Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 3035 ggr
[Aquelegia]
0

majas baby <3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

29/12 hände det äntligen maja fick en söt helsvart virvelkille, dock inte så många virvlar. 102 gr vägde lillen och lurade mig totalt, jag som trodde det skulle bli 2 hela tiden ^^ Nu väntar bara kastrering och ett helt liv hos oss med 4 tjejkompisar.

Vasterbo
0

Vilken liten sötnos! :D

[Aquelegia]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Maja tackar för komplimangen :) Fattade knappt att det vart en ny liten gris som hade infunnit sig i buren ^^ jag längtar dock som med mina förra bebbar att han ska bli stor och fin ! Tur marsvin är lika söta små som stora :D

Abico
0

Sötisen ^^ Grattis till dig och mamma Maja! (Åh, vad hon är fin förresten!)

Jag gör också som du när jag har bebisar, längtar tills dom blir stora och "färdiga" :P Marsvinsbebisar är jättesöta men jag tycker att det räcker att dom är bebisar i någon vecka sådär, sen kunde dom gärna få bli fullvuxna över en dag.

Hanna 

[Maijah]
0

SÖT!

Grattis till likillen! Skrattande Skönt att allt gick bra :-)

[Aquelegia]
0

Tack abico :D Maja är en american crested som du nog redan kunnat lista ut och har hennes kullsyster hos mig med mina enda renrasiga ^^

Håller ju inte på med avel råkade bli tjuvbetäckning igen aldrig mer ! Men är så stolt över att båda mina 2 tjejer klarat varsin kull alldeles perfekt :) Nu väntar jag bara på att lillen ska öka i vikt :S han har gått ner ngr gram.

Tack Maijah med ^^ Ja, trodde hon skulle få problem för hon själv är så liten men hon tar väl hand om bebben vill bara se så han diar med !

Misarn
0

Svarta marsvin är ju så fina ^^

[Aquelegia]
0

Hade velat ha en dalmatiner men han är så charmig med sin jättedjupa kurrande röst :D

Abico
0

#5 - American crested? Är du säker på att hon inte är en english crested? American crested har en crest i avvikande färg, english crested har "bara" en crested i samma färg som resten av kroppen :)
Bebisarna går ner lite det första dygnet, innan mjölken runnit till så att dom kunnat börja dia. Han borde börja gå upp/åtminstone sluta gå ner i vikt idag/imorgon.

Hanna 

Atensia
0

Så söt! :-)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

[Aquelegia]
0

#8 Oj sedär ja juste vilken miss :O Att jag aldrig tänkt på det ! Hon sålde dem som american crested men ja det är ju självklart hon är en ENGLISh crested ! Tack för du påpekade ^^

bebben har vuxit till sig 20 gr plus nu :D ligger mestadels och tuttar och kutar runt med sin mjukt kurrande å så vackra röst helt förälskad i lillkillen :D