Nu är tjejernas ramp klar.
De ska ju så småningom få en stor golvbur men tills dess så ville jag göra något så de kunde gå ihop ändå, annars har de ju varit uppdelade, fyra och två. Så idag gjorde vi en ramp mellan våningarna så de kan gå ihop. Imorron ska rampen målas i någon trevlig färg.
Var lite tveksam om de skulle våga gå på den men både Fia och Fläcken springer upp och ner som tokar och tycker det är jättekul :-)
Jag har också en ramp i min bur (eller hade innan jag rev den för att jag ska bygga en ny) Tänkte att vågar dem gå upp på den? Vilket dem gjorde.
Jag valde att ha en ganska lång ramp för att inte få en så brant lutning på den. Sen sågade jag av 1-2 dm och satte en sten under kanten istället för det blev bättre. Mina rejsade upp och ner som tokar även småbebisarna.

#2# Ja så tänkte jag med, att den skulle vara ganska lång. Jag satte kanter på sidorna för säkerhets skull. Tror de tycker det är roligt att "klättra" lite faktiskt, det verkar så på mina.
Jag ser att du har kanter det är bra för det ger lite säkerthetskänsla tror jag. Jag hade också kanter på mina fast högre och i plexi för att jag skulle kunna se dem rejsa upp-å-ner bättre. Jag valde att ha sån där antihalk tejp med 10cm mellanrum längs med hela rampen för att de skulle få bättre fäste och samtidigt "fila" fötterna lite.
#4# Det var smart, det tänkte jag inte på. Vi har smala listbitar som de får fäste på med fötterna, men de filar ju inte fötterna samtidigt, vilket speciellt Vilda hade behövt.
Vilken jättebygge, snyggt!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#6# Tack :-) Det är egentligen lagerhyllan Gorm från ikea som har blivit lite ombyggd.
Häftig ramp! :D