Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sajtenifokus
Läst 2486 ggr
shintaida
0

Stänger mitt iFokus-konto

Ja, jag stänger ner mitt konto på iFokus om en månad. Den sista Februari.

TILL MARSVIN iFOKUS:

Detta för att när jag är på marsvin, så gråter jag så mycket!

Min Trasan tog halva mitt hjärta med sig till himlen.

Lägger två länkar här, som jag hoppas att Ni vill titta på:

Far i Frid, Trasan Min!

och…

Trasans "Hej-Då-Video" 

Saknar honom så mycket, så att jag inte ville ha med Buseman att göra den första månaden. Nu är vi kompisar, han och jag!

Min förhoppning på Marsvin, är att Ni inte glömmer Virvelvinden Trasan. Klok, kommunikativ, söt, snäll, busig (aldrig stilla), matglad och OTROLIGT tillgiven!

När han ville upp i min famn, räckte han upp framtassarna mot mig som barn gör mot sin mamma.

Kan man motstå en sådan kärlek?? Svar: Nej!

Jag älskar honom så det gör ont.

Har urnan med askan hemma och sen den kom hem, har jag HELA TIDEN haft ett stearinljus tänt vid honom - dag som natt.

så med andra ord; så orkar/kan jag inte vara på Marsvin för att det gör för ont i mig.

Förlåt! Och sköt om Era grisar, för man vet aldrig när de ger sig av!

Kram på Er alla! Kommer att sakna Er!

Marsvin är BÄST! Skrattande

Vill Ni skriva till mig, så har jag bytt mail-adress till minne av Trasan. Den är: virvelvinden@telia.com

----------------------------------------------------------------

TILL FIBROMYALGI iFOKUS:

Jaa, vad ska man säga?

Inget har den sidan gett mig.

95% tycker synd om sig själva. Trist.

Jag har också fibro och artrit, men det är som det är! Får använda rollator eller rullstol när det är som värst. Men vad fasiken - man får gilla läget som det är, eller vara uppfinningsrik!

Tycker inte synd om mig själv alls! Utan jag lever upp under de dagar jag KAN så mycket.

Och sen KAN man faktiskt planera sin smärta.

Jag tänker som så; om jag gör det här, HUR ont kommer jag att ha sen? Har jag TID att ligga?

Och ser jag då att jag inte har planerat något, efter t ex en MC-tur (som kan göra himla ont efteråt!), så kör jag MC och dagen efter ligger jag i sängen och känner att NU kan smärtan få ta över!

Min reumatolog sa att min "smärtplanering" är genial!

Men kämpa på…tappa inte hoppet…glöm inte att LEVA också!

Kram på Er!

TILL RAGDOLL iFOKUS:

Några gånger har jag kommit med frågor. OM det kommit svar, så har det dröjt JÄTTELÄNGE!

Inte bra att behandla nykomlingar så!

Som jag upplevt det, så finns det en "inbördes beundrarklubb" på Ragdoll (Bland uppfödare, om jag fattat det rätt). Som nykomling eller om man inte är uppfödare, så kommer man inte med!

Så vi letade uppfödare själv på Google.

För det fick jag inget svar på när jag frågade, om det fanns uppfödare i Dalarna!! Skrikandes

Det fanns visst!

En UNDERBAR uppfödare i Sandviken. (Hon är inte med i iFokus). Så om ca 10 veckor får vi hem en Ragdoll-pojke. Skrattande

Så Ragdoll iFokus får inte många poäng av mig.

Men sköt om Er och Era sötisar!

TILL VIKTMINSKNING iFOKUS:

Många, många tips har man provat! Allt ifrån svält, till att nästan svulla.

Nä, inget speciellt gav det, mer än en jädrans viktångest! Skrikandes

Nu kör jag och min man vårt EGET race med hjälp av min Livsstilsmottagning. Och det funkar jättebra!

Det går sakta men säkert neråt! (Redan, efter SEX dagar!) Äter oss mätta, är inte godissugna. Är vi det, häller vi upp Havrefras i en fin LITEN skål och knaprar.

Lyssna på Dig själv och DIN kropp och inte så mycket på andras råd och rön. Det funkar OFTAST inte…

Lycka till alla Ni som - precis som jag - kämpar! Tappa inte sugen och STRESSA INTE!!!!

Var sak har sin tid…

Må väl, allesamman!

--------------------------------------------------------------

Med många vänliga kramar och hälsningar // Shintaida

PS: Ytterligare en orsak att jag stänger ner, är att jag den 20 januari "doppade tårna i dödsriket". Där var mörkt, faktiskt!

JAG VILL LEVA!

Men skulle gärna, gärna vilja komma till Trasan ändå…..kluven?…..Ja, för Trasan var min RIKTIGA bebis och vän! DS

Fridaaaa
0

Vad trist att du inte ska vara med här längre :(

Vad menade du att du "doppade tårna i dödsriket"?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

shintaida
0

Jag höll på att självdö, kan man säga.

