Utställning i Rävlanda 4/12
Imorgon går anmälningstiden ut till SMF Västras utställning i Rävlanda 4/12 - glöm inte anmäla! 
Ska du dit och med vilka marsvin i så fall?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag kommer.
Har inte anmält ännu, men ska anmäla:
Caviecares Donna Dixie - ras
Eternitys Villze - ras
Aurora - pet och ost
Kahlúa - ost
GP Sitanes Spellerberg - pet
Vad är julpokalerna?

Jag har anmält! Efter lite funderande blev det så här:
Ras: Troy och Gaeldor
Pet: Quiz, Gaeldor och Closs
Jag kommer :-)
Har anmält:
Bäckebo's Rom Russin - Pet
Luneas Rosmarin - Pet och Julpokalen Pet
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Jag har anmält dessa:
VillaÄngtorp´s Tamburine Man, 10,5 mån i Ras o Pet
Jess, 7,5 mån i Ras o Pet
Varemis Obelix, 4,5 mån i Ras Jr o Pet
Xanté, 5,5 mån i Pet
Yena, 5,5 mån i Pet
Tofeffe, 7 mån i Ost
Tila, 16,5 mån i Ras o Pet
**
Angel**, 3,5 mån i Ras Jr o Pet
Ja själv har man ju då lite beslutsångest. Jag vill gärna ha alla tre som ska med denna gången i pet men även i julpokalen pet. Sen en av dom vill jag ha även ras också. Jag får skynda mig att tänka nu!
//Emma

Jag har anmält oboy till OST och PET.
Salsa till pet och
Annebergs Käär till klippt LH

Vi ska anmäla dessa:
GP Humlan (45 mån)- Pet, Julpokalen pet och Klippta långhår.
GP Kanel (36 mån)- Pet och Julpokalen pet.
Skuggan (17 mån)- Pet och Julpokalen pet.
Jag har inte alls bestämt vilka som ska med och just nu lever både el och nätverk här i huset sitt eget liv. Förhoppningsvis lyckas jag få iväg min anmälan senare ikväll.
Hanna
GUD! Jag trodde jag missat att anmäla mig och att anmälningstiden gått ut. Ska anmäla idag och betala in. Alltså. Mitt hjärta stannade på riktigt!
//Emma

Glömde skriva i #8 att GP Humlan ska vara med i Julpokalen klippta långhår också. :)
Nu har jag anmält och usch vad svårt det var när dom lagt till julpokalerna också. Men nu blir det:
Laban, Julpokalen Pet
Äppel, Pet och Julpokalen Pet
Mac, Pet och Julpokalen Pet
Mac får hoppa över Ras denna gången och har förhoppningsvis växt till sig lite tills nästa utställning som väntas bli i Januari :-)
//Emma
Vad innebär Julpokalen? :)

#13 Vad jag har förstått det så är julpokalen att man inte får vara över 20 år för att få ställa ut där. :P
#14. Ahh.. Okej :)
#13 - Det är inofficiella klasser (d.v.s. det delas inte ur cert, ck eller silverkort och inga poäng räknas till årets marsvin) och som #14 säger är det för utställare upp till 20 år.
Hanna

#16 Just det, det där med att den var en inofficiell klass glömde jag ;)

Jag hade tänkt att komma iväg och ställa Boll & Sally, ska anmäla och betala nu!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
SCh GP Starlight's Sweet Miss Blue, Self DEG - ras, pet, Jp pet
Witiwis Tindra, Eng. crested DEW - ras, pet, Jp ras
Thíndor, Self DEW - ras, pet
Måste ha fått tillfälligt hjärnsläpp när jag anmälde så många till ras *s* Nåja, det ska väl gå att få ordning på.
Hanna
Jag anmälde samma som sist :P
SCh GP Kurkuma (Am. Crested saffron 17 mån) i ras och pet
Luneas Pimienta (Self buff 8,5 mån) i pet
Mvh Felicia
#19 Du går verkligen in för detta nu Hanna! Himla många klasser du avslutar året med, och jag som tyckte jag anmälde mig till många! Roligt att brunetten hänger med :-P
//Emma

