Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 3597 ggr
[Maijah]
0

Vad gör du just nu? #14

Dax för ny tråd tycker jag!

Jag ska precis gå och rengöra talgkörtlar. Diskmedlet har fått verka ett bra tag nu… hoppas jag får bort fettet helt.

Abico
0

Jag har just hängt upp en massa tvätt. Och nu sitter jag och funderar på om jag verkligen orkar baka lussekatter eller inte… Nä, det orkar jag nog inte.

Hanna 

Royalz
0

Kollar på film.

Blev ännu sjukare efter igår så orkar knappt röra mig. Så det blir nog soffläge resten av kvällen.

[Maijah]
0

Klar!….. Fast nej, jag fick fortfarande inte bort allt. Obestämd

Jag fattar inte vad jag gör fel, båda killarna får jättemycket talg snabbt, jag smetar på massa diskmedel, låter verka i 1½ timme, sen tar jag mer diskmedel, gnuggar med tandborste, sköljer, och upprepar 5 gånger minst. Men det sitter fortfarande kvar i pälsen runtom själva körteln som iaf blir ren, suck…. Jag har provat olika diskmedel till och med men ingen effekt.

Nån som har något tips? Jag vill inte gärna behöva klippa bort pälsen runtom.. men det får jag väl snart göra, det är inte mysigt att gosa med kladdrumpor! Det stinker ju faktiskt också.

marsvin-90
0

Jag har suttit o uppdaterat hemsidan med nya bilder på bebbisarna som kom idag. Sitter just nu o uppdaterar resultaten på hemsidan sammtidigt som jag lagar mat =)

Emmsann
0

Jag har precis ätit middag och nu bråkar jag med lillasyster! Får även ta tag i mitt rum ikväll och får sätta mig och plugga lite moppeteori.

//Emma

[Strawberi]
0

Kollar på totoro! :D

Fridaaaa
0

Hade nyss busiga Totti i famnen:P Han kan verkligen inte sitta still!:P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

FeliciaS
0

Ska precis ge marsvinen mat, grönkål blir det idag - jättepoppis :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Strawberi]
0

Har nyss duschat.. Nu kanske man ska äta någonting?

HumlanochJuvel
0

Har prov i morgon i hästens anatomi…. Väldigt mycket att lära sig, särskilt när man är lite trött efter marsvinsutställningen igår ;) (att få träna inför ett prov dagen då man fyller år är inte det roligaste…)

Lexxi
0

Ska strax röra mig mot skolan.. Är extremt trött och mår inte speciellt bra.. Hoppas verkligen inte att det är sjukdom på g..

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

Fridaaaa
0

Småtrött och småseg, somnade FÖR sent inatt :/

Royalz
0

Ska städa lite burar nu hade jag tänkt.

Atensia
0

Har klippt hundens och marsvinens klor.

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Fridaaaa
0

Fixat på min hemsida: Min hemsida

Abico
0

Så himla glad, vilken skitbra dag det här är!
Nu ska jag sätta mig med miljaaaarder skolarbete, men det gör inte så mycket för jag är så glad :P

Hanna 

[Strawberi]
0

#16- Vad nudå?

Ska slå igång the sims ett tag tänkte jag..

Royalz
0

Har fortfarande inte städat burarna.. Men måste ta tag i det nu innan jag blir sämre innan kvällen. Hatar verkligen att vara sjuk.

[Maijah]
0

Yes! Killarnas talgkörtlar blev ganska rena igår ändå! Var nästan inge kladd kvar alls när de torkat :) Ska bada dem igen snart och då lär allt försvinna..

Just nu är det dock lite körigt med allt, vi flyttar den 11 dec (nu i helgen alltså) och vi bor bland flyttkartonger… Har jättemycket skolarbete utöver det som ska vara inne i övermorgon :( Får plugga som en galning, sen ska jag spela Sims! ;)

Lexxi
0

Suck.. feber..
Måsta iaf ta tag i burstädningen nu innan jag får gå och lägga mig

Mvh Alexandra

[Strawberi]
0

#19 - Plugga inte ihjäl dig bara! Och visst är sims ett underbart spel?! Jag har fått någon jätte knasig bugg så fort jag köper någonting eller säljer så kommer det ett plustecken på skärmen som INTE går bort.. Suck ska försöka lista ut vad felet är ;P

Ni sjuka, krya på er!

