Massor av frågor... :/
hej, jag har en del frågor.. tacksam för svar..
1. kan marsvin ha mask i magen?? isåfall, hur märker man om de har det??
2. vilken färg har marsvinen på sitt kiss? imatt mina har vitt, så ville jag bara veta.. ifall om dt va nåt elr ej..
3. hur ofta byter ni vatten i era vattenflaskor??
4. hur mycket dricker era grisar??
5. om ni har en bokhullebur, hur sätter ni dit vettenflaskor??
det var en del frågor, fasst bättre att fråga en "dum" fråga än att förbli dum.. som man sääger..
tacksam för svar… ;D
mvh Elin med grisar

1. Kan kan de väl men det hör inte till vanligheten. Om de har mask blir det precis som hos människor och andra djur. De magrar av trots att de äter massor.
2. Marsvin kissar ibland vitt men oftast vanligt pissgult.
3. Varje dag får de nytt vatten, vem vill dricka rumstempererat vatten som stått framme en dag?
4. Beror på, men halva flaskan (medelstor flaska) för en bur på 3-4 stycken individer är vanligt. Dock beror det också på vad de får att äta. Får de mycket grönsaker blir det mindre vatten som dricks ur flaska, grönsaker och frukt innehåller ju vatten.
5. Man får fixa altenativa upphägningar. Eller fästa flaskan i gallret på utsidan. Det enda som sätter gränserna är den egna fantasin.
tack försvar. :) men alla mina marsvin kissar vitt :/ e det någon fara?
men om marsvin har mask kliar de säg då? för mina två hanar sätter i bland ner rumpan å går med framfötterna så det ser ut som dem kliar sig.. kan det va mask??
#2 - Det låter som om dom doftmarkerar, släpar pungen i backen liksom, och är helt normalt :)
Hanna
#4 okey, tack, för jag var lite orilig att dem hade mask.. :/ men då vet jag det :D tack..