En mysig tråd om mysiga marsvin :)
Japp helt enkelt skriv av er historier vad som får er att tänka på ett mysigt marsvin ni ägt/äger/en kompis,släkt ägt :)
Kommer ihåg när jag satt med mina första marsvin(Lever än) Hade dom vid benen, jag satt upp. Och klappade Gabriel. sen orkade jag inte sitta nå mera så jag lade mej ned med huvudet på kudden sen så kännde jag att ett marsvin kommer på min mage, och när jag kollar vem det var så var det Gabriel. Och så pussade han mej. Vart varm i hela kroppen och kände att vårat "Band" börjar komma.<3 Det kommer jag aldrig glömma.<3
Det som fick mig att tänka på denna tråden är helt enkelt min egenuppfödda Fjiona som aldrig visat någon egentlig personlighet men plötsligt blommat upp till ngt utöver det vanliga. Bland mina 8 grisar jag haft detta året och 4 grisar som gått bort har jag aldrig haft en sådan söt/gosig/busig madonna.
Det började med att hon visade upp sina första popcornskutt för ca 1månad sedan. Sedan har vi haft våra ensamma mysstunder för första gången då det alltid annars brukade sitta minst ett till i knät. Då började jag upptäcka att hon gosar ner sig i famnen på mig av ren behag inte tristess. I förrgår klättrade hon innanför tröjan på mig och riktigt BREDDE sig ut över hela mig ut med bakfötterna och huvudet riktad mot rumpan så hon hare bekämt och samtidigt har överblick över allt som sker utanför tröjan. Sedan dess har hon visat enorma begär efter uppmärksamhet och GOS ! Hon kan inte få nog av ja så som jag brukar gosa med min katt :D Klia under hakan, stryka på huvudet stryka långsamt och följsamt över kroppen på magen. Nu sitter hon här i knät på mig medans jag skriver om henne och tycker det är fantastiskt spännande klickande från tangentbordet. Åter till goset tycker hon och jag lyder ^^ Fjiona Princess of Aquelegia !
Åh dessa fantastiska grisar :D
#1 hihi sicken pussgurka försökt att få mina att pussas men det är inget intressant för dem ^^
#2 Åhh så mysigt!<3 Bäst att lyda sitt marsvin^^ (Hehe)
#3 Håller helt med.:D
Hehe, Verkligen.=) Hehe, kanske inte lika roligt för dom^^
Morris är så mysig, för han kan ställa sig på ens fötter när han springer på golvet när man städar buren och han kmmer framspringandes i buren när man kommer och vill bli klappad och ha grönsaker.
Totti är mysig på sitt sätt för han vill gärna sitta på axeln, under håret och mysa xD
Blixten älskar att springa under täcket och mysa:=D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Blandningen mellan lugna och mysiga och totalt galna man tröttnar aldrig sitter med en liten förkyld bibi i knät nu hon vägrar nästan leva som normala marsvin ska alltid gosa ner sig ngnstans ^^ #6 Totti är det marsvinet som vart med i halloweentävlingen ?
Jag har muskler hihi bibi sitter nerkurad i tröjans ärm nu och får mig att se starkare ut än bamse med dunderhonung :D
jag kommer ihåg när jag låg med ena marsviner jag hade för några år sedan i sängen.
Av någon anledning somnade jag och vaknade bara tjugo minuter senare.
Jag hade helt glömt att jag hade honom i sängen och letade därför runt i hela rummet och hela huset.
jag kommer tillbaka till rummet och lyfter på täcker och under täcket ligger han och sover.
Det är verkligen ett av de minnen med de två marsvinen jag aldrig kommer glömma :)
// Lydia.
Take it or leave it!
Ljaede @ bilddagboken
http://ljaede.tumblr.com/
http://bangbangbang.blogg.se
När jag har ett av mina marsvin uppe i sängen eller i soffan och hon lagt sig tillrätta på min mage så tar det kanske 5 minuter innan hon somnar. Sen så brukar hon "småprata" i sömnen, det är verkligen hur gulligt som helst :)
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus