Bättre sent än aldrig !
Nu är marsvinsproblemena över ! Alla har funnit sin plats minstingen har lyckligt flyttad ihop med sin bror och pappa, som jag fick tillbaka efter att dem blivit bråkiga och en snabb räddningsaktion fick mig att till slut hamna på den underbara och för ett halvår sedan otänkbara siffran 8 Marsvin <3 Många av er känner säkert igen ngr berättelser då jag haft och har MÅNGA trådar om dylika problem, funderingar,frågor etc ^^
Börjar med Killarna Sedan är det tanternas tur hoppas ni hänger med i svängarna och familjebandena ^^
Ber förresten om ursäkt för kortena är oskarpa och lite halvdåliga köpte ny kamera men den är allt annat än bra !
Då har vi från vänster!
Lucifer född 29/12-10, en tjuvparning mellan tonåringarna Maja och Rexy. Flyttade ihop med farsan och "brorsan" för någon dag sedan. En kolsvart virvel som skall höras millångt undra MAJA vart han fått det från sådan mor sådan son!
Rexy född 7/6-10: Köpte jag med sin mor DÅ som kön hona men visade sig genom sin smällgravida morsa att så inte vart fallet. Haft lite problem med att tämja busen men nu är vi som oåtskilliga. Såldes ihop med sin son Blastoise men kom tillbaka efter 1,5 månader då dem började bitas HÅRt och skoningslöst.
Blastoise född 4/11-10: Tjuvparningen mellan rexy och modern lylly, nästan lika envis buse som far sin ^^ Bror till Fjiona. Ett riktigt charmtroll med sin flörtslinga ovanför ena ögat !
Fortsätter imorgon datorn krånglar
Då jag inte lyckas få alla 5tanterna sitta still på samma ställe får det bli olika kort ^^
Närmast kameran har vi Lylly född 5/3-10:
Mor till Fjiona och Blastoise. Vart jätteorolig när jag förstod att hon vart på tjocken och inte tjock. Vilket vände åt andra hållet att jag insåg att hon var för mager. Trodde hon inte skulle överleva en födsel men jora fisförnäm satt hon i buren med 2 bebbar en vacker dag och gick upp till sitt nuvarande fina hull :)
Sedan bakom är min lilla räddningsaktion! 8-9mån har ingen exakt ålder på henne. Leya:
Annonserades ut som bortskänkes och fick dålig magkänsla att henne måste jag hämta annars far hon illa. Matten berättade att många oseriösa ville ha henne men att jag ringde i rätt tillfälle så hon tackade nej till alla andra. Hennes fötter vart snevridna då hennes klor antagligen inte kliptes förän annonsen las ut. Hon fick endast morot, pllets och hö och äter först nu efter en månad alla grönsaker som dem andra. Hon hade ingen burinredning överhuvudtaget och vart smutsig då hon inte blev regelbundet mockad.
Maja och bibi som är kullsystrar hittade jag även dem på blocket. Ja ALLA mina köpta marsvin är från blocket. Födda 8/9:
Egentligen skulle jag bara haft Bibi men fick med Maja för nästan samma pris. Dem skulle varit sällskap till Lylly tills rexy vart gammal nog att kastreras men sen visade det ju sig att lylly vart på tjocken bara ngn vecka efter jag köpt maja och bibi ^^
Maja hade en tonårsflört med rexy och skapade fenomenet Lucifer.
Maja är skriktanten nr ett det riktigt tjuter i öronen när hon sätter igång sitt pipande ^^ Är framåt och suuupernyfiken på mig hela tiden Vad görru matte matte kom och klappa mig matte ge mig grönsak matte hallå vi vill ut och leka MATTE MATTE MATTE !
Bibi är den "blyga" och gillar också hon att springa fram till mig men är egentligen bara ute efter att krypa inunder min tröja och spärna sig fast där tills HOn tycker det räcker med gos !
Sist och min stolthet har vi fjiona som är syster till Blastoise. född 4/11-10:
Trodde hon blitt offer för inavel men hon är frisk som en nötkärna :) Sötnosen slutar aldrig fascinera mig med sin rosa nos sin hamsterlika utstrålning sina popcornaskutt som hon gör fyrbent så det bara sprätter om henne. Hennes söta päls som är som en kjol runt bakdelen hihi