är jag en oansvarig uppfödare?
hade precis en som ringde på ett marsvin. Hon frågade om hon fick köpa en liten teddykille. Jag var ganska stressad och sade ja. Sedan när jag mailade ut information till henne mailade hon tillbaka och sa att man måste ju ha två. "Ja" sa jag. Du hade ju en hemma. Då hade hon tydligen en kanin. Jag bad då om ursäkt för att jag hört fel och sa att hon får antingen köpa två eller ingen alls.
Var det oansvarigt av mig att inte höra att hon hade kanin? Fick så dåligt samvete.
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus
Nej, alla kan vi göra fel ibland :)

#1 Fast det var ju hon själv som påpekade att man måste ha två alltså hade hon ju läst på. :)
Jag tycker absolut inte att du är oseriös för att du vid ett tillfälle missar att fråga om fler marsvin! Det kan alla missa.
#2 haha jag e nog lite trött i huvdet idag XD ändrar det nu ;P
Lätt att höra fel huvudsaken är att man korrigerar felet när det upptäcks! :) Du erbjöd ju henne istället köpa två iom hon inte hade någon sen tidigare hemma.
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
har vart med om det också, sagt samma sak att antingen två eller inga alls. så du gjorde helt rätt i att inte låta henne köpa marsvin från dig om det skulle ändå blivit till kaninkompis. *tummen upp *

Jag tyckte du gjorde helt rätt!
Lätt att höra fel :)
Men marsvin och kanin funkar väl?
Nej dom ska inte vara tilsammans.. Finns en massa trådar här i forumet som behandlar ämnet kanin/marsvin..
OKej. Ska läsa det. Tack för svar.
Alla gör fel ibland:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
så länge du inte annonserar ut marsvin som fel ras och skriver fel ras i härstamningsbeviset som min uppfödare gjort så tycker inte jag heller du är oansvarig :)

Man kan inte veta och höra allts jämt :) Speciellt inte när man är stressad. Du var inte oansvarig med andra ord.
MVH Erika :)