Fabiola
0

Ska laga mat och ta tag i burstädningen…

[Maijah]
0

#21 Ska försöka ;) Bara så jobbigt när man ska byta skola också, allt måste ju liksom lämnas in nu före jul.. Sims är BÄST! Spelar just nu på den gamla 2;an ;) 3;an stänger ner sig hela tiden, har problem med grafiken tror jag -.- Men har inte lyckats hitta felet.. Nåja 2;an är ju rolig den med :p

Nej nu måste jag plugga. Hej!

Royalz
0

Fick ta bort en hamster för en stund sedan :( Vila i Frid Royalz Hope and Glory <3

Ska städa lite fler burar nu bara för att ha något att tänka på..

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotat Totti och Luigi lite:D

FeliciaS
0

Ska sova, har suttit och pluggat hela kvällen efter att jag kommit hem från stallet. Usch för tråkiga prov…

Mvh Felicia

[Strawberi]
0

Oj jag glömde att jag skulle sova… HAHA hur glömmer man bort att man är trött? Aja, skiter i att sova får försöka vara vaken efter elva får jag väl sova en stund! :D

Abico
0

Godmorgon, godmorgon! Jag inleder dagen på topp med julmusik, det glada humöret håller i sig :P Och så har jag köpt ett marsvin också, fast inte just nu utan för ett par timmar sedan. Bra tisdag! Nu ska jag mata odjuren innan jag springer efter bussen, idag väntar bland annat en 2 timmar lång föreläsning med Janne Josefsson, kan bli intressant.

Hanna 

Fabiola
0

Väntar på samtal så att jag kan åka och jobba på nåt dagis i Trollhättan.

Emmsann
0

#28 Nu får du berätta Hanna! Eller låt mig gissa, du kunde inte motstå att införskaffa dig en rexbebis? ;-)

//Emma

Lexxi
0

Ska ta mig iväg till skolan trots febern igår. Segt, men humöret är bra mycket bättre iaf :p

Mvh Alexandra

marsvin-90
0

Jag sitter barnvakt till min brors son, o stödmatar bebbisarna.

[jejjas]
0

Dricker kaffe å läser dom nya reglerna på SMF Tungan ute

[Strawberi]
0

Dricker cola, laddar ned lite saker till the sims.. Ska nog nörda det innan jag har lektion om 59 minuter. Hmm, (hemundervisning) jag börjar bli trött ;p

Abico
0

#30 - Haha, nä ingen rex den här gången :P

Hanna 

[jejjas]
0

Ska precis kasta i väg ett mejl till min veterinär Rynkar på näsan

Royalz
0

Är det någon som sett eller ska se Piranha? Kollar på trailern nu och den ska jag verkligen se även fast jag säkert aldrig mer kommer våga bada ute i sjön ;)

[Strawberi]
0

Är trött… Måste göra klart hemsidan. Men näe orkar nog inte. Ska se supernatural istället åh det var länge sedan! ?

Atensia
0

Har varit iväg till skolan på Estetisk föreställning, beundrar verkligen de som vågar ställa sig på en scen och sjunga inför publik!

Creation
0

Ska lägga mig om en liten stund. *gääsp* Så sjuk, seg och trött…
Håhå, jaja.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Fabiola
0

Ska också sova nu. har fått tillbaka min hemska hosta. Vet inte längre hur länge jag varit sjuk. typ 5-6 veckor kanske. Borde kanske besöka läkare snart. har ju inte gjort det på 12 år Tyst

Fridaaaa
0

Ska krypa ner i soffan nu under täcket;)

Lexxi
0

Ska sätta mig och plugga fysik. Ett prov kvar på måndag. Får jag 75% rätt eller mer så får jag iaf ett VG på kursen. Det måste jag klara!

Mvh Alexandra

Abico
0

Kom precis hem från skolan och ska nu plugga resten av kvällen. Man kan tycka att jag borde ha hunnit med det mesta när jag satt med skolarbete i 14 timmar igår, men nepp.
Åh vad jag längtar efter att få sluta skolan och börja jobba, kunna gå till jobbet, jobba och gå hem och göra något annat. Nu spelar det ingen roll om jag är i skolan, hemma eller på semester - jag får ändå hålla på med skolarbete.

Hanna 

Fridaaaa
0

#44 Jag har ju slutat skola, tog studenten förra året, fortfarande arbetslös :/

Abico
0

#45 - Jag har visserligen planerat att plugga vidare ganska direkt efter studenten men blir det inte så, tror och hoppas jag att det finns något arbete att ta.