Var medvetslös i 1 ½ dygn och kroppen ville inte mer. Varför, vet ingen.

Du ska veta, att tankarna finns hos Er alla här!

// Shintaida

Fridaaaa
0

#2 Nej vad hemskt :( *styrkekramar*

Hoppas att du en dag kommer tillbaka till oss här på mif =)

Blomkrukan
0

Sorgligt! Tårarna bara rinner när jag läser om Trasan. Minns att dom gjorde det även då du la ut inläggen när det hade hänt. Det gör så ont i mig så jag kan inte ens förstå vilken smärta du känner!

Det glädjer mig iaf att du hittat tillbaka till Buseman!

Den dagen du vill komma tillbaka till oss så finns vi här : )

Lycka till! Kram!

Moa-16
0

Oj, vad brutalt du tar avsked.. jätte tråkigt att du ska lämna iFokus, och mår så dåligt över Trasan, det brukar ju med tiden bli glada minnen, när sorgen lagt sig lite. Men klart det är jobbigt..  

There are things that we don't want to happen but have to accept, and guinea pig we can't live witout but have to let go. Pain never really goes away; you just elevate and get used to it by growing stronger.

Säger för övrigt som #3 hoppas du någon dag kommer tillbaka till MIF :)

Abico
0

Vad tråkigt att du lämnar oss, men jag hoppas att det bara är för en tid :) Fina Trasan är en del av marsvin.ifokus och kommer inte att bli bortglömd.
Ta hand om dig!

Hanna 

EvaLuna
0

Instämmer. Jättesynd - hoppas du snart kommer tillbaks. Tråkigt oxå med dåliga erfarenheter på andra forum.

Började gråta så tårarna sprutade av din dikt & videon. Vila i frid fina Trasa. Ingen gris har varit så älskad som du  <3

Tina
0

Vad tråkigt att du lämnar iFokus, Shintaida. Jag brukar tänka på Trasan ibland. Han och Chester vandrade vidare ganska tätt och det känns fint att veta att Chester nog har en ny vän där uppe.

Jag är säker på att Trasan vill att du ska leva ditt liv och vara lycklig. Ni kommer träffas igen när tiden är den rätta. Glad

Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

Lejonhjarta
0

Så oerhört sorgligt när ens älskling dör!!! GråterNi får ta en data lite senare i "livet".

Marsvin.ifokus verkar vara den delen av iFokus du trivts mest.Glad Har du lagt in detta avsked på alla dom andra saiterna du nämner i ditt avsked? Hittar den inte på ragdoll…… Blev dom så sura så dom raderade ditt inlägg?? Isåfall är det ju en sida som man ska undvika.

Lycka till med din nya katt och jag hoppas du håller dig till den här levande skaran istället för till dödsriket!!

shintaida
0

Tack alla Ni!

Jag gråter så, för att behöva lämna Er!

Men jag måste reparera mina "skador". Kommer nog tillbaka senare i livet - men BARA hos Marsvin!!

Ja, Du har rätt angående Ragdoll!

Det var David, en Medarbetare där tror jag, som tog bort det illa kvickt!

Att jag vet att det är han, är för att han varit inne på min sida och jag kollade upp vem han var.

Det var ju inte några PERSONLIGA påhopp - egentligen inga påhopp alls!

Yttrandefriheten finns nog inte på den sidan!

Jag kanske hade rätt i mina funderingar och iakttagelser?!

Ja, jag har lagt in samma tråd på alla de sajter som jag nämner.

Nämner Marsvin först, därför att den ÄR bäst!

Vänlig, harmonisk och man får hjälp och svar på sina frågor snabbt!

NI ÄR GULD VÄRDA HÄR INNE! Kyss

// Shintaida

Aristarcos
0

Hej, hoppas du finner frid i ditt liv och att allt går bra.

Du behöver ju inte stänga ner kontot om du inte vill vara på iFokus just nu, du kan ju bara ha kontot vilande och komma tillbaka om du vill senare om ett år, eller flera år… ta hand om dig och lycka till !

[Maijah]
0

Vad tråkigt att du lämnar oss :-/ Men jag håller tummarna för att allt går bra för dig framöver, du kommer säkert tillbaka också, så vi väntar på dig Shintaida! :-) När du är redo!

Ta hand om dig, och lycka till.

shintaida
0

Tack, vännen!

I dag har jag varit på samtalsterapi för att jag, för det första INTE kan hantera Trasans bortgång. (Trots att jag snart är 47 år!)

För det andra, går jag där för att lära mig hantera min ohälsa. Och sen är det andra saker.

Men det är Trasan som jag pratar mest om.

