Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 5677 ggr
gickan87
0

Era betes/sommarburar!

Då det nog inte bara är jag som börjar längta till våren och sommaren så kanske några vill bidra på bilder på sina uteburar?

Tidigare år har jag bara använt kompostgaller när grisgänget varit ute på bete men funderar på att bygga något ihopfällbart då våran tomt inte är så stor. Vill ha lite bilder så jag kan få ideer :D

MVH Erika :)

[Strawberi]
0

Jag hade en utebur.. värdelös gjord.. och nu orkar jag aldrig bära ut alla marsvinen så jag tar in sommaren åt dom! :-)

godisgrisen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mmmm… sommar…

tensing
0

Hornbach har bra utebur - svarade just på annan tråd "Vart finns detta" Hursom lättbygd o prisvärd hage ca 500sek.

godisgrisen
0

Längtar…

Abico
0

Mina marsvin går i kompostgallerhagar, platssparande och smidigt. Och så måste man sitta och vakta dom när dom är ute, vilket är en utmärkt ursäkt för att sträcka ut sig i gräset med en bra bok eller lite musik i hörlurarna.

Sommaren känns väldigt långt bort när jag ser den här bilden för ute är det isgata och snöhögar kvar. Å andra sidan var det ännu mer snö förra året vid den här tiden och ändå blev det sommar i mängder :)

Hanna 

elsasputte
0

#5 jättefin bild :)

Har du inte haft några "rymmare" när du haft kompostgaller?

Abico
0

#6 - Nej det har jag inte, däremot hade jag ett tag "småhövdade" djur som stack ut huvudet genom gallret för att komma åt det godare gräset på andra sidan ;) Därför har jag nu hönsnät på utsidan av gallret den nedersta biten, så håller sig alla marsvinen på rätt sida.

Hanna 

gickan87
0

#5 Det har du ju rätt i ^^

Vågar ändå inte lämna mina grisar ute utan uppsikt då det kryllar av katter häromkring.

Abico
0

#8 - Precis, det är jättemysigt :P Här har vi inte mycket katter men en himla massa hundar som tydligen får springa lösa hur som helst *grr*

Hanna 

elsasputte
0

ok.. ja jag kan tänka mig de :P Är själv ute efter nått liknande kompostgaller..

Moa-16
0

Vet inte om jag har någon bild, men hitta en gammal video där den syns:http://www.youtube.com/watch?v=9vl5qE-Yx0o&feature=related 

Om man har en studsmatta, som man inte använder är det väldigt praktiskt måste jag säga :P

godisgrisen
0

Katter är det överallt vid vår stuga också men jag är inte orolig för katter, ser dem inte som ett hot mot mina djur alls. Hundar däremot är jag rädd för och havsörnar… eller jag är inte rädd för dem men jag är rädd för att de ska ta mina djur. Ibland cirklar örnarna ovanför burarna och jag kan ge mig på att de sett marsvinen och klurar på hur de ska få tag på dem… Hundar litar jag inte alls på när det gäller smådjur, har hört allt för många skräckhistorier…

[Aquelegia]
0

AVIS JAG ÄR på er som har egen gräsmatta ! Måste ringa hyresvärden och kolla om jag ens får ta ut 8marsvin på gräsmattan :S hade bara 2 förra året då gick det bra ^^ jag var tråkig och använde burens galleröverdel men i år tänker jag skaffa sådan där rabattkantgrej som ngn tipsat om lätt att bara rulla ihop bor ju i lägenhet ^^

Blomkrukan
0

#13 Jag tar ut mina, som iofs bara är två, på gräset utanför lägenheten. Jag har inte frågat om lov. Ser det som att gräsmattan får gratis gödsling : ) Ser gulligt ut efteråt när det syns vart dom har varit, en massa fyrkanter i gräset… När jag har dom här utanför får dom vara i en banankartong som jag byggt om lite. Det är mest för att dom ska kunna få käka lite gräs.

Hos mina föräldrar har dom sin riktiga utebur. Där spenderar dom sommardagarna skuttandes. Mot kvällen får dom komma in, och om det regnar så får dom vänta tills det slutar.

OBS! Bilden är en reklambild. Mina grisar har bara gallerdelen. Hus lägger jag in i buren. Mått ca 1,5 x 1,5 meter. En av de bästa burar jag haft!

[Aquelegia]
0

#14 när jag bara hade 2 hade jag dem med utanför utan lov men 8 st hihi jag får nog ringa och kolla :P

Fridaaaa
0

#14 Har du tagit bilden själv? Annars måste du fråga om lov innan du lägger ut bilden:)

Mina har jag överdelarna till inneburar till just nu, men ska bygga andra bättre till våren om jag har råd:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Blomkrukan
0

#15 Kanske säkrast det : )

#16 Nja, tänkte inte på det där med tillåtelse men deras namn står på bilden iaf… Om nu det gör någon skillnad. Nån som kan får ta bort den.

gickan87
0

#14 Vart köpte du den och hur mycket kostade den? ihopfällbar?

mjuhm
0

Jag kör på kompostgaller, men ska strax köpa nån typ av utebur :)..

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Blomkrukan
0

#18 Jag köpte den på en djuraffär i Jönköping men det var flera år sedan. Den kostade rätt mycket, mellan 1000 och 1500 kanske men det var värt det : )

Jo, det går att plocka isär den med det krävs en massa tänkande (för mig) att få ihop den igen.

Större djuraffärer borde ha nåt liknande annars borde dom kunna ta hem om du hittar någon speciell som du vill ha. Buren jag köpte kommer från Trixie.

[Licroana]
0

Min utebur, den är nästan likadan som den i "hur man bygger utebur" elr vad den nu heter.. Dock är inte locket påsatt här.

Lägg märke till hamstern, passande bur va? Flört

Blomkrukan
0

#21 Hamstern har ju plats att sträcka på benen iaf : )

nimroda
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

här e en sida men ute burar :)

M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/