Hanna 

FeliciaS
0

Jag har ganska nyss ätit klart och möttes av en skrikandes marsvinskör när jag kom in i rummet, men nu har de lugnat sig.

#45 Usch, låter oroväckande :P Jag har tänkt jobba 1-2 år innan jag fortsätter plugga, slutar skolan i vår. Vad läste du på gymnasiet?

Mvh Felicia

Fridaaaa
0

#46 Du får hoppas!:)

#47 Jag läste naturbruk inrikting smådjur/hund, men funderar på att läsa vidare nu till förskolelärare till nästa höst om jag kommer in:)

Royalz
0

Har precis varit ute och övningskört. Körde på vägen för första gången :p I ett industriområde så mötte väll 2 bilar eller nått bara^^

Nu ska jag sätta mig framför tvn och vänta tills kl blir 20 så vampire diaries börjar :D

marsvin-90
0

#48 e inge kul o vara arbetslös har gått här i 2 år utan jobb. Inte fått ett enda jobb efter studenten. =/

Fridaaaa
0

#50 samma här, jag varit arbetslös nu 1,5 år:(

[Strawberi]
0

Kollar på Supernatural, ett avsnitt till tror jag :P

Fabiola
0

#51 Jag gick arbetslös i 2 år och nu har jag jobbat i 3 veckor. Finns mer jobb att göra än man hinner med. Jobbar på dagis och fritids runt om i Trollhättan.

Fridaaaa
0

#53 OKj jag har lite timmar på dagis men det blir kanske 2-4dagar/månad bara:(

Fabiola
0

jobbar också timmar men i Trollhättan är det brist på vikarier så det blir jobb varje dag.

Lexxi
0

Är på väg till skolan men ser redan fram emot att få åka hem

Mvh Alexandra

[Strawberi]
0

Jag har gjort iordning min hemsida. Tycks?
Nu ska jag fortsätta på Annelis hemsida.. :-)

[jejjas]
0

Ska snart städa köket så jag kan dra i gång med bull baket =)

marsvin-90
0

Jag har precis fått tillbaka 2 små marsvins killar som ja sålde för nån månad sen. Men nu blire o duscha o sen åka ner till Kalmar o leverera ett marsvin o gå o shopa lite. O sen på vägen hem hämta upp Tosca som ska hit på parning.

Fridaaaa
0

#57 Nice:D

[Maijah]
0

#57 Snyggt! :)

Jag börjar bli lite nervig, och stressad. Flytt i morgon. Måste packa mer nu…

Fabiola
0

Städar efter min katt som välte ner 2 av mina blommor. så nu ligger det en massa jord på golvet.

Royalz
0

Kollar på Idol! Heja JAY!!

Atensia
0

Har kommit hem ifrån Kalmar och har nu nästan alla julklapparna klara - skönt! Nu: Idol! :-)

Lexxi
0

Säger som Royalz.. HEJA JAY!!

Mvh Alexandra

FeliciaS
0

Håller på och gör mitt projektarbete, dvs. min hemsida ;)

#57 Fin! Jag hade ingen aning om att Sockerkringla redan var dräktig :P Håller tummarna för kullen och hoppas det blir någon Am. crestedhona (A) Förresten så har du satt fel tecken på kön på kullsidan, ring med + är hona och ring med pil är hane.

Mvh Felicia

Atensia
0

Jaa Jay vann! :D

Fridaaaa
0

Superglad, Jay vann!!!

Luigi ville med att Jay skulle vinnaFlört

Royalz
0

Kul att Jay vann :) Men tyckte Minnah sjöng vinnarlåten 100 gånger bättre faktist :) Den passade mer hennes röst tyckte jag.

Fridaaaa
0

#69 Ja det håller med att det gjorde hon faktiskt:)

[jejjas]
0

Väntar på mina föräldra :) ska åka och hämta en bur =D

Fridaaaa
0

Ska städa lite:)

Fabiola
0

Väntar på att jessica ska komma :). ska nog äta frukost så länge :)

Lexxi
0

#69,#70 Det tyckte inte jag alls :p tycker det blev lite för pipigt, även om det absolut inte var dåligt :)

Mvh Alexandra

[Maijah]
0

Packar upp saker, ska bli riktigt trevligt att bo här :)

Fabiola
0

Jag bakar bullar. Skulle ha bakat lussekatter men safran var slut i affären.

