Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 2035 ggr
Ruthsmarsvin
0

Konstig förlossning

Min hona hade en aning konstig förlossning

Hon födde nämligen en unge ca kl 07:30 på morgonen men det kom ingen moderkaka och hon var fortfarande riktigt tjock dessutom fanns nästan inget blod i buren så vi förväntade ju självklart att det skulle komma fler

men jag satt där 30 min och inget hände, och ruth hon hoppade runder i buren och käkade osv.

Så jag gick ifrån henne en stund ca 09:30 gick jag in igen och hittade en unge till, strax efter det föddes unge 3 och 4 med ca 2 min mellanrum

Har detta hänt någon annan, är det valigt med lite "ovanliga" förlossningar eller e de flesta som det står på internet ca 30 min totalt?

Cavia
0

Det är rätt ovanligt att en förlossning tar så lång tid, ja.

Var du med när den första ungen föddes? Om du inte var det så hade honan nog redan hunnit ätit upp moderkakan och "städat" efter sej. Jag har haft förlossningar där honan fött flera ungar och det syns inte ett spår efter något i buren, en drift som marsvin har för att inte locka till sej rovdjur.

Mår alla bäbisarna bra nu då?

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Ruthsmarsvin
0

bebisarna mår fin fint nu och lekar och har sig

så det e ingen fara så bara tänkte ifall det var mer vanligt än vad man tror kanske

ho0mii3z
0

åh va underligt! Nu e jag nyfiken på ur mamman och ungarna ser ut ! :D Bild?? :D

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Ruthsmarsvin
0

bilder finns på www.ruthsmarsvin.n.nu det e ruth som e mamma dom finns både på till salu och födda kullar :)