Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 2341 ggr
ho0mii3z
0

Glädjeskutt, husdunk och rallyspring?!

Visst har jag haft marsvin länge, men jag kan verkligen inte förklara varför frasse ( som jag haft i 1 ½ år) gör vissa knasiga saker som han gör. Så därför riktar jag denna till alla på iFokus marsvinssidans experter Flört.

Frasse som jag berättat om i omgångar, är ett skyggt marsvin vi hämtade innan avlivning från en "djuraffär" , en skum lokal med packat med djur..
Vi har länge kämpat med att nå fram till honom och vi lyckas!

Idag klippte jag Frasse, för hans långa päls är en börda för honom, jätte fin vart han och nöjd verkade han bli!
Men efter klippningen badade jag tok Frasse!

Han Hatar att bada och blir super stressad, så de fick bli en snabb dusch med extra långt kel o tork efter,, torkningen är härlig tycker han, men inte vattnet..

Sen byter jag buren var annan dag, efter som jag har 2 stora herrar som kissar o donar mycket är detta ett måste!

När jag haft i kutterspånet, höet, maten och skivat nerlite rödbeta, palsternackaoch morot, kom gläde skuttet och glädje rallys så spånet flög! Men efter ett tag går han in i sitt trähus som ser utt som en stuga och buffar med huvudet så de smäller o har sig i hela buren.. Detta gör han VARJE dag.. Och jag fattar inte varför?

Så nu ahr jag tagit ut huset, (då jagahr en sovande 1 åring i rummet brevid)

Varför håller han på så??

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

ho0mii3z
0

Ingen som vet? :(

Moa-16
0

Förstår inte riktigt vad du menar. Men jag skulle gissa på att han bara har väldigt mycket energi, som han försöker göra av med ;)

ho0mii3z
0

kan försöka förklara iegn, han gå in i huset och kastar runt det med huvudet, precis som ett marsvin som inte vill bli klappad i ansiktet gör..

Abico
0

Alla mina marsvin är hemskt duktiga på att möblera om, det välts och flyttas runt hus, matskålar, rör och annan inredning. Något ska man ju pyssla med om dagarna när matte inte är hemma och om nätterna när hon ska försöka sova ;)

Hanna 

Arinah
0

Jag tror han leker. Eller oxå gillar han inte placeringen, storleken eller något annat och försöker göra något åt det. Men mest tror jag faktiskt att han roar sig. Här hemma har vi en stor kille som älskar att flytta runt och välta saker med nosen (Chokladfabrikens Griphook). Han trycker in nosen under huset eller det som finns i buren för tillfället och häver upp huvudet så det välter. (Ytterligare en magpieegenhet, togs upp i en annan tråd)

Han gör samma sak på golvet och ser ut att ha riktigt kul.

ho0mii3z
0

haha så de är inte att han inte får plats eller intevill ha huset?

har satt ner huset igen och han verkar gla :) Men lite sur för badet är han nog dock ännu.. :P

Abico
0

Han är nog bara en inredare ;)

Hanna 

ho0mii3z
0

haha va roligt! Enliten gay i buren <3

ho0mii3z
0

Han juckar alltid på Ludwig! Så han är min älskade gay med ett öga för inredninG!