sätter dom igång…

[WeepingWillow]
0

Jättekul att se alla Binajis marsvin :) Hemskt söta allihopa!

Lägger väl in min gamla film igen då :P

Abico
0

Binajis: Gillar dina klipp men blev förvånad när jag inte fick se slutet på tredje :P

Moa: Din film har jag nog redan kommenterat i andra tråden.. Diggar dina grisar ;)

Felicia: Du har ju gjort om massor sedan jag var hemma hos dig sist :O När var det föresten.. Rävlanda petten? *s*

Hanna 

Abico
0

Min igen då. Och jag var förkyld vid inspelningen så jag låter inte som jag ska ;)

Såg att jag glömde nämna det också, men höbalarna i garaget ligger i gamla påslakan, vilket är supersmart, till skillnad mot när man har det i plastsäckar blir det inte instängt. Samtidigt som det effektivt håller höet någorlunda samlat så att jag inte får det överallt i garaget.

Hanna 

FeliciaS
0

#13 Hehe, ja, burarna har t.om. bytt plats och står i hörnet där jag hade datorn förut *s* Det måste varit då, alltså juni :O Snart dags igen, även om jag inte har något nytt marsvin :P

Mvh Felicia

Abico
0

#15 - Du får skaffa ett nytt marsvin då så att jag kan komma och titta ;)

Hanna 

queenlinnea
0

Jag gör nog en när jag får hem lilla Kunkun tror jag, då har jag alla samlade :)

VikkanSpike
0

alla har så fint med sina grisar

freddiie
0

puuutt puuuuutt, vill se fler videos! :D min video kommer … öh, så småningom *s*

queenlinnea
0

#19 Hahaa, min med. Typ ^^

[Jessica-B]
0

Jag kan göra en video imorgon :) …. om jag inte glömmer xD

[Jessica-B]
0

#9 Jag gillar din video jättemycket! :D Har sett den typ 3 gånger nu. Frideborg rocks!!! Cool

ellenbellen
0

Jag har tänkt att göra en video snart faktiskt! :D

/Ellen (:

[Maijah]
0

Abico, bra att du skrev om påslakanen, jag får (ja gratis faktiskt^^) nämligen jättefint hö från en granne som marsvinen älskar. Nu hämtar vi en bal åt gången och har det i ett påslakan,  funkar jättebra! Så blir det inte så instängt. Sen när vi tar eget hö i sommar som vanligt så kan jag ju bara gå ut till ladan och fylla påslakanet:P

luneas
0

Här kommer en ny presentation från SMF-369 Luneas. :-)

[Maijah]
0

#25 Sötnosar då!^^ Tosca verkade väldigt hungrig;)

FeliciaS
0

#25 Åh, kul! :) Vad fint de bor!
Meya är verkligen jättecharmig ju :) Och Gizelle, en kopia av Frideborg i utseendet :O Har ingen koll på om de är nära släkt, men de är extremt lika (om man bortser från det vita i Frideborgs crest då). Annars var Tosca väldigt lik henne i beteendet ^^ Nellike är jättestor ju (hur gammal är hon nu?), men oj så söt ;)

Mvh Felicia

luneas
0

Kul att ni orkade titta på filmen, den blev ju rätt lång… ;-)

#27 Frideborgs mamma är ju Quilla och hon är även mormor till Gizelle så släkt är de ju men hur..? Frideborg måste vara Gizelles moster va? Nellike är 3,5 månad nu men väger mer än Meya som är en månad äldre ungefär. En bamseflicka! :-)

Moa-16
0

#25 Bara jag som inte kan se videon? Står bara Vimeo:bigeyes:

[Strawberi]
0

#25 - åh blir kär av se alla dina buffar och saffron! :D

FeliciaS
0

#28 Ja, moster måste det bli då :) Inte så långt bort ändå. Fast det blir olika hanar ju.. Haha, det ligger väl i generna det med ^^

Mvh Felicia

[Jessica-B]
0

fascineras alltid lika mycket av dina videos lunea ^^

mycket trevligt att få sig en titt. Vad fint djurrummet blev nu förresten, e de helt klart nu? :)

luneas
0

#32 Tack! Haha… Fascineras var ett speciellt ordval. vet inte om det är bra eller dåligt! ;-)