# 19 Kul att Tilda hänger med. Då blir Quiz glad! :)
BIR-09 SCh Luneas Gizelle (crested) Ras, Pet , pet jp, ras jp.
Luneas Qelise (Self) Pet, Ras, jp Pet, jp Ras.
Matadorens Epoxi Eza (self) Pet, jp Pet.
// Ida och marsvin.
"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"
#22 - Ja det fick bli så eftersom jag satt och gnällde så över att jag hade så lite att ställa ut ;)
#23 - Haha, ja det blir han säkert :P Frågan är väl hur jag tänkte, jag trodde att mina goldentrimmardagar var förbi ;)
Hanna
#25 Donken, Irma och Vincent då? ;)
Mvh Felicia
#26 - Haha, nä så kul ska vi inte ha det ;)
Hanna
Jag anmälde igår =)
Abylline´s summer Is Her ras och pet
Ada pet
Funfunfun pet
GP Anki ost och pet
Polka pig´s Montessa Ras och pet
sen funderar jag på att göra en efter anmälan på esspresso

Anmälde Boll till ost & pet och Sally till pet
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#29 åhh då får ja träffa Kittys dotter! =)

#30 Japp 
Jenny

Har fått bekräftelsen nu! :)
Jag har inte fått bekräftelsen..
// Ida och Marsvínen :)
// Ida och marsvin.
Har med fått den men dom är ovanligt tidiga med den :)
Jag också. Väldigt tidigt, men det är bara bra :-)
Me 2. Jag är glad när jag ser hur många rexar det var i Macs rasklass att jag inte anmälde honom. Det ska bli riktigt kul iaf!
//Emma

Jag har fått bekräftelsen jag också :)
Jag har med fått bekräftelsen, det var mycket fler pettar i julpokalen än jag trodde. Många att döma :P Men det ska bli kul!
Mvh Felicia
#38 Jag tror som du att Äppel vinner det, största rosetten till mig då? ;-)
//Emma
Ingen som åker från trollhätten eller vänersborg som har plats för 2 pers och 6 marsvin? våran sjuts vi skulle ha åkt med ska inte åka nu :(

Jag har inte riktigt heller löst skjuts än, dags att ta tag i det kanske! Är ju dock inte världens roligaste vägunderlag…
Jenny
#41 - Kan du ta dig till Alingsås station med tåget så kan vi plocka upp dig :)
Hanna

Hur går det för er med förberedelserna? Jag ligger efter planeringen som vanligt…
Jag städade ur transporterna från förra helgen och la i nytt spån idag.
Sen är det dom vanliga förberedelserna kvar.. Trimma teddyn, tvätta talgkörtlar, fila klor och tvätta öron osv ;) Men det gör jag på fredag.
Ska nog sätta mig med teddyn ett tag nu.
#43 Jag har trimmat mer än sist i alla fall :P Ska ta lite ikväll, lite imorgon och lite på fredag också. Imorgon fixar jag alla petförberedelser och badar Kurkuma, även Pimmie om jag hinner.
Mvh Felicia
Jaa själv har jag ju inte börjat, hehe! Funderar på att släpa med mig lilleman eftersom han blir själv i hela huset eftersom ingen kommer att vara hemma på lördag och jag tycker så synd om han :-( Men kanske blir det för påfrestande för han. Får fundera!
//Emma
jag ligger efter, men å andra sidan har jag ledigt nu i två dagar så jag hinner i kapp =) i morgon är det bad för alla utom teddyn som redan är badad =) ska ner å hämta transporterna å alla plator i morgon ( Måste skotta mig in i garaget ) men vi ska ju bara ha 6 djur med oss ditt =) men därimot 7 hem =D
#46 Jag tror han har det bättre hemma :) Han sitter ju ändå själv i transporten, väll?

Började trimma Gaeldor i dag… Troy är påbörjad tidigare, ska ta sista imorgon. Imorgon har jag tänkt fixa tassar och klor på gänget som ska med och på fredag blir det öron och bad. Det är planen iaf! :)
#47 Vad är det för någon extra som ska med hem? Nyfiken!
#49 Den extra presenterar jag på lördag ;) men den är bara till låns 
#48 Jo eller han får ju sin burkompis som granne eftersom jag delar av duvtransporten men kanske får han stanna hemma och sova ut lite extra! Kan muta upp han med lite mat eller något ;-)
//Emma
#46 Jag tror också att han mår bättre av att vara hemma, nya miljöer och dofter så snart efter flytten till dig lär vara stressande för en som inte är så resvan (särskilt då man är liten).
Mvh Felicia
#52 Tänkte också det. Vi får hoppas dom kommer överens igen när Mac är hemma igen men det löser sig alltid!
Kan berätta också att mitt långhår ska med och ställas i Jul-pet! Lång och smal och tunn som långhår är så har han ingen chans men det ska bli kul att få visa upp han ändå :-) Får frisera han lite snyggt så kanske han lyckas charma iaf!
//Emma
#53 Spännande, men mer får du inte avslöja ;)
Mvh Felicia
#54 Haha nejdå! Vilka är det du kommer döma förresten?
//Emma
#55 Alla pettar i julpokalen :P
Mvh Felicia
#56 Men då kanske vi kan.. förhandla you know… om *host* en första placering kanske *HOST*
//Emma
Någon som vet vad det ska bli för väder på lördag? Så det inte blir snöstorm eller något liknande :P
#58 - Det ska bli lite varmare (typ -10) och molnigt.
Hanna
#59 Åh det låter bra! :) Har ett par föräldrar som inte tycker jag ska vara utanför huset om det är snöstorm, och särskilt inte i en bil ;-)
Jag har fixat lite med tassar och klor..
Idag ska jag bada och tvätta öronen, och fixa i ordning transporten.
Vi åker på fredag eftermiddag :)
// Ida och marsvinen.
// Ida och marsvin.

