Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 4254 ggr
elsasputte
0

salva mot torra tassar ?

Vilken salva rekomenderas till torra tassar?

Jag har helosan hemma…

Atensia
0

Jag använder en aloe vera salva som är parfymfri, tror att den är köpt på apoteket. Men Helosan borde väl fungera bra?

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Lyan
0

Jag tycker inte helosan funkar så bra, hade det innan och fick smörja två gånger om dagen i en vecka för att få gosiga tassar till utställningarna. har nu försvarets hudsalva och då behöver jag bara smörja en eller två gånger som kan man pussa hur mycket som helst på babymjuka tassar <3

elsasputte
0

Hm… okej. Då blir det att införskaffa salva imorgon då :)

[Tisslibiie]
0

På apoteket finns det en salva som heter Tass-salva. Den fungerar superbra, min ena hona hade problem med förhårdnader men nu tack vare den har hon nu jättefina tassar. :)

Lyan
0

#4 Det är samma som försvarets hudsalva, bara annat namn :-) Finns annat som också heter tassalva så det kan kanske vara det också

mini-kapubara
0

jag brukar använda olivolja, eller tass salvan som finns på Apoteket, jag håller med #4 att den fungerar jättebra, (även på min hund)

=)

[Tisslibiie]
0

#5 Det är inte samma som försvarets. Innehåller inte samma grejs ;)

Lyan
0

#7 Ok, finns så många tassalvor men jag tänkte eftersom du köpt den på apoteket, fast den jag menar heter nog försvarets tassalva när jag tänker efter :-P

[Tisslibiie]
0

#8 Hihi jaa det finns ju typ miljoner olika att välja mellan!^^ Man blir lätt förvirrad :O

[Liinda]
0

Jag använder tass salvan från Apoteket samma som försvarets salva. Ser likadan ut iallafall och den fungerar jättebra tycker jag. Fungerar bättre än när jag använde helosan iallafall

elsasputte
0

OK, så tass-salva är bäst vad jag förstår. Sen kanske det inte spelar någon större roll om det är försvarets eller något annat märke…

Blomkrukan
0

Jag smörjer med vaselin. Tycker det fungerar bra…

gickan87
0

Idominsalva, en smörjning och torra tassar är mjuka som babyrumpor dagen efter :)

Finns på livsmedelsaffärer.

MVH Erika :)

elsasputte
0

Att jag inte tänkte på de, de lär ju vara mycket bättre än helosan :)

Tänkte på de, är de något av era marsvin som är kittliga? Skulle smörja tassarna men han rycker undan, Vet inte om det är för att salvan är lite kall, om han har ont eller bara är lite kittlig… ?

Lyan
0

#14 Mina brukar tycka det är döäckligt att smörja tassarna. Försvarets går bra men inte salvor, tror att de inte tycker om att bli kladdiga helt enkelt :-)

elsasputte
0

Ok.. ja de kan ju vara så oxå :)

Lejonhjarta
0

Vi gör egen salva av bivax å olivolja som vi säljer till vänner å bekanta. Mkt bättre än köpegrejerna då vi bara har naturliga råvaror. Använder den både på våra djur och oss själva. Glad

FeliciaS
0

Jag tycker salvor gjorda på bivax är överlägset bäst, de torkar inte ut hud på lång sikt som mineraloljor gör :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus