vila i frid min älskling!
min älskade teddy marsvin "Smygiz" avlad förra året på sommaren, jag tänkte inte lägga ut nåt, men nu gör jag det ändå fasst det var ett tag sedan…
Han var ute med sin ena marsvins kompis och sin kanin kompis, jag var bortrest.. min mamma fick ha koll på dem.. de gick ute i en fin liten hage..mamma var inte direkt å gosa dem utan gav de bara mat.. men nästa dag såg massa va flugor, och ena kanin var borta, när hon kollade så såg hon min älskade marrsvins hane smygis ligga stilla med fullt av flugor runt,på,i sig..det var små äckliga spyflugor som åt av dem och bonade på dem..min andra marsvins hane klarade sig… men kaninen hade rymt för bli av med flugorna men hittades sedan halv död lite längre bort när min bror letade som en galning…så de fick ta bort den stackarn….
det var jag som hade satt dit buren där den stod, men då var det inga flugor där.. jag har en sådann skuldkänsla.. å jag kommer aldrig bli av med den…två djur dog… var det mitt fel??
men vad kan jag göra nu, jag köper blommor och lägger på deras gravar varje dag…
så jag vill bara säga "vila ifrd mina älsklingar, det var inte med mening"…. RIP!

Sorgligt 
Inte ditt fel, du kunde ju inte veta…
saknar han så mkt! :'(
Så tråkigt, jag beklagar! Känner igen mig i detta med skuldkänslor. Av fyra bortgångna djur har jag skuldkänslor för… ja, fyra.
Men det var inte ditt fel. Du hade bara otur. Jag tror inte att burens placering hade gjort så mycket skillnad, det hade nog(tyvärr) hänt oavsett.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.