Abico
0

Har städat burarna, tvättat inredning, klippt och badat Irma och nu ska jag fixa det sista och sätta upp lite ljus över burarna och sedan är det klart och jättefint :)

Hanna 

Lexxi
0

Har precis köpt mig ett marsvin!

Zuri verkar vara dräktig också, hon har inte brunstat om än iaf :p

Mvh Alexandra

Abico
0

Jag pluggar i vilket fall som helst inte inför tyskaprovet imorgon.

Hanna 

Royalz
0

Håller på och städa burar och flytta runt lite marsvin till nya burar osv.

När pappa kommer hem från affären ska jag baka lussebullar :)

Creation
0

Jag sitter här, fastän jag har en matteläxa till imorgon om 26 uppgifter… hmm…

#78 Vad är det för gris då? :)

Lexxi
0

#81 En teddyhona till aveln :) Men hon kommer inte hit förns i början på januari, så presenterar henne då.

Mvh Alexandra

Atensia
0

Har sett ett par avsnitt av Glee och ska nu plugga historia.

FeliciaS
0

Blev klar med min ena skoluppgift inför onsdag nyss och ska ta och sova.

Mvh Felicia

Royalz
0

Har precis duschat. Innan var jag ute med hunden och tänkte att jag skulle gå till en gärde så han skulle få springa av sig men den fryslorten fick kramp i tassarna av kylan och snön så det var bara att gå hem, men vi var ute i 50min iaf :)

Royalz
0

Idag har Berra och Duke fått flytta ihop :) Båda är ca 2år gamla och har parat flera honor med det gick bra ändå.

Atensia
0

Har varit ute och övningskört :-) Nu ska jag och mamma fixa julkrans.

Fridaaaa
0

Måste städa till mina små "svin" :=D

Lexxi
0

Ska precis på och möta en kompis och hennes lilla son vid bussen :)

Mvh Alexandra

Abico
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har klippt ihop en liten film från igår. Det är nog det enda jag kommer att lyckas prestera på hela dagen, den här förkylningen tar kål på mig. Tänkte gå och lägga mig nu igen *s*

Hanna 

Abico
0

Nu har grannens hund rymt igen (inte korvhunden, utan den andra grannens hund - den som hoppade ut från balkngen och bröt benet…) Somliga människor ska inte ha hund! *arg*

Hanna 

[Strawberi]
0

Jag ska städa, och lyssna på kent!

Atensia
0

Kollar på Världscupen, är ingen sportfantast när det gäller annat än skidor för då missar jag inget! Nu ser jag fram emot Herrarnas Stafett :-)

Lexxi
0

Ska sätta mig och plugga matte C.. Har prov i morgon på derivta, maximipunkter, minimipunkter och terasspunkter bland annat.. fattar ingenting av det och får ångest bara jag tänker på att jag ska läsa matte D sen också..

Mvh Alexandra

Abico
0

#94 - Ihh, lät jobbigt. Sitter och funderar på om jag ska försöka pressa in både Engelska C och Matte C nästa år. Lite tveksam till matte fortfarande, men kanske.

Hanna 

[Strawberi]
0

Sitter och lyssnar på julmusik. Mysigt, ska nog lägga mig tidigt ikväll. Fruktansvärt trött!

Royalz
0

Ska till ögonläkare imorgon, ska tydligen vara vinnögd :p

Nu ska jag ge marsvinen kvälls hö sen ska jag kolla på tv.

[Strawberi]
0

#97 - Du vinnögd? Det var bland det konstigaste jag hört xD

Royalz
0

#98 Tydligen ska ögonen kolla åt sidorna och inte rakt fram :p Inget som syns men hon jag kollade synen hos sa det.

[Strawberi]
0

#99 - ok lät väldigt konstigt.. För alla kollar rakt fram typ..

Abico
0

#100 - Får väl hoppas att optikern vet vad hon snackar om ;) Jag misstänker att hon har rätt bra koll på sånt.

Hanna 

Creation
0

Själv har man turen att ha jullov nu. ;) Planerar att vända dygnet totalt och leva på skräpmat. Ah, ljuva juletid…

#94 Är matte C svårt? Har hört att det ska vara lättare än matte B?

Abico
0

#102 - Jag har inte jullov nu men har ändå lyckats vända på dygnet helt när jag legat hemma sjuk i 4 dagar ;) Ska bli kul att gå upp för att åka till skolan 05.30 imorgon.

Hanna 

Fridaaaa
0

#102 Matte B tycker jag var svårt xD

Royalz
0

Alltså det är mina ögon som kollar åt sidorna. Normala kollar frammåt ;)

Lexxi
0

#95 Det inte bara låter jobbigt.. Det ÄR jobbigt.

Kan fortfarande inte mycket mer än när jag började, men nu sätter jag mig med en nybakad lussebulle och så får det gå som det går i morgon..

#102 Matte B hade jag inga problem med. Fick VG i slutbetyg men hade lätt kunnat få MVG om jag lagt ner lite mer tid på det än vad jag gjorde tyvärr..
Däremot har jag jätteproblem med matte C.. Kan bero på att det är mycket i skolan över lag just nu. Men jag tycker att det är mycket svårare än B

Mvh Alexandra

Fridaaaa
0

#106 Jag har lite problem med matte så :) Men klarade matte b i alla fall:P

Creation
0

#103 Ajdå :P När har du jullov då? På tisdag som en del andra skolor, eller?

#106 Hm, ja det är ju lätt att hamna efter i matten i skolan ifall man har mycket annat att göra samtidigt.

Lexxi
0

#108 Ja precis. Och vi har haft väldigt mycket i de flesta andra ämnen den här terminen.

Mvh Alexandra

[Maijah]
0

Imorrn blir det Julbak, godnatt!

Abico
0

Ska strax springa till bussen som vanligt ;)

Hanna 

[Strawberi]
0

Jag sitter här och tar det lungt.. Kollar igenom det jag missat från igår kväll

Royalz
0

Håller på och sy ett överdrag till duvtransporten så inte marsvinen ska behöva frysa när jag åker tåg med dom och det är byten osv.

Fridaaaa
0

Luigi och Blixten hälsar:P

Atensia
0

Jullov! :D

[Strawberi]
0

just matat svinen med grönkål, ska ge dom hö senare. :-) Nu ska ag väl slöa? Eller får se ;)

Lexxi
0

Har parkerat mig i sängen. Har lyckats dra på mig en omgång till med feber. Lyckat när jag ska skriva fysikprov i morgon

Mvh Alexandra

FeliciaS
0

Har satt in granen, slutade med barr överallt :P Men nu står den hyffsat rak i vardagsrummet.

#94 Usch, jag har tack och lov inte prov på det förrän vecka 5 ;) Fast det känns alldeles för snart ändå…

#102 Lättare än matte B, hur skulle det kunna bli det? O.o Det är störst hopp mellan A- och B-kursen enligt min lärare ( det tycker jag också, där kommer allt nytt medan C-kursen bygger vidare på det från B), men matte C är absolut inte lättare *s*

Mvh Felicia

Creation
0

#118 Jag tror folk menar att just det mindre hoppet gör att C-kursen känns lättare i förhållande till B-kursen än B-kursen gjorde i förhållande till A-kursen. Om du fattar :P

Royalz
0

Har precis gjort chokladkola som verkligen blev perfekt nu när den svalnat :)

Nu ska jag städa åt honorna sen ska jag gå ut på en prommenad med vovven innan det blir mörkt.

[Maijah]
0

Snart Jul, och jag har inte hittat nån enda julkänsla än..Trots försök med både pepparkakor, glögg, julbak och julmusik.. Nåja, anatgligen för att julen blev både knepig & stressig detta året så bättre lycka nästa år helt enkelt.

Lexxi
0

Kom precis hem från sista dagen i skolan för i år, vilket innebär att jag har JULLOV!

Mvh Alexandra

Royalz
0

Kollade precis igenom en mapp med bilder på min älskade Swea som fick hjärnblödning för snart ett år sedan :( Det skulle jag inte gjort för nu rinner tårarna.. Han var verkligen mitt allt! Grät mig till söms i flera månader efter att han fick avlivas.

[Strawberi]
0

Åhh ja jag har en jobbig period jag med nu. Saknar min hund, ursh dumma inavel. Hon var så himla fin.. Åh min älskade Parisen

Fridaaaa
0

#123 Söt hamster:) Du är med söt :)

#124 Åh en cocker spaniel, dem är söta :D Synd att hon inte finns med:(

Emmsann
0

Jag kom nästan hem från Liseberg. Det var svinkallt så jag rekommenderar att inte åka dit om man inte vill få köldskador såhär på vintern ;-)

Förövrigt har jag jullov (!!!1) och jag har också blivit antagen som Medarbetare på dvärgkaniner.ifokus! Kunde inte bli en bättre dag alltså.

//Emma

Abico
0

Jag håller på att städa, vad annars såhär på kvällen? ;)

Hanna 

[Strawberi]
0

Jag har ganska nyss vaknat! :-)

Fabiola
0

Jag städar det sista innan jag ska iväg till familjen i Göteborg. I djurväg är hamstern och mössen kvar att städa hos.

Sen hoppas jag att jag kan ta mig till gbg utan större förseningar :).

[Strawberi]
0

Jag ska snart städa mina burar. (sagt i 1 timme nu) men först ska jag prata lite med Alexandra.. Behövs nu när hon har haft en del i skolan. :-) Hon kan behöva tänka på annat. Och nu loggade Gina in så nu ska vi terra henne lite!!!

marsvin-90
0

Äter frukost o gör i ordning för avfärd till Göteborg där vi ska fira jul.

#130 Lite svårt o terra mig ;)

[Strawberi]
0

#131 - Ja för det är snarare du som terrar mig haahaha

Lexxi
0

#130 Ja det behöver jag verkligen!! :)

Mvh Alexandra

Atensia
0

Har kollat på min nya presentations film som jag spelade in igår, men den blev verkligen inte bra haha ^^

[Maijah]
0

Hoppade just ur duschen och nu ska jag, äta! ;)

Fridaaaa
0

försöker få luigi att äta :( han är slö :(

Atensia
0

Håller på att baka chokladgrottor, får hoppas att de smakar lika gott som de ser ut att göra ;-)

[Strawberi]
0

Nu ska jag duscha :D

Fabiola
0

Sitter i Göteborg hos mina föräldrar.

FeliciaS
0

Har precis blivit klar med allt julgodis, eller rättare sagt de tre sorterna jag gjorde idag. Nu ska jag slå in paket till kusinerna, som vi ska ta med när vi åker bort 2 dagar i övermorgon.

Mvh Felicia

Royalz
0

Håller på och steka köttbullar.

Abico
0

Har suttit jättelänge och försökt få ordning på snöscriptet till Västras hemsida, men nu får det duga som det är även om jag inte är helt nöjd. Kanske kan jag ta tag i det igen efter jul om jag stör mig för mycket på att den scrollar iväg ;)

Hanna 

Creation
0

God jul! Bäst att man går och lägger sig snart kanske. ;)

#142 Jaså, är det du som är webbansvarig nu? :)

Abico
0

Go'jul!

#143 - Japp, sedan ett tag tillbaka :)

Hanna 

Atensia
0

God Jul :-)

[Strawberi]
0

God jul alla, har nyss ätit frukost och ska snart sminka mig! :) Sedan blir det väl platta håret

Lexxi
0

God Jul!Skrattande

Mvh Alexandra

HumlanochJuvel
0

God Jul allihopa! :)

Nu ska vi snart iväg till farmor & farfar och äta julmat - mums! :D

HumlanochJuvel
0

#142 Jag tycker västras hemsida har blivit jätte fin! :)

[jejjas]
0

Har presis ätit jul lunch, så nu sitter hag i soffan å ser på troll tyg i tomte skogen :)

God jul alla=)

[jejjas]
0

Har presis ätit jul lunch, så nu sitter hag i soffan å ser på troll tyg i tomte skogen :)

God jul alla=)

Royalz
0

Ska snart åka iväg till min kusin och fira jul, men längtar redan hem.. Är inte alls på humör idag och vill bara dra täcket över huvudet och sova.

Abico
0

Jag håller på och gör mat, vegetariskt janssons med julkryddor och fyllda tomater. Mums! Tog en paus för att mata marsvinen bara :)

Hanna 

Emmsann
0

God jul alla! SJälv håller man på att ta på sig och nu är det bara håret kvar :-) Marsvinen ligger och sover och jag tänkte fixa en hejdundrande buffé till dom senare! Jag firar jul hemma med farmor och farfar, morfar och moster och hennes pojkvän så vi blir ett ganska lagom gäng :-)

//Emma

Creation
0

Sett klart Kalle Ankas jul nu och ska strax äta. God jul allihopa! :-) 

Var det förresten bara jag som reagerade på att det var två helt animerade filmer med den här gången, varav en väldigt ny(typ bioaktuell…)? Jag såg inte slutet förra året, så det kanske var animerat där med, men jag tycker att det kändes lite fel… jag tycker att allt ska vara tecknat, det ser konstigt ut annars. Hade föredragit att se Pinocchio istället eller någon annan klassiker.

