Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1411 ggr
Hultan
0

Marsvinsunge dricker ofta, varför?

Har en marsvinsunge som jag gissar är ca 2 mån. Hon är till synes helt frisk, äter, pigg, fin i pälsen. Jag tycker dock att hon dricker så ofta. Satt och tittade på henne i ca 10 min, på bara den korta stunden drack hon kanske 5-6 ggr.

(hade precis bytt vatten)

Dricker marsvin mer/oftare när dem är unga? Eller kan det vara så att just hon är extra förtjust i vatten? Den andra honan som är 3 mån har jag inte ens sett dricka en enda gång.. så uppenbarligen dricker hon inte lika ofta..

Vad tror ni?

Med sunt förnuft kommer man långt!

[tigersprang]
0

det kan va att hon gillar att dricka, jag har en marsvinshane, som dricker nästan helatiden.. man få fylla på han vatten flaska jätte mycket..

jag vet ej så mycket om marsvins ungar men det kan ju vara så jag säger… jag har ett marsvin på 7 månader hon har inte druckit speciellt mycket dessa månader som jag har haft henne.. (har haft henne ca. 4 månader)

[Strawberi]
0

Kan vara h*n äter mycket hö eller kraftfoder och blir törstig helt enkelt. :)
Eller så leker h*n bara med vattenlaskan. Kolla spånet om det är blött så kan du få svaret på den frågan. Jag har också marsvin som dricker mycket. Och dom är helt friska och pigga :)

Fridaaaa
0

En mamma sålde ett marsvin till har samma "problem" men då är naturligt då alltså. Jag sa till henne att det är individuellt hur mycket ett marsvin dricker

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.