Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1496 ggr
chickwheels
0

Transport från Danmark/Helsingborg - Sörmland

Finns det någon som kan tänka sig att ta med 4 "korrar" (marsvin ;) ) åt oss? De behöver hämtas upp från Danmark eller Helsingborg, och jag kan möta upp åt Eskilstunahållet?

Om någon kanske ska på utställning eller har ärende därifrån krokarna och hitåt?

betalar självklart för ev extra bensinutlägg och så :D

Anledningen till att jag inte riktigt kan åka själv är för att OM vi skulle behöva åka över gränserna så kan vi få problem, min kille är från Lettland och har endast uppehållsrätt så det kan bli strul med att komma in i sverige igen om vi har otur. Jag känner inte att jag vill blanda in 4 små korrar i en sådan resa om det skulle bli problem med att komma in i sverige igen.

Skulle vara underbart om nån ville ställa upp, o självklart… Tjänster och gentjänster ;)

Detta är djur jag bokat som ingår i mina avelsdrömmar/planer så jag vill verkligen hitta en lösning. I värsta fall får jag ju åka ensam utan killen, men det skulle va fruktansvärt tradigt, det är ändå över 100 mil tur och retur :S

HOPPAS OCH HÅLLER TUMARNA. Tackar på förhand! :)

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

Cavia
0

du skulle varit ute lite mer god tid, är ju utställning i Landskrona idag och dit brukar det komma danskar…men hoppas det löser sej med transport till dina nykomlingar!

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Zingorina
0

hej

om du hade skrivit nr eller mejl hade jag kunnat kpontakta dig, angående transport. Jag är på landskrona utställningen nu men åker om ca 1 timme. men antar att du inte hinner se mitt svar förens det är för sent..

chickwheels
0

nej nej, det går inte nu ändå tyvärr. väntar på att två marsvin till ska födas så det blir framöver :) i "värsta fall" kanske man kan ta det i två delar såklart. två av marsvinen är redan stora.

Annars finns jag på 0737 10 60 44

mail

chickwheels@gmail.com

TACK IAF ni som erbjöd er :D

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg