Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 4790 ggr
Frida-E
0

American Crested Cream?

Finns det några sådana i Sverige? Letar främst i Cream men kan tänka mig andra färger. Tar tacksamt mot hemsideadresser och/eller annan info till uppfödare av American crested. Glad

[Strawberi]
0

Jag har två stycken. Fast dock inte cream. Utan Buff och saffron! Ska ha kull i början av feburari. Honan är högdräktig just nu..

Frida-E
0

Spännande! Flört Har du någon hemsida?

FeliciaS
0

American Crested i sig är väldigt ovanligt, tyvärr (min favoritras så det är verkligen tyvärr). De vanligaste färgerna är Black och Golden, och de är inte direkt lätta att få tag i. I Finland finns det ett par uppfödare faktiskt.

Jag har inte sett någon Am. Crested cream hona, men en buff och själv har jag en saffron. SCh Cadillac's Tea heter (vet inte om hon lever, men jag antar det då hon är född -07) Am. Crested buff honan, hon är även släkt med den hanen som är pappa till min Am. Crested saffron SCh GP Kurkuma. Kurkumas pappa är dock Self och hennes mamma (som jag också har) är Crested med 1/3 vitt i cresten.

Narnias uppfödning har i alla fall lite Am. Cresteds.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Frida-E
0

Tack för infon. Synd att de är så svåra att få tag på, tycker de är så otroligt fina. Enda sättet att få tag på en kanske är att importera??

[Strawberi]
0

Japp. om du klickar på länken i min signatur! :)

Cavia
0

#4 Du har en uppfödare i Finland, Snoops, som har fött upp amerikanare i många år nu. Vet inte om hon har just cream, mest svarta tror jag.

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

[Maijah]
0

Snoops marsvin finns här: Snoops Caviary

Det är jättesynd att det inte finns så många i sverige, de är så vackra.

marsvin-90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ägt 2 American crested cream (en hona o en hane) Dock är båda Lakelands men iallafall. Får se om den enna bilden vill funka.

Då min första lakeland avels hane va American crested cream (kanske lite för lite vitt) så har ja fastnat för rasen/färgen o ville få fram flera såna varianter. Dock kom ja bara 1 generation hans dotter, o hon toxade tyvärr när hon hade fött sin kull.

Har dock några marsvin som har min ursprungliga avels hanes genet ett par rader bak i släkten. Håller ju själv på med Cream o Dew bland annat på skinny o Lakeland.

Om inte bilden funkar så finns de en bild i mitt galleri på min hemsida:

http://hillsmarsvin.zoomin.se/index.html

FeliciaS
0

#4 Ja, det är jättesynd! Jag har varit i kontakt med Aniaras, hon har Amerikanare i bl.a. saffron. Enligt Katja, som har uppfödningen, kan andelen vitt i cresten variera väldigt mycket trots att föräldrarna har helvita crestar. Precis som med min hona, varken mamma eller pappa har helvit crest men hennes är helvit (fast det vita sträcker sig inte lika långt bak som fram i cresten). Vitt kan även dyka upp i cresten på parningar mellan Eng. Crested, men där blir sällan hela cresten vit utan det brukar vara ca 30-50%. För att de ska kunna godkännas i rasklass måste 75% av cresten vara vit.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Lyan
0

Jag känner en som fick en väldigt ovanlig american crested. En tan med golden crest, hur snygg som helst! Tror inte hon har några american kvar, hon hade några stycken innan. Annars har jag inte mer koll än de ovan :-/

Cavia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har också haft en rätt så ovanlig hona, en fullcrestad american crested brindle.

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

[Strawberi]
0

Jag hittade en american crested cream!! En uppfödare i norge har en tillsalu här

Binajis
0

#12 Var den inte såld?

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

[Strawberi]
0

Sedär, tydligen..

Binajis
0

Typiskt!

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

[Strawberi]
0

Tanken var god.. Men den varade inte länge

Frida-E
0

Vad synd, precis en sån är jag på jakt efter…. Flört

[Strawberi]
0

#17 - ska hålla utkik åt dig! Jag är inne på flera marsvinssidor per dag och massa uppfödares hemsidor och jag minns när jag ser nåt någon ville ha. Så jag hör av mig och skriver här om jag finner nåt!

Frida-E
0

#18 Tack tack det låter bra det. Glad