Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 837 ggr
Thea-Cazzy
0

Burstorlek!

Går det att ha 2 marsvin i en bur på 95*57?

Vi tänkte ta ut dom mycket, men det skadar inte att fråga :P

jumjums
0

Låter som en alldeles utmärkt bra storlek för 2 marsvin =) Den är inte för liten, för enligt djurskyddslagen får du tom ha 3 marsvin i en sån…

http://web.comhem.se/~u87739320/burstorlek/

//ulle

Thea-Cazzy
0

Oj, det var ju bra Skrattande

Thea-Cazzy
0

Tack för tipset med hemsidan förresten! Den var verkligen praktisk Glad

FeliciaS
0

Jag tycker att det är på gränsen. Men får de vara ute varje dag så är det bra. Tre marsvin i en sådan låter alldeles för mycket! Förvånad Jag tycker att mina 2 marsvin har en liten bur och deras är 120*60 cm..

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[MatildaW]
0

#4. 120 x 60 cm burar är jätte stora, bara det att du är van att se den varje dag så du tycker att den är liten Flört min bur för mina två odjur är 101 x 53 cm, + så får dom gå ut, det går jätte bra för mig och dom.

Thea-Cazzy
0

Okej, för vi tänkte ta ut dom varje dag så att dom får springa fritt i köket en stund Glad

[MatildaW]
0

#6. Det låter jätte bra Glad

Thea-Cazzy
0

Ja Glad

Chippers
0

Den tycker jag med är på gränsen nästan, men funkar om ni tar ut marsvinen mkt så att de får vara lösa i ngt rum och så! Jag har vanligtvis burar till två marsvin som är 100*50 eller 120*50 och bara de tycker jag inte är så stora. Men funkar.

Fiona
0

min bur till tre marsvin och en kanin är ca 1.50*1 m ;P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Thea-Cazzy
0

Vi var och köpte en bur idag Glad

FeliciaS
0

#5 Nja, så stora är de inte ;) Tänk på att marsvinen bor där i princip dygnet runt också. Jo, är de större än 1m*50cm är det ju bra storlek för 2 marsvin.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Thea-Cazzy
0

Den buren vi köpte var typ 1m*40, men eftersom vi tänkte ta ut dom mycket så är det nog inga problem ;)

[MatildaW]
0

#12. Äsch då ;) om man tar ut dom varje dag så kan man tycka att den är jätte stor, för oftast brukar dom ju bara sova/äta i buren och ha några busrejs ibland ;)

#13. Det låter fint det :) Buren är inte för liten, det kan man förresten kolla själv under Länkar "Burstorlekar" tror jag länken hette. Där länkas man direkt till rekommenderade storlekar osv.

Dessutom kommer du ju ta ut dom så då duger den utmärkt :) Mina marsvins bur är 101 x 53 cm, och duger jätte bra + att dom är utanför buren också :)

Thea-Cazzy
0

Det låter ju verkligen bra Skrattande

GroaLover
0

mina är 102x55

[MatildaW]
0

#16. Det låter som min bur nästan, den är 101 x 53 :)

GroaLover
0

har tre burar, ska få hem en hane på lördag, han ska sitta i en 89x51