Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 2127 ggr
Midna89
0

Ensam eller inte?

Fick för ett litet tag sen "ta över" en marsvins hona på ca 4 år. :)

Innan hon kom till mig så gick hon ihop med sin syster som tyvärr blev sjuk och nu inte lever längre :(
Marsvin ska ju helst ha sällskap, så nu undrar jag:

Borde hon få en ny kompis?

Och hur svårt är det att få ihop ett äldre marsvin med ett annat?

Någon som kan ge mig lite tips/svar? vore väldigt tacksam i så fall :)

(Hon har för övrigt 7 kanin kompisar runt om sig, dom går inte i samma bur som henne men dom kan ändå prata o hälsa på varandra )

Royalz
0

Hon bör få en kompis snarast!

Det är sällan det är problem att sätta ihop 2 honor mer varandra.

Sen kan inte kaniner och marsvin prata så hon får inte ut något sällskap utav dom.

Midna89
0

Okej, så de spelar heller ingen roll om hennes nya kompis är yngre än va hon själv är?

Men ska se till att hon får en kompis så fort som möjligt, tack för svar =)

[Maijah]
0

#2 Nej det spelar ingen större roll :-)

Läs gärna: Att sammanföra marsvin

Midna89
0

Okej ska läsa, tack för svar =D

flocken
0

MItt äldre marsvin Tuva misste sin kompis efter 4,5 år.De var lika gamla. Det tog några veckor inna jag orkade skaffa nya grisar. Nu har jag 3 st honor. Det har alltif gått super att föfra ihop dom. Började på golvet. Sen satte jag ner den nya i buren först. Sen åkte resten  ner.

Är underbart att ha en flock grisar

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

alva-m-t
0

Ja, det ska gå bra att föra ihop två honor. Honor kan ju vara dominanta, men killar är det värre med. Dom kan ju nästan slå ihjäl varann:S Men ej bröder:)

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

Emmsann
0

#6 En äldre hane och en yngre hane går alltid bra! Förutsatt att båda inte är "ensamvargar".

//Emma

[Maijah]
0

#6 Att de är bröder garanterar ju heller inget.