Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: foder
Läst 3445 ggr
[Masterkatten]
0

Kornkross och havrekross

Hej!

Hur ska man "servera" kornkross och/eller havrekross?

Har aldrig haft det förut. Blandar man med vatten eller något? Har läst att många blandar med annat, men om vi syftar på just det här "krosset". "Tillagar" man det på något sätt? Om jag uttrycker mig klart..

Finns det att köpa i princip överallt, eller bara på speciella ställen? Heter det något speciellt än bara havrekross/kornkross? Finns det i extra sockrade/saltade varianter som man bör undvika, eller finns det bara i så att säga "neutral" form?

Emmsann
0

Jag ger mina kornkrossen som den är och det funkar utmärkt!

//Emma

[Maijah]
0

Man brukar ge det som det är :) Men du kan också blötlägga det i vatten om du vill det..

På Granngården finns stora säckar man kan köpa, men krossat korn håller inte så länge så har man bara några marsvin är ju det inte så bra. I vanliga mataffärer finns mindre påsar med korn/havrekross i t.ex märket Saltå Kvarn.

Nej, eller jag har iaf aldrig sett saltade/sockrade sådana :p Ja de heter Korn & havrekross. Sen finns det även t.ex 4-kornskross & helhavre som man kan ge :)

Mari
0

Jag har båda sorterna och blandar de med varandra, serverar i en skål :-) Inga konstigheter Tungan ute Just nu blandar jag även i lite solrosfrön samt pellets från oxbow

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[nono39]
0

Jag ger dom dom som dom är fast med mossade bananer och gurkor i och blandar allt :) blir extra gott \\ http://nonniie.blogg.se  besök min blogg kommentera också <33