Gör veterinärer hembesök?
Hej!, jag är ny här. jag har lite frågor :)
ett av mina marsvin är hängigt. jag har ingen bil så jag kan ta mig nånstans (om jag inte ber mamma..bor inte hemma..)
så vad jag undrar är om nån vet om vad det kan kosta för hembesök ,om veterinärer ens gör det!?
och "ens" för ett marsvins skull!?
**fick i henne lite vatten och rev morötter, det gillade hon. hon verkar vara förstoppad och som att hon har problem med tänderna och med att tugga. hon är lite piggare nu. men vill gärna att en vet. kollar.
**
Tacksam för svar :)

Är lite olika med d. Det finns vetrinärer som gör d men det hör väl till ovanligheten. Kolla i gulasidorna under veterinärer. Brukar stå att dom gör hembesök dom som gör d. Inga klinikvetrinärer som jag vet eller hört utan snarare hempraktikvettarn och distriktsvetrinären.
Sist jag hade hemma min vet var till hästarna som skulle få fixat tänderna så jag kollar på hans räkning nu: Grundavgift- 250:-, behandlingsarvode- 150:-, medicin mm- 350, reseersättning- 80:- tot: 1.075:-, och han är billig. Medicin använde han inte utan det är hans utrustning som han använde som han tar betalt för att använda.
Förstår att du vill ta hem en vet men d kan kosta. Har du ingen kompis som kan köra? Buss? Vet att det är kallt men man kan lägga varma vattenflaskor å lägga i buren. Eller allra bäst, köpa en SnuggelSafe å lägga i buren.
okey då förstår jag
min pojkväns syster kan ju köra, men dom är i dalarna o jag bor lite utanför jönköping så det blir lite svårt. dom kommer inte hem på några dagar.
men idag ser hon mkt piggare ut och äter gör hon, jag avvaktar lite.
Tack för hjälpen!

Lycka till. 
Distriktsveterinärer kan göra hembesök, men dom brukar mest göra det på stora djur så det är nog lite övertalning som gäller, eller om man förklarar att man inte kan ta sig in. Men det kan bli dyrt beroende på vad dom ska göra ifall det är hembesök.
Distriktsveterinärer kan göra hembesök, men dom brukar mest göra det på stora djur så det är nog lite övertalning som gäller, eller om man förklarar att man inte kan ta sig in. Men det kan bli dyrt beroende på vad dom ska göra ifall det är hembesök.