Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1970 ggr
Cavia
0

Den som spar hon har!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland är det verkligen bra att spara saker. Jag har sparat buren från sist jag hade marsvin, så nu var det bara att skruva ihop sen igen till mina fyra tjejer  =)

Allra enklaste konstruktion, en fd bordskiva, några plankor och hjul under, så är den klar! Skönt att slippa gallerburarna, och så får mina barn det lättare att nå "sina" marsvin.

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

[Sicali83]
0

Oj, det ser verkligen supersnyggt ut, härligt för marsvinen. Men hur fungerar det med spånen, kommer det inte ganska mycket spån och skräp utanför när de hoppar och springer? Och hoppar de inte över kanten?

Funderar nämligen på något liknande själv så det är bra att höra från någon som redan testat.

Cavia
0

Dom hoppar inte över kanten, och skulle dom göra det så gör dom sej ju inte illa.

Blir inte heller mycket som hamnar utanför, lite sopande blir det, men inte så mycket.

Ska man ha den så här på golvet, som jag har, är hjul under att rekommendera. Dels underlättar det städningen, sen undviker man fukt under buren.

Måttet på den här är 140 x 85 cm och är lagom för 6 st…så med andra ord finns det plats för 2 till flickor i min bur Förvånad

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

[Sicali83]
0

Jättebra med tips om hjulen, det ska jag tänka på. Min ska vara 2 * 1 meter och det är tänkt att sju marsvin ska gå i den.

[Maijah]
0

Riktigt nice! Där trivs nog flickorna super! :-)

Creation
0

Så tänker jag med, men det blir nog lite mer sparande än jag faktiskt har användning för… ;)

Fin bur, det ser jättebra ut! Hur bodde tjejerna förut?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Waka
0

#2 Är det så att alla marsvin som hoppar ned för sån höjd skadar sig eller är det individuellt?
För min ena pojke han hoppar som en tok, och skulle utan problem hoppa ut från den buren.
Han har till och med fått för sig att hoppa ner från sängen när han är less på att vara i den, så jag fick göra en trappa av lådor för han ska låta bli att hoppa ner hela vägen.
Visserligen är min pojke som hoppar mycket fortfarande bara en liten pojke på lite mer än 3 månader,

// Lydia.

Take it or leave it!

Ljaede @ bilddagboken
http://ljaede.tumblr.com/
http://bangbangbang.blogg.se

Atensia
0

Snygg bur! :-)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Cavia
0