torr hud :)
Hej,
Jag undrar vad ni använder för kräm till era marsvin om dem får torra fossingar eller torr hud? :) speciell för marsvin/djur eller människor? man vet ju inte riktigt vad man vågar testa och inte och då kan det vara bra med en rekomendation. Har hört att Aloe Vera ska vara bra (?)
och hur gör ni om era grisar får förhårdnader på fötterna :P
//Madde
Jag klipper bort/filar ev förhårdnader, smörjer sedan oftast med olivolja eller helosan :-) Aloe Vera borde funka jättebra.
#ok tack :)

till tassarna använder jag Tass salva för hundar, från Apoteket, till torra öron använder jag Helosansalva.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Olivolja gör underverk, både hos djur och människor :) Billigt och bra, och det är ofta något man har hemma.
Jag smörjer med idomin salva. Den mesta salva som är oparfymierad går nog bra att använda :) Till skinnysarna använder jag barnolja och barnängens barnsalva.
vi använder just nu idomin salva, men vi ska börja använda bivaxsalva, som vi gör :)
Kanske inte riktigt hör hit men när jag smörjer in min virvels öron så är det så svårt att få det tillräckligt tunt. Hennes öron blir ju vita efter att jag varit där och kletet. Tips på hur jag får det tunnare?
Spelar det någon roll att dom blir vita? Det torkar ju in i öronen sen. Annars kan du ju smörja med t.ex försvaretshudsalva som är transparent.
Nja, det spelar nog ingen större roll… Tack! : )