Jag har knappt börjat än, jobbar kväll på praktiken i morgon så får ta tag i det i morgon förmiddag. Och så måste jag svira ihop utklädnaden…
Ska åka med Hanna så hoppas att tågen går som dom ska!
Jenny
Jag ligger rätt bra till ändå =) har bara 3 djur kvar att bada två i dag å en i morgon :) om en stund ska jag ner till garaget och hämta tyransporter och extra buren :)

Har det mesta kvar. har badat 1 djur och har 1 kvar. sen är det de vanliga pet förberedelserna och fixa transportburar.
Jag har knappt börjat… Kan inte jag få komma utan marsvin och bara sitta och vara trevlig hela dagen? ;)
Hanna
Jag ligger efter mot vad jag brukar. På torsdagar brukar i princip allt vara packat förutom det jag behöver för förberedelserna och jag har inte packat något än :p Fast transporten är klar med spån och hö!
Men eftersom jag är sjuk så har jag hela dagen på mig imorgon eftersom jag stannar hemma från praktiken.
Har dock inte så jätte mycket att göra imorgon. Klor och talgkörtel på Villze, trimma, öron och klor på Donna, talgkörtel, öron och klor på Berra och klor och öron på Aurora. Okej det var rätt mycket, men det brukar gå snabbt :p
Kahlúa får stanna hemma denna gången.

#65 Men Quiz vill ju träffa Tilda! :)

Här går förberedelserna bra :) Det mesta är klart så i morgon är det bara lite "finputs" på marsvinen och packa ner det som ska med… ^^
Jag har fixat tassarna på båda flickorna och trimmat Kurkuma yttligare idag. Imorgon får det bli öronen och bad för båda.
#65 Klart du inte kan :P Eller jo, såklart, men det blir ju synd om du går miste om cert, silverkort och fina placeringar ;)
Mvh Felicia
Neej nu säger mina föräldrar att det är alldeles för halt för att ge sig ut på lördag :( Någon som bor i området och vet hur halt det verkligen är på vägarna? Åh jag som verkligen har sett fram emot den här utställningen!

det är ok väglag att köra på. inga problem alls.
#70 Har ni bara dubbdäck på bilen så är det no problemo. Det ser halare ut n vad det är!
Mina förberedelser går åt skogen. Får fixa klor, tassar, badning och öron och ögon ikväll. Transporten måste jag också fixa. Stressigt värre!
//Emma

Va ute o körde igår, va inga större problem o köra. O de va ändå en liten väg om man jämnför med vägen vi kör till Rävlanda imorron.

#73 Tänkte bara påminna om transportburen i morgon !
Jenny

#72 De va tur du påminde mig annars hade ja glömt den! :O

Badat grabbarna, Closs kvar.
Nu är mina grabbz också badade! Alla tre :-) Nu blir det klo och tassvård, öron och ögon och lite frisering på långhåret!
//Emma
Lycka till imorgon :)
nu är nog allt klart här =) anna kom hitt förut och nuär Tessa trimmad å klar =)

Klar! Bara matsäcken kvar att fixa, men det gör jag ju imorgon. Vi ses!
Jag blev klar med marsvinen i eftermiddags :) Visserligen badade jag inte lillskuttan, men hon är så ren ändå. Har lite grönsaker till grisarna kvar att skölja och lägga i en burk bara. Lite på min mat med.
Mvh Felicia

Jag är också klar med allt som har med marsvinen att göra. Sen är det bara att fixa pet boxen för min hamster som ska delta på en annan utställning imon :)
Nu orkar jag inte göra någt mer så nu får det räcka, det känns som om det är så det brukar låta kvällen innan utställning hos mig ;) Mitt schema funkar inte med mitt utställande eftersom jag på fredagar går upp 05.30 och kommer hem först efter 18.00 igen. Fast kanske är det mitt fel att jag skjuter allt till fredag kväll ;P
Hanna
#84 Är brunetten och co. laddade inför en heldag i rävlanda? ;-)
//Emma
#85 - Är det mig eller Tilda som du kallar för brunetten? Jag har visserligen kallat Tilda för "en hårigare version av mig själv" länge så det kanske är samma sak… Jag vill mest bara sova nu, borde absolut satsa på att slå förra nattens sömn på 4 timmar inatt för en till dag á la zombie fixar jag nog inte *s*
Hanna
Alla djuren klara och allt packat. Eller har Berras talgkörtel kvar men tar den imorgon innan vi åker då den blir kletig jätte snabbt.
Ska försöka sova nu hade jag tänkt. Klockan ringer 03 så vore skönt att få sova några timmar.
#86 Nu när du säger det så kanske jag tänkte på allihopa!
Jag får också hoppa i säng nu, fast först måste jag bada om Laban eftersom han kissade på sig, fråga mig inte hur han lyckas!
//Emma
Jag ska också lägga mig snart, får sovmorgon till 7:20 så det är överkomligt ;)
Mvh Felicia

Haha är inte klar än ;) Ska göra en del nu och så gå upp lite extra tisigt i morgon för att fixa det sista!
Jenny

Lycka till allihopa!

Så där nu e man uppe o ska åka iväg om 30 min! E bara en 4-5 timmar resväg som väntar.
Nån som kan gissa om jag fick sova många timmar? Aurora envisades med att brunsta och gå runt och kurra så jag fick vara lite elak och sätta henne i en transportbur. Sen fick jag dåligt samvete så då fick hon komma tillbaka och då somnade jag trots att hon förde väsen.
Nu ska jag äta, tvätta talgkörtel och rulla om villze.
#92 - god morgon gina!
#93 - Lycka till idag!
Alla andra också så klart, kan tyvärr inte göra er sällskap ha kul utan mig!
Jag kommer tyvärr inte, men ni som ska dit hoppas jag får en lyckad dag!

Lycka till!
Mvh Alexandra
Jag är hemma! Alla marsvinen skötte sig fint och resultaten blev helt OK! Äppelmazarin chockerades med att kamma hem en tredje plats i marsvinsrace och Mac kom hem med två HP!
//Emma

Nu är jag hemma. Det var som alltid en rolig dag :)
Resultaten:
GP Humlan:
Julpokalen pet: Final! Blev 8:a i finalen :)
Julpokalen klippta LH: BKL 1 :)
Klippta LH: BKL 1 :)
Petklass: Ingen final.
Gurkätning: Ingen final.
Marsvinsrace: Ingen final.
**GP Kanel:
**Julpokalen pet: Ingen final.
Petklass: Final. Blev 10:a i finalen :)
Gurkätning: Bästa gurkätare 1 :)
Marsvinsrace: Ingen final.
Skuggan:
Julpokalen pet: Ingen final.
Petklass: Ingen final.
Gurkätning: Bästa gurkätare 2 :)
Marsvinsrace: Bästa racare 2 :)
Witiwis Tindra - JP ras: BIR J, BISjr 1 Ras: 88p, BIR J, cert Pet: 90p 3/6
Thíndor - Ras: 88p, 3/3 Pet: 91p, 3/11, silverkort
SCh GP Starlight's Sweet Miss Blue - JP pet: BIS pet 4 Ras: 89p, 3/3, ck Pet: 90p, 2/8
Så jag fick allt med mig ett klistermärke av varje sort hem, och två rosetter dessutom :)
Hanna
Är med hemma nu :) har varit det en stund men har badat hanen vi fick hem :).
Gick inge vidare alls för oss i dag =( Våran Abby tyckte dommaren va en ren katasroff XD men det hade vi räknat med..
Caviecares Donna Dixie - Ras: 3/6. Julpokalen: 1/3 89p BIR BIS 2.
Eternitys Villze - 1/1 BIR-r jr. Bästa gurkätare 5.
Aurora - 2/6 91p silverkort. Hon är numer GP och endast 5 mån. Min lilla handmatade bebis <3 HP.
GP Sitanes Spellerberg - 3/4 91p HP för mjukast tassar
Nu ska jag ta Ipren, sen ska jag krypa ner framför tvn och bara ta det lugnt. Är jätte förkyld.