Jo jag tror att rummet är klart nu, jag har iaf inga planer på några förändringar inom närmsta tiden. Men man vet aldrig, bokhylleburen kom jga på att jag skulle bygga på morgonen och på kvällen var den klar. Så jag kan få infall. ;-)

[Jessica-B]
0

Hahaha infall är bara positivt, lika så fanscination! ;P Riktigt snyggt blev de iaf! :)

Chieko
0

Här får ni min film igen då :)

Enda skillnaden är att hagen inte längre står på mitt rum utan vid TVn. Min pojkvän tycker inte riktigt att de luktar så gott, även om han börjar gilla dem i övrigt. Idag frågade han till och med om vi skulle köpa ett till =D

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

elin85
0

#35 Bonni (är det så hon heter?) är då verkligen ett charmtroll! Urgullig :)

Chieko
0

#36 Ja visst är hon! Tänkte lägga upp nyfotade bilder, håll utkik efter dom!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

freddiie
0

FLEEEER VIIIDEEEOOOOS! jag har filmat en på mobilen som jag blev ganska nöjd med, men min mobil är ny och jag har inte riktigt lärt mig än, så den videon kommer nog inte upp på ett tag x)

[Strawberi]
0

#38 - jaja tjatmoster! Jag måste ha tag i en bättre kamera dock..

[Strawberi]
0

NUSÅ

queenlinnea
0

#40 Nea, mitt hjärta smälter när jag ser Kunkun, jag kan inte andas så kär jag är.

[Strawberi]
0

#41 - hahaha XD

elin85
0

Nya filmer tack! :)

Atensia
0

Puttar upp tråden lite ;)

Jag ska försöka göra en film efter att "den lilla nya" har kommit hem :)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

freddiie
0

Min film kommer kanske ikväll eller imorgon :]

FeliciaS
0

#44 #45 Ser fram emot era filmer! ;)

Mvh Felicia

PernillaS
0

här kommer tre av mina 4a pojkar

Creation
0

#47 Du måste lägga upp klippet på t.ex. youtube eller vimeo och sen lägga in länken till det vid texten Video-URL. Jag kan inte se ditt klipp just nu.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Atensia
0

Jag håller just nu på att ladda upp min film på Vimeo, så snart kan jag lägga in den här :)

[Liinda]
0

Här kommer min video igen då =) Kurt som jag presenterar lever tyvärr inte längre :/

Atensia
0

Ska det verkligen behöva ta 2 h för att ladda upp en film på Vimeo? Går det snabbare på youtube?

[Strawberi]
0

#51 - ja men vimeo är finare.. Laga en paj så länge ^_^ *snor hannas tips*

Atensia
0

#52 Haha får väl ta och göra det, eller en kladdkaka mums! ;)

[Strawberi]
0

#53 - postar du till mig sen? ;)

Atensia
0

#54 Såklart! ;)

Atensia
0

Så där, bättre sent än aldrig ;)

[Strawberi]
0

#56 - en minut kvar :P

Atensia
0

#56 Hoppas bara det fungerar sen då den tog 3 h att ladda upp :P

[Strawberi]
0

#58 - 76% klart 77% 78% ;)

Atensia
0

#59 Haha ;) Nu funkar det för mig så jag ska sätta mig och kolla igenom filmen, hoppas man förstår något av allt mitt babbel :P

Abico
0

#56 - Vilken fin film :) Kul att se hur dina marsvin har det.

Hanna 

[Strawberi]
0

Jätte trevlig film! :-)

[jejjas]
0

Kanske dax för mig att göra wn ny film igen har ju hänt endel sen förra filmen

FeliciaS
0

#56 Vilken fin film och jättesöta grisar :) De bor jättefint!

En sån pärm med reg. bevis och bedömningssedlar har jag med ;)

Mvh Felicia

Atensia
0

#61 #62 #64 Tack :)

Abico
0

#63 - Ja, gör det :)

Hanna 

Fiona
0

Borde nog också fixa en ny!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[Strawberi]
0

Här får ni min nya :-)

Nu har jag en bättre kamera så vad rycks? Köpte den riktigt billigt..

Atensia
0

#68 Fin film! :)

[Strawberi]
0

#69 - tack dock stökigt! XD

Abico
0

#68 - Gullig film! Älskar att du inte når upp till buren, och du är ändå längre än mig ;)
Men du glömde säga varifrån Sophie kommer :P

Hanna 

FeliciaS
0

#68 Fin film :) I början hörde jag inte allt du sa trots att jag hade full volym på både datorn och vimeo, knasigt :P

Mvh Felicia

Denna kommentar har tagits bort.
Abico
0

Jag vet att det kommit många nya medlemmar och att det blivit nytt hos många gamla medlemmar, så det är dags för lite nya videopresentationer tycker jag :)

Hanna 

[Strawberi]
0

Håller med Hanna!

