Hur ofta får era marsvin grönsaker?
hur ofta ger ni era marsvin grönsaker å så..?
Rubriken utökad av moderator för att forumet ska vara tydligt och sökfunktionen fungera bra.
Minst 1 ggr per dag, men det blir oftast minst 2ggr per dag..
Mina får varje kväll. Hö 2 ggr om dagen. Byter vattnet när det behövs.
Mina får två ggr/dag, morgon och kväll.
Ger mina grönsaker en gång per dag, ibland två gånger.
okey… :D ville bara veta hur ofta jag skulle ge marsvinen grönsaker å frukter :)
2 ggr.
En gång om dagen, i regel. Ibland slinker det ner annat i burarna under dagens gång om jag hittar något i köket.
Hanna
Morgon och kväll får de grönsaker, brukar bli 2 sorter per gång. Jag föredrar hellre 2 mindre portioner/dag än en stor. Den huvudsakliga anledningen till det är att deras matsmältningssystem är gjorda för att smälta lite mat så gott som hela tiden.
Hö har de såklart fri tillgång till dygnet runt.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
En gång på morgonen och en på kvällen. Hö har de alltid tillgång till :)
Verkar som om det bara är jag som "råkar" ge lite extra när det låter oink oink från buren? Vi har buren nära köket och det åker ner lite godis/nyttigt då och då under dagen… Har inga fasta tider för grönsaker.

Lite på morgonen större portion på kvällen.
MVH Erika :)
Jag ger dem så dem har att tugga på under hela dagen jobbar mycket så då har dem att göra ^^är jag ledig får dem lite grönsaker pö om pö
Alltid på morgonen när jag städar ur buren. Då något av detta , morot, broccoli, blomkål, gurka, tomat, majs,äpple, vitkål, sallad. Så det blir en liten mix. nytt hö varje morgon.
Sen blir det ofta under dagen när jag fixar grönt till oss.
De får även pellets men det äter dom knappt. Det lilla jag lägger i skålen finns kvar i flera dagar. De skulle klara sig utan. Men det är bara jag som är fjantig.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Det är marsvinen som styr när det ska serveras grönsaker här hehe. (;
De får små portioner väldigt ofta. Olika tider i stort sätt varje dag.
Två gånger.
Det som blivit kvar från morgonen städas bort på kvällen, och till natten får de lite grönsaker till. Nattgrönsakerna brukar så gott som alltid bli uppätna, eftersom marsvinen inte har något bättre för sig än att äta på natten ("När nu människorna är så grymt tråkiga och bara sover och sover!").
1 gång om dag och hö när det är slut i buren. Plus lite pellets för vissa växer och vissa har svårt att hålla hullet:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mina får 1 gång per dag och då på kvällen.
Mina marsvin får grönsaker en gång per dag, kvällstid. Ibland får de något litet under eftermiddagen också.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.