Är väldigt nöjd med dagen! Boll kammade hem en 4 plats i racet, efter många om och men ;) Hon vann maskeraden (Kan bero på att vi va ensamma i klassen haha). Vann petgruppen på sex stycken och placerade sig som nia i finalen. Fick sitt tredje silverkort så numera är hon guldpet 
Jenny
Grattis allihop!
Kurkuma fick CK i championklassen i ras, hon och Pimienta kom på 2 resp. 3 plats i sin klass i petten.
Mvh Felicia

Haft en bra dag bland treliga grisar och folk! :) Av mina gick det bäst för Quiz som vann sin klass, fick silverkort (sitt första) och blev BIS Pet 5!

Nu är ja Äntligen hemkommen!!! Resultaten blev så här:
Xanté 1/11 med 91p Silverkort, BIS PET 1!
Yena 1/6 med 92p Sitt 5 Silverkort o bara 5,5 månad! BIS PET 8!
Jess fick väldigt fina komentarer o fick Cert o e nu mera Champion!
Tamburine Man fick oxå fina komentarer o fick Cert o blev BIR-R
Tofeffe blev 1/7 i Osten men blev till slut slagen av en satin ch-teddy.
Är enormt nöjd över resultaten!! =D
#105 Att Xantë blev BIS PET 1! Hade jag inte kunnat gissa på! Grattis! :D

#105 Åh vad kul att han blev Champion 

Jenny
#105 Vilka fantastiska resultat, grattis :)
Mvh Felicia
Någon som kommer ihåg om det va GT eller GP som tidnings reporterna kom från?
#109 GP tror jag ;-)
//Emma
#109 - GP var det.
Hanna
Ooh var det folk från tidningen?:-D
#112 GP ska göra ett husdjurstema och marsvin är först ut :) En journalist och en fotograf besökte utställningen.
Mvh Felicia
Någon som hörde när det skulle publiceras? Jag vet att någon frågade men jag hörde aldrig vad journalisten sa!
//Emma
#114 det är jag med nyfiken p : jag å anna blev ju intervuade 

Det är nog bara att maila GP och fråga :)
Jenny

Nu finns bilderna som Allan Helm tog uppe. Bilderna :)
#117 - Oj vad jag och grisefisarna fastnat på bild :P
Hanna
#118 Gigis uttryck är ju fantastiskt, lite smått förbannad? ;)
Mvh Felicia
#119 - Nejdå, det är hennes enda ansiktsuttryck ;) Sån ser hon alltid ut, lätt blängande. Haha.
Hanna
#117 Även jag kom med i en hel del snygga vinklar med fina miner! Usch, varför ska han vara där och fotografera mig för? XD
//Emma
#117 Det var roligt att se lite vad som egentligen hände på utställningen! Man missar det mesta när man sitter i ett hörn och dömer (och blir sist klar av alla domarna,,,)

#121 Ja, jag gör också alltid konstiga miner… xD Dock är det roligt att det tas bilder (bara det inte är på mej men gärna på mina marsvin såklart:Phihi)
#122 Ja, alltid rolig med bilder :) (kan tänka mej att det är extra roligt när man dömt och inte sett så mycket kanske :P)

Jag kom med på flera bilder men inte ett enda av mina marsvin fastnade på bild.

#114 + #115 Jag blev också nyfiken på när det skulle komma ut så jag mejlade och frågade^^ Dom skrev att det var en liten del i ett större repotage om husdjur i stan och att repotaget kommer vara med i "Två dagar" någon gång efter nyår. :)
Idag är reportaget med i GP, i "två dagar". Ärligt talat tycker jag att det blev rätt fjantigt.
Hanna
#126 Finns det att läsa på nätet?
#127 - Nej jag kan inte hitta den tyvärr.
Hanna
Har med letat men får spinga in på kosken å kopa gp =) Hanna är du helt sker på att va gp? 

#128 Kan du inte fota i tidningen o dela med dig ;)
#129 - Ja, GP lördag den 15 :)
#130 - Jag gör ett försök, vet inte om det blir läsbart.
Hanna
#131 tack :)

#131 De blir bättre än ingenting! =)

#133, 135 Tackar! =)
#126 Håller med! Med tanke på hur mycket de frågade och skrev ner samt hur många bilder de tog, så trodde jag att det skulle bli åtminstone ett uppslag om bara marsvin :P
Mvh Felicia
Hanna va det något roligt i gp i dag?
#138 - Ja P.S.-serien var lite rolig ;) Annars inget.
Hanna
#139 tänker mer på om det va något mer om marsvinen ;)
#140 - Nej, ingenting :)
Hanna
Så det är ingen ide då att jag tar bussen till stan för att köpa gp då?
#142 - Nä, strunta i det.
Hanna