[Strawberi]
0

har öppnat alla paket och alla ska äta. Är inte det minsta sugen på nåt vill ta på mig pyamas och ha allt som vanligt en fredag.. Nu vill jag sova för jag har FRUKTANSVÄRT ont i huvudet :(

Abico
0

#155 - Fast grejen är ju att visa lite ny film, jag tycker att det är en fin kontrast :P Däremot gillar jag inte att dom visade Bilar - den är ju flera år gammal!

Hanna 

FeliciaS
0

Åt nyss klart julmaten, nu är jag proppmätt *s* Ska snart förbereda julgodis, ge marsvinen mat och sedan blir det julklappsutdelning.

#157 Håller med, störde mig på att Bilar var med ;) Var inte den med förra året också?

Mvh Felicia

Emmsann
0

#158 Men jag tror dom lägger till en för varje år som varit aktuell och populär det året :-P

//Emma

Royalz
0

Dagen blev bättre än jag trodde :)

Nu ska jag sova, är jätte trött.

Moa-16
0

Försöker övertyga mig själv om att marsvinen inte kommer frysa ihjäl inatt… vi har 11 grader inne x_x

Creation
0

Nu ska jag och resten av familjen + släkten gå och lägga oss snart! :) Julfirandet är över! Härlig dag det här blev, ahh.

#157-158 Ja, den hörde dit minst. Men jag tycker att det hade räckt med en ny film oavsett. :/

#159 Men bilar var väl inte så populär? Inte om man jämför med t.ex. toy story 3 eller andra nyare animerade filmer.

#161 Varför så kallt? :o

Fabiola
0

Sitter fortfarande hos föräldrarna men idag ska jag åka hem med tåg. Hoppas de går utan störningar.

Royalz
0

Nu ska vi strax åka iväg till min farmor :)

Fridaaaa
0

Ska till mina föräldrar i eftermiddag =D
Plus att jag kollar runt på nätet efter en marsvinsgosse:P

Moa-16
0

#162 Jadu, det undrar jag också.. >.<'

Abico
0

#162 - Bilar är grymt populär bland yngre, lillebror (7 år) har varit tokig i den liksom alla killar i hans klass och på fritids. Det var dock ett år sedan nu, den är inte så aktuell längre…
Jag tycker att dom kunde visat "Det regnar köttbullar", den är jättehärlig. Fast det är ingen Disneyfilm, inte Toy Story heller så det är väl därför dom inte visas.

Hanna 

Fridaaaa
0

#167 Min pojkvän har tvillingsmåsyskon på 4 år, en pojk och en flicka, och pojken är galen i filmen Bilar. I julklapp t.ex fick han Blixten McQueen med badskum i xD Ögonen bara lyste! (det är efter filmen Bilar skinnysarna namn är/var kom ifrån) :P

[jejjas]
0

Sitter och har det allmänt gott i soffan :) ska väll snart mata marsvinen dom är ovanligt tysta i dag :) viket är rätt gott för omväxling ;)

Varför ska man alltid äta så mycket mat på jul? Man orkar ju inte röra sig ;)

Fridaaaa
0

#169 Det gör man alltid ;) haha :P

[Maijah]
0

Har ätit så mkt praliner att jag snart rullar fram. Gott men tyvärr blir man ju lite illamående, nåja på Julen ska man faktiskt äta mkt tycker jag! Flört

Fridaaaa
0

#171 Ja på julen får man äta mycket! =D

[Maijah]
0

#172 Så sant så sant ;)

Fridaaaa
0

#173 Sedan har man några månader att banta bort det till sommaren;) hehe så man ser snygg ut i bikini,short och linne hehe:P

[Maijah]
0

#174 Japp ;) Och sen kmr midsommar maten!

Fabiola
0

Påskmiddagen då? då är det mycket mat då med :)

Fridaaaa
0

#175 Ja just och påskmaten som Fabiola säger haha :P Man slipper aldrig undan;=)

[Strawberi]
0

Ni låter som ni äter en hel del.. Jag äter ingenting typ.. Haha jag avskyr mat ut över det vanliga. Jag tycker om köttbullarna.. Och äggen, allt jag åt på julafton var: 4 ägg (halvor så 2 ägg hela) och 4 köttbullar. Men jag hade EXTREMT ont i huvudet hela julafton så var inte så sugen på någonting att äta.