Jag kommer göra en ny så småning om har hänt ganska mycket hos mig, så ni får se om kanske 1-3 veckor? ;-)

Abico
0

Min nya presentation kommer nu. Och när jag nu föregått med så gott exempel och ordnat min så vill jag allt se fler av er andra också, jag vet att även ni som redan visat marsvinen en gång har haft en del förändringar hemma som är värda att göra en ny film för. Ni vet vilka ni är Flört

Hanna 

Moa-16
0

#76 Så söta dom är hela gänget! Vart dock lite avis när du sa att din mamma köpt ett marsvin där. Vore ju lite härligt om man hade en mamma som var för marsvins köp ;)

Abico
0

#77 - Ibland undrar jag om min mamma inte är lite för intresserad av marsvin ;) Hon börjar dilla om att ta kullar och köpa söta marsvin i perioder men det brukar räcka med att berätta för henne att hon minsann får städa och sköta dom djuren själv om hon köper några, då brukar entusiasmen gå över. Haha. Men visst gillar hon grisarna, annat vor ju konstigt :P

Hanna 

[jejjas]
0

Måste värkligen göra en ny vido har ju hänt endel här med =)

Moa-16
0

#78 Oj, så pass alltså? Min mamma gillar väl marsvinen men om hon kom hem med ett marsvin skulle jag nog svimma!

Abico
0

#80 - Jag tror och hoppas verkligen att min mamma aldrig kommer hem med ett marsvin utan att ha pratat med mig först :P När hon köpte Irma var jag faktiskt med och sa okej innan hon fick köpa henne ;)

Hanna 

Moa-16
0

#81 Det är klart de vore kanske lite galet om hon köpte alla söta marsvin hon såg. Men vilken dröm det vore, om jag var tvungen att hejda henne från det ;)

Lexxi
0

Min mamma gillar inte alls marsvinen. Visst att hon matar dom och pratar lite med dom om jag är borta. Men det tar emot ;p däremot har jag en syster som tycker mycket om dom.

Min presentation får komma när nya buren är klar och vi har flyttat in hos pojkvännen :)

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

[Maijah]
0

Min mamma hon tycker inte illa om dem, hon brukar smyga till dem grönsaker då & då t.ex, men hon vill bara inte ta i dem;) Hon har nog aldrig varit lika djurtokig som jag är. Min pappa han kan ta i dem & så men han håller aldrig på & grejar med dem.

Mina systrar däremot är båda kära i alla grisarna :p

#76 Sötnosarna då! ^^

[Licroana]
0

Jag ska göra en när mina grisar har flyttat ner i källaren :)

Fridaaaa
0

http://www.youtube.com/watch?v=I-ktsnyHUCA

Kunde inte ladda upp den här

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[nono39]
0

#8 hej jag undrar hur stor bur har du till dina 3 marsvin?

Fridaaaa
0

Min video :)

Moa-16
0

#87 Har inte mätt den.. än. & jag har tyvärr bara 2 marsvin nu.

conejos
0

# 2-4

Jag kan inte se videon,det står private :(

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

[jejjas]
0

Nu håller jag på med en ny presentarjon =) har säkerligen glömmt hälfen men bara att fråga på i sådana fall =)

[jejjas]
0

Här har vi den =) oj va visst fel först.. här är den nya :)

[Strawberi]
0

Min tur igen! Cool

[Licroana]
0

Vad fint de har blivit!:D

Åå sötnos marsvin :*

Fridaaaa
0

#92 varför bor din hanar själv? Dem ska ju bo minst 2 & 2?

Atensia
0

Hm jag drömde att jag gjorde en ny film och la upp här…. kanske lika bra och ta och göra det då ;)

Royalz
0

Borde väll också få tummen ur och göra en presentations video om mina, men det är så jobbigt att höra sin egen röst :p

[jejjas]
0

#95 Billy funkar inte med andra har prövat säkert 50 gånger och det slutar alltid med att den lille hanen blir blodig och sårig prövade senast med Lille Mocha..

Rolfy bor ensam just nu då jag inte har någon att sätta han med .

Gulliver går ensam just nu för han har parat en hona väntar på att hans hormoner ska sjunka en aning sen ska Espresso och Mocha in till honom men först ska buren skuras och alla 3 badas..

Vet att dom ska gå två och två men funkar det inte så funkar det inte och det är inget jag kan göra något åt..

Fridaaaa
0

#98 okej bara det jag undrade ;) vet att hanar kan vara lite stingsliga ibland :P

[jejjas]
0

#99 japp det kan dom allt :) du är inte den första som frågar, men Billyh  är 3 år och hormon stint va han redan vid 6 månader =S sen dess har det varit kört :(

Fridaaaa
0

#100 Då förstår jag verkligen. Kastrering kan ju vara riskabelt, plus att du vill väl ha ungar på han? :D

[jejjas]
0

#101 har allt varit inne på kastrering men nu är han för hammal för det vill inte lägga ett 3 årigt marsvin under narkos, han har endast fått 1 kull å då va han runt året. Tror helt enkelt att han är ett ensam  marsvin ;) men sälskap kan man säga att han har ändå, För han hänger alltid på kanten av sin bur och pratar med Damerna som är neranför ;)

Fridaaaa
0

#102 Ja det är sant, så helt ensam är han inte ändå ;)

[Maijah]
0

Funderar på att också göra en, men jag kan inget lova ;)

[Licroana]
0

#104 joo kom igen!:p

[Maijah]
0

#105 Flört Hrm, ska ladda batterierna och testa, men hinner inte idag. Kanske imorrn. Så får ni kanske se ;)

Lexxi
0

Ska försöka göra en i morgon innan skolan. Börjar inte förrns 9.30! :D

Mvh Alexandra

Emmsann
0

Jag vill så gärna göra en men den lär inte bli lång och jag pratar som en, ja jag vet inte vad x-D

//Emma

[Licroana]
0

#108 nejdå kom igen ;)

tycker målet ska va att alla ska ha gjort en presentation :P

Lexxi
0

Jag har faktiskt gjort en.. Men ljudet är jättekasst plus att jag var dyngförkyld.. så får nog göra en ny vid tillfälle :p

Mvh Alexandra

[Maijah]
0

Detta hade jag helt förträngt + att jag har lyckats tappat bort kameran. Suck, jag är omöjlig! Precis som pappa. Skulle mitt huvud inte sitta fast skulle jag antagligen tappa bort det också!Förvånad

Fridaaaa
0

#111 Som jag då, brukar min mamma säga till mig, och min sambo tycker nog likadant haha :P slarvar alltid bort saker eller glömmer saker XD

[Maijah]
0

#112 Ja haha XD

Men det är ju så lätt att glömma ;)

Fridaaaa
0

#113 precis ;)

Atensia
0

Nä nu ska jag verkligen se till och få gjort en ny presentation! Då buren ser annorlunda ut + att Rosmarin flyttat hit.

Någon mer som känner sig manad för en ny presentation? ;-)

[Strawberi]
0

#115 - Kanske sen :P

[Maijah]
0

Oj, detta hade jag helt glömt :s

Atensia
0

#117 Haha nu får du se till att göra en presentation! ;-)

[Maijah]
0

#118 Mjo hehe, men nu går det inte… eller jo om jag vill virkona kameran efteråt (vilket jag inte är sådär jättesugen på). Den är inte så tålig.Flört Men när jag sanerat klart vilket är om 3 veckor så kanske jag kan fixa en!

[Licroana]
0

Putt!

Nu tycker jag det är dags för nya filmer ;)
Min kommer så fort jag har lyckats få in den på vimeo Cool

FeliciaS
0

Vi har ingen fungerande videokamera -.-

Mvh Felicia

Lyan
0

Kan vi inte starta en ny tråd? Mitt bredband strejkar när det kommer upp 100 inlägg :-( Tar hur lång tid som helst :-(

Fridaaaa
0

Tycker med att vi ska starta en ny tråd :)

[Licroana]
0

Tycker jag med,

men jag blir TOKIG!! Man fick max ladda upp 500 MB på vimeo och både min mobil och den enda kameran jag kan spela in på (systemkamera) var över 1 GB -.-
suck..

Fridaaaa
0

#124 Ladda upp på youtube då??:D

Creation
0

Tråden låses då det kommit en Presentera dina marsvin live #5

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer