Levande marsvin dumpade
HUR FN KAN MAN GÖRA SÅ?

Vid 15.40-tiden hittade en privatperson två marsvin i en kartong vid återvinningsstationen vid Big Inn på Ringvägen i Köping.
Privatpersonen tog djuren till Djurkliniken. Djuren var utmärglade och togs omhand.
Polis har upprättat en anmälan om djurplågeri
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Hur tänker man när man dumpar marsvin i den här kylan? Och på en återvinningsstation där det körs med stora traktorer. Snacka om att inte ge djuren en enda chans att överleva.
Tur att dom tagits omhand.
Hanna

Ja du det finns en del människor utan hjärta och hjärna. Stackars små liv.
Hoppas att dom kommer till människor som älskar djur och rädda om dem.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Idioti rent ut sagt, blir så vansinnigt arg på sånthär! Varför kan man inte bara avliva djuren istället för att låta dem plågas ihjäl?
Bra att de tagits omhand, hoppas att de hittar nya bra hem snart där de inte blir utkastade igen 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Usch jag blir på riktigt illamående och håret bara reser sig på en när jag läste det här. Jag fattar det inte alls. Vad ledsen man blir. Vilken tur att det kom någon vänlig själ och tog dom till djurkliniken.
www.vovvensdagis.se

Vet inte om man ska skratta eller gråta åt allt elände med alla djur som dumpas t höger å vänster…. E d inte sommarkatter så e d ormar eller som nu marsvin som folk tröttnar på. Skottpengar på dom jävlarna!
I köping också här bor ju jag?!
Hur tusan kan människor göra sådär :(

För några år sen tog jag hand om en dumpad marsvinhane. Ägaren hade helt sonika tagit med sej hela buren och satt ut den i skogen, i slutet av oktober. Buren hittades av en hund som var ute och rastades av sin ägare, annars hade den nog aldrig hittats. I buren fanns oxå ett till marsvin som redan var död. Jag tog hand om hanen som levde, och döpte honom till Ludde. Han gick snabbt upp i vikt och vi ställde ut honom i Pet några ggr, med en 2a placering och 2 silverkort som bäst.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Fy vilka människor :S Satt ut dem i kylan utan ytterkläder!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Läste det igår kväll innan jag skulle sova. Usch!

Jag tänker så här, om man nu har mage att vara så elak att sätta ut ett djur för att dö, då borde man också ha så pass mycket mod att slå ihjäl det istället. Eller varför inte be någon som kan göra det åt en? Undrar så hur gott dessa människor sover om nätterna?
Jag kan tänka mej att det är vuxna människor som gör något sådant här, och då är det nog oftast så att deras barn har tröttnat på djuren.
Nej, hoppas innerligt att fler djurvänner orkar med att öppna djurhem, där man kan lämna sina djur utan några frågor eller något sådant.
hur f*n kan man göra så? 

skoottpengar på de JÄVLARNA!!

#10 Sen är det väl kanske inte så mkt fråga om orkar utan om att ha råd. E ju inte precis gratis att ha ett sånt hem även om man skulle vilja. Tyvärr!
Jag fattar inte. Människor som gör så har ju varken hjärta eller hjärna
Det e ju sjuka människor som inte fattar att det är som att sätta ut sig själv i kylan utan några som helst kläder på sig
Typ sitter och gråter
Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.
Förstår verkligen inte hur man kan få för sig att göra något sånt mot små oskyldiga marsvin…
Här finns även en bild på de små liven.
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
Har någon koll på om marsvinen har fått hem?
Ja den som överlevde har redan fått ett nytt hem…

Klarade sig inte bägge??

Läste om det precis innan jag skulle lägga mig igår kväll. Fattar inte hur mäniskorna kan sova gott i sina sängar?
Har knappt sovit en blund inatt då jag tänkt på de två stackarna. Var in på aftonbladet hemsida och såg just det #18 länkade om. Stackarns små grisarna :(
Hoppas att den som överlever återhämtar sig bra och fort.
R.I.P lilla grisen som inte klarade sig :(
MVH Erika :)

Blir man förvånad? nej…polisen tycker väl de har viktigare saker att lägga ner tid på…det är ju himla synd, för skulle personen bli åtalad och straffad kanske fler skulle låta bli att dumpa smådjur.
Undrar vad som hade hänt om någon istället dumpat en häst eller annat stort djur? Om polisen tagit det mer på allvar?
#22 - Jag trot det skulle vara värre om man dumpat en hund tex. Ja det tror jag. Människor är ju inte riktigt kloka idag!
jag har fått tilbaka en rexhane som ägaren dumpat i zooaffären i en kartong ,kartongen hade mitt namn på ..( samma som jag lev han i )
även 4 st väldigt små virvelhonor ,
zooaffären ringde mig o ja nu bor alla här .
alla verkar må mkt bra o de små honorna diar en annan mamma ,
Mkt konstigt folk finns det ,varför ringde de inte bara mig ? det står på regbeviset att jag har återlämmningsgaranti ,,,
Detta fick i alla fall ett lyckligt slut ,,,
PNILA
#24 - Gud vad konstiga människor.. Ja slutet är viktigast att det blir lyckligt!

Alltså det bara kokar av ilska i mig, nä rjag hör sån här hemskheter, skaffar man djur så har man ansvar för dem. för mig är det exsakt samma sak som att lägga en bebbsi i en kartong eller liknande eller ett litet baran, jag ser igen som helst skyllnada och det är lika hämskt båda två. Men om det skulle varit så ett barn som hittas skulle det blivet en massa skrive rier och polisen skulla ha fult pådrag. Men nu när det är ett djur i det här fallet två marsvin, sä är det som om polisen menar sak samma.. Blir så arg och skulle jag få tag på den idioten som gjorde det här skulle han/ hon inte få det lätt.
Jag är så trör på allt skit, som handlar om djurs rättigheter.
Att inte folk kan respektera att dem också har ett liv, att dem också har rättigheter.
Jag vill värkligen starta ett djurhem och djurpansonat. Jag vill hjälpa dem små stakarna så de slipper bli utslängde, jag vill ge dem en andra chans. När jag gått ut gyumnasiumet ska jag ficka i hoppa pengar och starta djurhem.