Stämmer hennes ras?
Tittade på pappret jag fick med när jag köpte Tuva. Hon är köpt i en djur affär. Där står det Cornette. Men det ska väl vara Coronet. Färg Golden/white
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Hon ser ut att vara en Coronet ja =)
En coronet ja :-)
Coronet är det ja, men färgen stämmer inte. Hon är agouti också och jag tycker hon ser något ljus ut för golden. På huvudbilden ser hon ut att vara buff/white/saffronagouti, det ser ut som hon är choklad i botten
#4 - Var också nästan säker på det.. Men för osäker för ge ut detaljer på det..
ska se om jag har en bild uppefrån..letar..
Men är det vanligt att det säljs ren rasiga i en djur affär? Hon är nu 4,5 år. Kan någon lägga in lite bilder på färgerna ni sagt? är ur kass på färger
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

#6 Det finns en del zooaffärer som säljer renrasiga djur. Jag har själv haft två honor ifrån Malaxis och en hane ifrån Sommarnatten's som är köpta på zooaffärer. Honorna kom ifrån Zookompaniet som endast köper in djur med stamtavla nu för tiden.. :)
#7 där ser man. men eftersom varesig ras namnet var stavat rätt & färgen var fel så blir man lite fundersam. När jag köpte henne & en annan var jag helt ny på marsvin. man lär sig med tiden. vacker e hon iaf min Tuva
…………………………………..

#8 Jag tror inte att det är helt vanligt, men det är trevligt att det faktist finns zooaffärer som är lite seriösa… Ja, det är en riktigt fin liten tjej du har! :)
#9 Just den djur afären jag köpte henne i är väldigt seriös. Djuren har det väldigt bra om man ser på andra djur affärer. Det har iof ingen betydelse vad hon är för ras. Hon betyder mkt för mig iaf. bara roligt att veta lite mer
…………………………………..

#9 Ja, Zookompaniet har också helt okej djurhållning jämfört med andra zooaffärer. Det är alltid roligt att veta så mycket som möjligt om sina små grisar.. :)