Vart finns detta?
Satt nyss artikeln här om att "bygga en utebur"
Undrar om någon vet vad nätet heter (OM det har något speciellt namn) och vad man kan köpa det?
Du kan ju använda vanligt hönsnät eller fyrkantsnät. Finns att köpa på t.ex granngården.
ok.. hönsnät ät jag inte intree´sserad av, vill ha något som är lite kraftigare..
Hur är fyrkantsnätet, är de böjbart?
Ja det är som hönsnät bara att det är fyrkantiga rutor och mycket starkare :) Ja det är böjbart men inte lika lätt som hönsnät.
Ok… om jag säger så här då, är de inbrottssäkert för katt tror du ? :)
Ja det är det verkligen ;) MYCKET starkare än hönsnät då själva ståltråden är tjockare.
Okaj, tackarr :)
Hornbach hade en bra utebur, 8-kantig i sektioner av fyrkantsnät som man lätt byggde ihop till en hage. Sol/regnskydd plus litet hus ingick för strax under 500:-. Marsvinen kunde inte rymma men dock hade jag dem under uppsikt och tog in dem kvällstid då räven ibland kommer förbi oss..
Yes, är mer ute efter själva nätet. Har en innebur jag byggt själv, med hönsnät på tak och delvis sidor.
Men eftersom vi har tre katter som gärna hänger över buren och "fiskar" marsvin så vill jag ha nått som är mer hållbart… mer kraftigt lixom.

Då e fyrkantsnätet nått för dig.