Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 5341 ggr
Nelliie
0

Vad gillar era marsvin att göra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har två prat glada marsvin här hemma, Doris & majja :) tycker dom sitter lite väl mycke inne i sin bur bara,  jag släpper ut dom på golvet så dom får springa runt. men det är ju inte riktigt deras grej verkar det som, dom älskar att sitta å mysa i knä när man ser på tv osv. men finns det nått annat man kan "göra" med som som dom uppskattar? hoppas ni förstår vad ja menar :)

Rubriken ändrad av moderator för att forumet ska bli tydligare och sökfunktionen fungera bättre.

emily1
1

Superfina marsvin :)

Jag har lärt mina marsvin lite trix, det är alltid roligt :)

EvaLuna
2

Å vilka sötisar!

De finns lite olika knep för att lura ut dom ur buren. Kanske tycker dom de är läskigt att gå på golvet? Lägg ut en filt eller stor handduk.

- Gurkregn: riv gurka grovt över filten som de får springa & nosa efter

- Följa matskål: Gå en sväng i rummet när du gjort iordning deras mat & låt dem följa efter

- Kicka boll: stoppa i några pellets i en boll med lucka som går att öppna (kattleksak) & låt dem "jaga"

Hoppas du får fart på dom så att de kommer över sin tveksamhet att va ute & springa!

Nelliie
0

#1 åh, det lät ju kul! :) får prova nått sånt jag oxå.

#2 tack så mycket! :) ja, dom tycker nog det är lite halt och obehagligt på golvet. men tack för tipsen, ska prova mig fram lite. dedär med bollen lät ju kul för dom. dom kan allt dra iväg och springa runt ibland bara dom är tillsammans, kommer dom på olika håll blir dom osäkra, så dom är vääldigt tighta :)

Misarn
0

Våran enda hane har faktiskt kommit i underfund med hur aktivitetsbollen fungerar, den tycker han är superrolig och puttar på hela tiden, annars så är ju golvtiden en ut av det bästa dom vet, bortsett från att matte gör rent i buren och möblerar om!Flört