Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 3173 ggr
[Jessica-B]
0

Partille djurklinik eller Blå stjärnan

Love ska eventuellt opereras mycket snart, därför undrar jag om någon har erfarenhet av klinikerna Blå stjärnan i Göteborg, samt Partille djurklinik.

Har du låtit operera något av dina marsvin på något av dessa ställen, vad har ni för erfarenheter? Jag måste välja rätt klinik redan idag, då jag behöver boka en tid för operation redan imorgon.

Abico
0

Jag har inte opererat men sövt för att titta i munnen och slipa tänder och åtgärda en foderinpackning på Blå Stjärnan. Med tanke på vilket rykte Blå Stjärnan har just när det gäller kunskap om marsvin skulle jag ha valt dom för operation, det känns liksom tryggt. Sen tyckte väl jag att det var otrevligt att dom skickade hem marsvinet när hon var såpass slö fortfarande samt att det mycket noggrant förklarades för min mamma som hämtade efter operation att c-vitamindroppar var absolut livsnödvändigt. Dom sista grejerna har gjort att jag är något tveksam till det stället, föredrar min lilla veterinärklinik där dom verkligen lyssnar på vad jag har att säga och vad jag tror att det är. Någon operation skulle jag dock inte låta dom göra eftersom jag inte är övertygad om att dom har erfarenheten.

Hanna 

[Jessica-B]
0

Blå stjärnan är större och har (antagligen) funnits längre än min lilla lokala djurklinik har gjort. Jag har bara vart där en gång och intrycket var neutralt, helt okej liksom. Är så otroligt osäker på vilken klinik jag ska välja.

Hoppas på fler svar, för till imorgon bitti måste jag ha bestämt mig.
Hopplöshet……:(

Abico
0

Jag har aldrig hört talas om Partille Djurklinik tidigare men skulle ändå välja Blå Stjärnan här - som du säger är dom större och har dessutom en exoticavdelning vilket jag tror få mindre ställen har.

Hanna 

[Jessica-B]
0

Det får nog bli blå stjärnan då.. tack Hanna! Är det något jag bör tänka på när jag bokar tid? Bör jag fråga om nått speciellt eller så?

Abico
0

#4 - Berätta att en veterinär redan tittat på det (för det är väl den där talggrejen?) och rekommenderat att den ska opereras snarast.

Hanna 

[Jessica-B]
0

Ja precis, det är en talgcysta eller tumör det rör sig om.

Nånting annat jag ska tänka på? :)

[Sicali83]
0

Blå stjärnan är jättebra, de är riktigt duktiga och det är just sättet de handskades med marsvinet. När jag var där med Nina så pratade de och handskades med henne på samma sätt som läkare handskas med barn, det kändes inte som någon skillnad. De brydde sig verkligen om henne.

FeliciaS
0

Blå Stjärnans exoticavdelning är jätteduktiga på marsvin. Jag var där med Frideborg i augusti och fick väldigt bra bemötande och gott intryck.

Lycka till!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Jessica-B]
0

Vad skönt att höra! Nu känner jag mig något mer lättad. Blå stjärnan blir det nu utan tvekan. :) Tack tjejer! Det betyder så himla mycket att få ta del av era ord och erfarenheter!