Jag ska nog lirka över hemsidan till en ny webhost.. Får se hur det går behöver pappas hjälp då.

FeliciaS
0

Jag är hos farmor och farfar 3 timmar bort, men längtar hem till grisarna och hästen *s*

Mvh Felicia

Abico
0

Maten är ju det bästa med hela julen! Paket och prylar är världsliga ting :P

Hanna 

Fridaaaa
0

Ska försöka städa och lägga alla julklappar där dem ska vara =D

marsvin-90
0

Tur man fick en Kaffekokare i julklapp äntligen får man dricka gott kaffe!  Istället för en billighets kokare…

Måste sätta fart o trimma Isteldor idag om han ska bli något trimmad till Kallhäll =P

emelie92
0

Fryser!! Det är 17 grader "varmt" i mitt hus, och i mitt rum där marsvinen bor så är det 15 grader!

Fridaaaa
0

#183 Då hade jag med frysit! Jag har ingen termometer här inne i sovrummet så vet inte hur varmt det är men ganska varmt, i vardagsrummet är det nog kallare:P

Lexxi
0

Ska ta en kopp kaffe innan jag ger mig upp på stan för att köpa en sista julklapp till en barndomsvän.

Mvh Alexandra

Royalz
0

Ska om ca 1,5 timme ta tåget ner till min mamma med hunden :) Hoppas det inte är för mycket folk på tåget bara.

Nu ska jag ge marsvinen frukost och sen börja göra iordning mig och packa det sista.

Royalz
0

Äsch såg precis att det inte fanns några platser i vagnarna med djur tillåtet kvar och då lär det vara med många hundar, typiskt.. Inte för att min hund gör något men han kan inte slappna av. Tur det bara tar lite mer än en timme.

marsvin-90
0

Vaknade av att brosan ringde, så nu e man uppe lite tidigare än vanligt. Så nu blir de frukost! O inte har ja börjat med Isteldor än *Fy på mig!*

Lexxi
0

Sitter och väntar på att kaffet ska bli klart.

Idag måste jag verkligen komma igång med trimmningen inför kallhäll..Jag är hopplös xD

Mvh Alexandra

[Strawberi]
0

#189 - Säg till så kommer jag över någon dag! :-)

Men idag ska jag städa.. KUL ska tvätta också. Tvätta är ju kul!!! - not..

marsvin-90
0

Så där då va tele Styrelsemötet avklarat om SM =D

Lexxi
0

#190 Ja! Torsdag?

Mvh Alexandra

[jejjas]
0

Dricker kaffe å pratar med en gammal vän i kalmar :)

[Strawberi]
0

#192 - jag kan språka med pappa och se kanske jag kan komma då! :)

Lexxi
0

#194 Ja! Hoppas :)

Mvh Alexandra

Atensia
0

Hemma från Kalmar. Hittade lite på rea :-) Marsvinen blev överlyckliga för bladpersiljan som jag köpte på City Gross ;-)

#191 Åh vad bestämdes? *nyfiken* :-)

Lexxi
0

Sitter och pysslar ihop ett nytt utseende på hemsidan :)

Mvh Alexandra

[Maijah]
0

Marsvinen har nu nystädad bur och har fått röra på stjärtarna på golvet ett tag ;)

Nu ska jag nog hänga upp lite kläder som jag köpte igår, MellandagsRea är nog bland det bästa som finns!

Fabiola
0

Väntar på att få åka till jobbet, men tror inte det blir nåt denna veckan.

Royalz
0

Nu ska jag sätta mig och trimma på Donna hade jag tänkt.

Lexxi
0

Har gjort klart nya hemsidan. Nu ska bara nytt webbhotell + domännamn beställas :)

Mvh Alexandra

Abico
0

Bara 1½ timma kvar innan veterinären öppnar *sitter med telefonen i högsta hugg*

Hanna 

Atensia
0

Har ätit frukost, sitter nu och funderar på vilka som ska anmälas till Landskrona… tänkte först ta med alla fyra men nu vet jag inte ^^

Fridaaaa
0

Försöker komma på ett namn/smeknamn till nya marsvinet :)
Vad tycker du han kan kallas, Linnea? Du som känner han bäst?_D

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.