Ni som har Magpie vad tycker ni?
Tycker ni att magpie är en mer framåt "ras" än de andra,(HANAR) att de är mer orädda av sig än övriga raser? (generellt då alltså)
Om ni tycker att magpie är bäst/en av de bästa i psyket hur & varför skulle ni säga att just dem är det?
Är de svåra att få tag på i Sverige eller är det som vilka som helst? Måste man stå i kö för att få tag på ett från uppfödare för att de går fort annars?
Ja jag tycker absolut att det är något extra med de magpie jag har. Jag fick höra innan jag skaffade dem att de skulle vara mer framåt, orädda, aktiva och mer naturligt tama än de flesta andra marsvin. Jag håller absolut med och de är extra roliga marsvin att ha med att göra! Kanske är de inte så gosiga av sig för de har svårt att sitta still men å andra sidan är de väldigt tama och sociala på andra sätt. Jag är helt såld på dem!
Nej de är inte jättvanliga vad jag vet finns bara tre uppfödare i Sverige, fast jag tror det finns några fler som kan klämma fram lite magpies då och då. De som satsar på magpie i Sverige är Duettens i skåne, "Flockdjur" Arinah här på MiF i Åkersberga och vi Chokladfabriken i Uppsala. Det kommer kullar på alla tre ställena under våren.
Var bor du?
Vad roligt att höra. Då ska jag hålla koll!! Chokladfabriken har ingen hemsida va? Ej hittat dem iaf. Jag bor i Eskilstuna men har inget emot att åka långt för att hämta om det skulle vara så.
#2 - Nix det har hon icke! För den håller jag på med ;-)
Magipie är speciellt. Det tycker jag. Brukar gå och kika extra på Giselas djur, hennes djur är det någonting extra med. Det bara är så!
Jag har ingen men jag skulle gärna vilja ha en. Superfina helt enkelt! :-)
Magpie står med på min önskelista också 

#2 det är godisgrisen som har Chokladfabriken 
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
#7 Åh en "magpieplattning" på bild! Hur sött som helst, när man är extra gosig så lägger man ned hakan och gosar in sig. Det är inte klokt vad söta de är!
Magpie är bäst helt enkelt! Nej då jag är inte partisk alls
…
vad är magpie? en ras? ursäkta men förstår inte riktigt ;)
#9 En teckningsvariant hos Nonself (precis som ex. Roan, Brindle). De ser ut som på bilden i #7 :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
okej tack! :D