Trots att tiden går och smärtan och sorgen ska avklinga - sägs det -, är det tvärtom med mig. Gråter

Jag gråter varje dag och vill ha tillbaka min lilla Virvelvind!

Inte trodde jag att man kunde ha SÅ mycket vatten i huvudet som kommer ut genom ögonen…och näsan! Förvånad

// Shintaida

[Maijah]
0

#13 Det är otroligt svårt att förlora nån man tycker om, jag blir så ledsen när folk kan säga: "Men vadå, det är ju bara ett marsvin?!" Men nej, det är mycket mer än så. Det är en familjemedlem, ett liv.

Jag hoppas du kommer ur din sorg så småningom, och allt annat :-) Jag kan inte annat än önska dig lycka till!

Fridaaaa
0

#14 Förstår mig inte heller på folk som säger "det var bara ett marsvin", "det var bara en kanin". Men alla djur är likamycket familjemedlemmar tycker jag! Praktiserade en gång hos en veterinär i 4 veckor, och då kom det in en kvinna med en tupp och ville kolla vad som vad fel och avlivade till & med tuppen hos veterinären och ville ha den hem och begrava den,hon sa att den var som en familjemedlem den med. Alla djur är lika mycket värda och saknade när dem går bort<3

Hoppas att det hjälper att gå på samtalsterapi =)

[Maijah]
0

#15 Så sant!

Lejonhjarta
0

#10 Synd att jag hade rätt men misstänkte att det var så. Konstigt att yttrarfriheten inte finns över allt. Som du skrev så var d ju inga påhopp utan bara att du var besviken på hur deras inställning är… Och det bekräftade dom ju. Är själv en kattfreak och är jämnt inne på siames.ifokus och där är det turbulens, precis som på denna sidan, imellanåt men inte att man behandlar medlemmarna på det viset. Mkt trist.

Bra att du tar tag i dina "problem" om det nu är så jobbigt för dig. Och åldern spelar ingen roll när man älskar någon, djur som människa. Men ju längre man går med något och det spär pås av andra grejer ju värre är det. Tänker inte heller lägga mig ner å dö för att mina muskler å leder gör ont som fan ibland, dock inte som dina, men smärtan gör att man ibland har lägre nivå i kroppen på tollerans etc. Vissa dagar bra, andra "mindre" bra.

LYCKA TILL!

Sandra-B
0

Jättetråkigt att du väljer att lämna iFokus och jag kan inte annat än att beklaga hur du blivit bemött på andra iFokus-sajter, blir dock väldigt glad över att du gillar MiF :-)

Jag hoppas att du kan ta dig ur den djupa sorgen som du är i snart och att den bitande saknaden istället kan bytas ut mot glädje över den tid ni hade tillsammans och att du kan tänka på honom och bli glad istället för ledsen.

Att "smärtplanera" är nödvändigt för att kunna leva samtidgt som man har konstant värk, gäller helt enkelt att väga för- och nackdelar och när man vill göra något som man vet att mest troligt kommer att göra så att man ligger i några dagar får man ta och planera in det när man inte har något annat att göra, det fungerar. Man kan inte bara gräva ner sig och tycka synd om sig själv för att man har ont och pausa sitt liv, man måste fortsätta att leva även om man får lära sig att leva på ett annat sätt. Kämpar själv med detta och tyvärr så delar jag din uppfattning om Fibromyalgi.iFokus- de gånger jag väl skrivit där inne exempelvis har jag bara fått något enstaka svar om ens det, känner mig inte ett dugg välkommen där som ny på sajten och har därför lämnat den för att lägga min tid och energi på annat istället.

Jag hoppas att du kan fortsätta att leva ett förhållande friskt och aktivt liv och kunna få det som du känner är bäst för dig (och din familj).

Om du skulle ångra dig och känner för att komma tillbaka så finns vi kvar här på MiF och det är bara att dyka upp igen om du känner att saknaden efter "marsvinssnack" blir för stor :-) Som någon nämnde ovan så behöver du ju heller inte nödvändigtvis avregistrera ditt konto om du inte vill utan du kan ha det kvar utan att logga in/använda det om du känner för det.

Önska dig allt gott i fortsättningen!
//Sandra

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Creation
0

Vad tråkigt att du tänker lämna sajten! Men du kanske kan låta kontot ligga vilande istället bara, så att du har möjligheten att återkomma den dag du skulle känna för det? Det vore tråkigt ifall man aldrig skulle återse dig här. Vi kommer att sakna dig!

Önskar i alla fall lycka till för framtiden och sänder styrkekramar. Hoppas att du kommer tillbaka någon dag och att det känns bättre för dig då. Dörren står alltid öppen. 

Jag beklagar också verkligen sorgen över Trasan. Han var en riktigt fin gris. Tänker på er.

På återseende!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.