Hur ser hängmatta till marsvin ut? (bild)
heej, undrar hur en hängmatta till marsvin ser ut, det lättaste skulle vara om ni la ut en bild (ni som har).
Tack i förhand :))
kan någon ändra till inredning, kan inte ändra själv. råkade sätta fel :/
Inlägget flyttades till kategorin boende & inredning av moderator.
Undrar detsamma, har sängar och liknande till mina men aldrig sett hängmattor för marsvin.

Moa, vart har du köpt den? Den såg ju stabilare ut vad jag hade tänkt om hängmattorna.

Ok, får kolla på Gibbon om d e dom som säljer till djuraffärerna. Iså fall kan Arken ta hem d.

Gibbon hade nästan en sån som du har Moa. Men d var inte så där gott foder i den. Illehängmatta gick den under. Får vi allt ta oss en funderare på. Måste ju hitta på ett sätt att hänga upp den på nu då……
på pwss hemsida kan du beställa en som du får hem i brevlådan och jag tror oxå den e fodrad :)
M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/

Pwss? En medlem eller nått ja missat?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
nej en hem sida du kan betsälla djurartiklar skickar med länken :)
hoppas sidan var till någon hjälp för d var den till mig :)

Tack, du e en ängel! Precis vad vi letade efter.
Dottern, som startade denna tråd, tjatar hål i huvudet på mig. Då vet vi vart vi ska vända oss.

Våra råttor hade älskat dessa om dom levt.
Hoppas grisarna blir lika glada.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ja jag har oxå tänkt beställa den :) hitta även en ute bur till sommaen men tror ni dn dugger kommer med länken
Hängmattan ser mysig ut :) ..men jag undrar, hur är materialet? Jag syftar på om det är något som är lätt att tugga sönder? (mina marsvin har ett väldigt tugg- och gnagbehov t.ex.) Jag kan ju tänka mig att det inte är så där hemskt nyttigt att få i sig småbitar av hängmattan i magen :/
#14 som tur e e inte mina eller rättare sagt jo de är dem men jag köer gnaggar pinnar som egentligen e helt vanliga grenar från träd och på dom gnaggar dom vad dem behöver :D

Var inne å kollade runt på allt möjligt dom hade å upptäckte till min fasa att dom hade 6 olika hängmattor!!!
Hur ska ja nu veta vilken vi ska ha?? Vilka I-lands problem!

#13 En sån hage vet jag att en del siamesuppfödare har till sina kattungekullar när ungarna är små.
#16 hihi ja dom har ju lit att välja mellan :) tror du ska mest tänka å hur stora dina marsivn är så dom får riklgt med plats och som 14 skrev så måste man tänka på materialet oxå :) men tycker de käns helt underbart när man kan shoppa till sina små grisar och känna att man får och kan skämma bort dom :)
#17 men tror du den funkar bra till marsvinen ?

Funderade på om den inte e lite lätta att rymma ur?! Den ser ju ut att vara gjord i lätt material så jag undrar om dom inte kan trycka nosen under å lyfta upp den ån sen kila under. Jättebra med tak.
Du har inte funderar på kompostgaller istället?
En bra bur av kompostgaller får du ju om du har 8-9 sektioner. Du sätter 2 på varje långsida, 1 på kortsidorna och 3 till lock. Sätta ihop dom gör du med små karbinhakar som du köper på tex Swedol eller annat byggvaruhus. Stabil och rätt så mkt tyngd. Vi har både till våra höns m kycklingar, kaniner och marsvinen. Lätta att flytta och packa ihop. Allt för under 400:-
#20 jo jag har oxå tänkt på men dom kommer ju aldrig vara ute utan jag e där . dessutom kommr jag vara mycket hos min mormor på sommaren och så dom kommer vara mycket ute i hennes trädgård, så jag tänkte att denna kunde vara bra eftersom dom kan ha sin mat och sina dynor och så. tänkte inte på att jag ville ha något som är rymma säkert utan mer något dom kan ha som sin udanflykt när upptäcktfärden i stora vida världen blir för mycket :)

#21 Då blir den nog kanon.
Lätt å smidig å ta med sig verkar d som.
Våra bor ju ute rätt sida året och då e kompostgaller, rätt monterat, kanon.
Jag har precis sådan som visas på bilden #2. Mycket praktisk och uppskattad. Som jag skrev i tidigare tråd så har jag köpt den i en djuraffär, tror Arken, men har sett den på många ställen. Hoppas du har hittat en nu.
Angående materialet så tuggade mina lite på det fluffiga tyget när de var nya men alla 4 har slutat ganska snabbt med det och nu tuggar ingen på den.
Man ser verkligen hur mina marsvin, speciellt de två stora som oftast ligger där, hur mysigt de tycker att det är. De viker sig som korvar. Har tyvärr ingen bild när jag sitter här på jobbet.
Pojkarna här hemma får nöja sig med sin hemmasydda soffa ett tag till ;) (Har ingen gallerbur=tak)