Lokal-info på utställningsinbjudan
Har kollat lite utställningsanmälningar å inte på någon står det VAR utställningen hålls! Det står att vägbeskrivning etc skickas ut till dom som e anmälda senare… Men vi andra då?? Vi som vill komma å titta?
Vet inte om ni som är vana vid detta förfarandet tycker det är konstigt och dumt men när ja ställer ut mina katter, hästar eller fjäderfän så står det redan på anmälan vart vi ska vara så andra åxå kan gå in och kolla upp detta!
Ni som vet, varför görs inte detta på marsvinsutställningsinbjudningarna (jösses, vilket långt ord d blev
)??
Jag vet inte riktigt varför det inte görs, oftast står det vilken stad/håla utställningen hålls i och det brukar räcka för att man ska veta vilken lokal det är. Men det förutsätter förstås att man varit där förr :P
Undrar man är det bara att maila kommissarien och be om vägbeskrivning trots att man inte ska ställa ut.
Hanna
Jag tycker det är jobbigt att inte veta var "hålan" ligger, ofta finns det flera alternativ på Eniro och jag vet inte vilken av städerna det är ibland. Jättejobbigt :-(

Jag kan hålla med om att den som skriver annonserna är lite slarviga att skriva ut lokalen. Kan tänka mej att det är något som man helt enkelt inte tänker på, att andra än utställnarna vill komma och titta.
Jag kan komplettera med våra kommande utställningar här i SMF Mitt i alla fall.
12 Februari har vi utställning i Folkets Hus i Valbo, man svänger av från riksväg 80 och in i Valbo och lokalen ligger mitt inne i Valbo, mitt emot en Tempobutik.
16 april har vi utställning i Järbo Folkets Hus, här svänger man också av från Riksväg 80 och följer skyltningarna mot Järbo, också här ligger Folkets Hus centralt, utmed genomfartsleden.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......

Kan tänka mig att marsvinsutställningar inte drar så hemskt mkt folk jämfört med tex katt, häst eller hund därför borde dom vara extra noga med sådant. Föreningarna är ju inte självgående ekonomiskt så varje krona man kan få in för besökare tex måste ju vara viktigt…
När ja muttrade hemma över detta så sa min dotter: Men mamma, utställningen är ju i Rävlanda!! Ja svarade surt att Ja just d ja, Rävlanda består ju av en byggnad så dum ja e……. Trots att denna byn Rävlanda inte e så stor så kan man ju inte åka runt på måfå å leta…..
#1 Ska göra som du säger men jag vill belysa problemet för jag tror att man kan tjäna på att vara tydlig. Alla kanske inte planerar att om 2 veckor ska ja på utställning å titta på små grisar …. Kanske till och med upptäcker d samma dag att det är en utställning nästgårds, hände mig förra året vi, och kan då inte åka och titta för man inte vet vart! Det är så lätt att saker missas och brukar man inte skriva ut det så rullar d på för att man kanske tittar på hur man skrev föregående inbjudan….
Så snälla ni som skriver inbjudningar…Skriv ut vart ni planerar att hålla till!! Kanske blir d någon mer besökare å många bäckar små….. Ja ska försöka ta med iallafall en familj till. 
Inlägget redigerat av moderator eftersom svordom/ovårdat språk bryter mot nätverkets regler- var snäll att tänk på det i framtiden.
#4 Det är gratis att komma och kolla på utställningar.

D va ju i och för sig bra. Då kommer nästa fråga.
Varför? Är d inte bra att få in lite pengar även där eller brukar d vara så lite folk som kommer så d inte e någon idee eller har man i föreningarna så god ekonomi så man inte behöver få in mer pengar??
Kanske ja som e konstig men till och med på fjäderfä-utställningar har jag betalat för å gå in. 10:- för barn 20:- för vuxen å 30:- för familj e ju inga stora summor för någon men många bäckar små.
Ja var i allafall beredd att komma OCH betala. Kanske finns fler som mig.

#6 Jag tror att det helt enkelt är för att det kostar mer än det smakar. Någon måste ju stå och ta betalt i dörren och sköta ev stämpling av utställare osv och tyvärr är vi ofta så få personer som hjälper till på en utställning att det helt enkelt inte finns någon att avvara till en sådan sak. Det kommer sällan så många utomstående och tittar heller. Dessutom händer det nog rätt ofta att folk kommer för att hämta marsvin som de tingat på förhand och ska de då behöva betala för att få komma in och köpa sina grisar?
Hmm intressant tanke där! Jag ska framföra detta till de andra i POLAR och lägga ut tydligare info om detta på våran hemsida tror jag bestämt. Bra tips!
#8 På Polars hemsida står det redan att vägbeskrivning skickas ut med bekräftelsen. Dessutom står redan lokalen där, dvs Töre Sportklubb.
Inget ska ändras på hemsidan utan styrelsens godkännande.

#9 Det #8 skrev var ju att hon skulle framföra inte att hon tänkte göra ändringarna.
Det är ju jättebra att d redan står i eran men d e många som inte skrivit ut de.
Jag har kollat alla nu och det är flera föreningar som det inte är inskrivet och det var detta "problem" jag ville påtala.
E grymt lätt att bli hemmablind. Blir jätteglad om detta kan få er som skriver inbjudan att skriva in detta när ni ändå totar ihop inbjudan.
#9 Jag är mycket väl medveten om vad som står på hemsidan eftersom det är jag som är webansvarig där!
Är Du med i styrelsen? Tänkte eftersom du har så stark åsikt om hur det ska skötas…
Glömde: förövrigt så skrev jag att jag skulle kontakta POLAR och med det menade jag precis som i den ordning jag skrev, först kontakt sen ändring…

Å ja tackar för alla förändringar som strävar till att d ska bli bättre!
Vill förtydliga från mitt inlägg #8, jag är inte medlem (ännu) i smf eller nån styrelse. Detta är endast min egen åsikt.