Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 2173 ggr
godisgrisen
0

Söta lilla Ynk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Chokladfabrikens Ogg hade en förfärlig förlossning. Jag trodde jag skulle mista min älskligshona. Faran är inte över än men hon ser riktigt bra ut nu med tanke på förutsättningarna och hon är mycket piggare nu än i morse.

Varken Ogg eller jag har sovit i natt. Hon hade värkar hela natten! Första ungen som föddes honan  Chokladfabrikens Ynk 109g är den enda överlevande. Att hon klarade sig är ett under med tanke på hur länge Ogg höll på att föda henne. Men Ynk är pigg! Och precis lik sin pappa Duettens Uffington! Sämre gick det för hennes båda ännu större syskon som tyvärr föddes döda på småtimmarna.

Ynk kommer att stanna hos oss såklart.

godisgrisen
0

Ynk heter hon inte för att hon är ynklig för det är hon inte utan för att namnet passar med mamma Oggs namn. Och för att det varit så eländigt med våra marsvin ett tag nu många har dött och blivit sjuka, de är små ynkar allehop. Så är det ju Y-kullen på Harry Potter temat. En ynk är en person som föds i en trollkarlsfamilj men saknar magiska egenskaper. Nu hoppas jag att vår Ynk har massor av magiska egenskaper så hon ser till att lyckan vänder!

Lite suddig men ändå…

Myosotis
0

Hon är jättefin!

Atensia
0

Så söt! :-)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

[Tisslibiie]
0

Underbar!^^

Abico
0

Söta lilla Ynk, håller tummarna för henne och Ogg!
Du får ge henne en "kwickspell" kurs så ska hon väl kunna lära sig lite magi.

Hanna 

alva-m-t
0

Jättesöt! Synd att alla dog, men bra att en klarade sig.

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

godisgrisen
0

Uppdatyering! Ynk mår toppen och växer så det knakar. Jättegullig liten flicka är det… eller inte så liten kanske…

Hennes mamma Ogg som blev så medtagen av sin svåra förlossning så att jag inte trodde hon skulle överleva klarade sig fint hon med! Hon var helt okej och återställd på ett par dygn och nu är hon helt galen och pigg som hon brukar. Men jag törs inte ta någon mer kull på henne eftersom hennes värkar var så svaga, vill inte riskera min älskling.

Blomkrukan
0

Skönt att höra att dom båda har det bra : )

godisgrisen
1

Ynk.

godisgrisen
0

Ynk.