Dubbelgångare!
När jag skulle rösta på januari månads marsvin 2011 så inser jag att min Hera är så gott som en dubbelgångare till Mastarkattens marsvinsängel Morgana! Det enda som skiljer är att Hera har lite svarta strån inblandat i buffen på höger ansiktshalva. Masterkatten har lovat att lägga upp en bild på Morgana i tråden så ni får se själva. :-)
Är det någon annan som hittat dubbelgångare till sina marsvin? Lägg gärna upp bilder i tråden i så fall så får vi se hur många tvillingmarsvin vi kan hitta.
Det är förstås lite roligare och mer utmaning att hitta dubbelgångare till flerfärgade marsvin, men om du har en bild på två selfar som har exakt samma ställning eller som spegelbilder av varandra så vore det också kul.
Om det är någon som har dubbelgångare till mina andra marsvin, Linnea och Kola, så kan ni väl också lägga upp en bild. (Fler bilder på dem hittar ni på min personliga sajt.)
Min Uffe (Duettens Uffington) mötte sin kullbror Shalle (Duettens Moonlight shaddow) på ett par utställningar. Ja, jag vet de är kullbröder så de borde ju vara lika men de är nonself black magpie så de är ju tecknade och jag har sett massor av magpies men aldrig två som varit så lika! Både teckningen är lika men också kroppsform, storlek och uttryck! Det är nästan så jag undrar om de är enäggstvillingar.
Det ar så häftigt med två Uffar framför sig på bordet. De är verkligen läskigt lika!
Bild på Uffe när han ar liten som han såg ut när han och hans bror skildes åt. När de återsågs på domarbordet 1,5 år senare var de betydligt större!
#1 Vilken sötnos han är! Känner du dem som har Shalle? Kan de lägga upp en bild så vi få se hur lika de är? :-)
#2 Nja vi har ju förundat jämfört våra precis lika marsvin och pratat om det men vi har inte träffats mer än så. Men hon fotade dem tillsammans… så det skulle ju vara fantastiskt om de bilderna kunde visas här… Tänk om jag skulle leta upp henne och fråga om jag får dem…
#3 Ja, gör det! :-)
#5 Ja, det är tråkigt när de går bort. Vi förlorade en kille i oktober. 
Jag är så fascinerad över att Morgana och Hera är/var såpass lika i ojämnheten i färgen i cresten!
Kan inte lägga in bild eftersom hon inte är min men Sch Eternitys Over the Hills and Far Away och Maily är dubbelgångare till den grad att jag undrade hur de hade kunnat fota Maily på en utställning utan att jag märkt något :-P
#7 Åh, vad nyfiken jag blev! Sitter på jobbet just nu och kan inte logga in på FB härifrån. Skall logga in det första jag gör när jag kommer hem! 
TS jag älskar din nedersta bild, alla marsvinen har hittat perfekta vilostället =D
#9 Tack! Ja, det är en av mina absoluta favoritbilder på dem. En sån där bild som är en på 500… 
#10 Jo, visst ser jag likheten! Jag skall titta på FB-bilden i kväll. 
#12 Det är samma bild på facebook