Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 4479 ggr
Lixim
0

Vilka hemsidor andvänder ni?

Hejsan

Tänkte det skulle vara kul o göra en hemsida om mina små grisar.

Dock är de ju inget jag vill lägga pengar på.

Vilka hemsidor andvänder ni?

t.e.x zoomin m.m

Vad är bra dåligt med de ni andvänder?

Hur enkla är dom (jag e som sagt lite trög med en del saker) hehe

Har absolut ingen aning om vart jag ska lägga tråden, flytta den gärna om det är fel.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Abico
0

Nu betalar jag visserligen för min hemsida, totalt 199kr/år tror jag med domän och webbhotell. Men tidigare hade jag den på passagen.se, helt gratis. Problemet var att utrymmet inte räckte till :P Jag är lite osäker på om det finns färdiga mallar där dock…

webs.com är lättanvänt annars, men det krävs lite engelskakunskaper.

Hanna 

Lixim
0

vilket andvänder du nu som du betalar för? Titta kan man ju alltid hehe

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Abico
0

#2 - Manufrog webbhotel och loopiadomän :)
Min hemsida ser du här. Men då har jag gjort själva hemsidan själv i frontpage, som är ett väldigt enkelt och lättanvänt program.

Hanna 

gickan87
0

Jag använder www.n.nu och tycker den är lagom för en nybörjare som inte vill ha en så avancerad sida :)

MVH Erika :)

Lixim
0

3.

oj hehe, lite för komplicerat för mig.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Lixim
0

4.

den sidan verkar lättare. kanske en dum fråga men vad är en tag line??

Smf 475 Lixim's

Bloggen

gickan87
0

#6 tag line? vart hittade du det?

MVH Erika :)

Lixim
0

7.

Stod när jag skulle starta hemsidan, men googlade det.

Är på steget då man väljer bakrund eller så. man kan inte göra en sån själv på n.nu?

Smf 475 Lixim's

Bloggen

chickwheels
0

zoomin ska lägga ner, de hänvisar alla till n.nu istället. OM man inte vill va kvar på zoomin och betala 99 kr i månan.

Jag har n.nu

lovers.n.nu

mycket enkel sida jämfört med många andra.

akta bara när du laddar upp bilder och vill ha in dem på en sida du redan har text på. Texten byts ut mot bilderna :S Jag klantade mig me det :(

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

Lixim
0

hmm väntar nog lite med n.nu

hittade ingen template ja tyckte om, och kunde inte göra egen utan att betala.

Nån som kan rekomendera en annan sida? =)

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Lyan
0

Jag har 123minsida.se Är nöjd med den även om det är en del saker jag hade velat kunna utveckla, men för en som är så oduglig på teknik och prylar som jag är är den perfekt iallafall för den är otroligt lätt att använda :-D

Min sida (vill du prova så klicka gärna på länken till vänster för då får jag poäng :-P)

Charlotta-B
0

Här Älsklingen min, har kollat upp lite…

http://www.webs.com/ - helt på eng, men det är du ju bra på =)

http://www.infoom.se/mysite/index.php?sida=18&user=1 - Verkar vara en VÄLDIGT enkel sida, kanske lite FÖR enkel. vad vet jag. fanns så man kunde se exempel på andras sidor.

http://www.wix.com/free/website - kollade inte så mycket, men ser snygg ut

http://www.weebly.com/

http://www.ewisoft.com/ - detta är ingen hemsida, men ett program som du kan bygga en hemsida i, som man laddar ner och bygger upp. Men sen får du lägga upp den via nätet på nått vis :P

http://www.350.com/

http://www.devhub.com/ - har inte kollat så mycket om denna, ser lite halvflummig ut, men kanske helt okej

Japp men det var en del :P Puss

Charlotta-B

Cavia
0

jag har min hemsida på webbhotellet one.com

Betalar 120:- per år har jag för mej, och på den sidan finns en sk "webcreator", ett mycket enkelt verktyg där man kan bygga sina sidor i, och ladda upp direkt, du behöver inte krångla med att uppdatera via ett FTP program. Sen är deras support fantastisk, de gånger jag behövt hjälp har jag fått svar inom några timmar.

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

[Strawberi]
0

#13 - Använder det också. Helt underbar sida värd varje öre!!!!

Fridaaaa
0

använder weebly.com trivs bra med det.

Webs.com är värdelöst:P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Royalz
0

På one.com, ska man välja S, M el L på storleken?

Cavia
0

#16 jag har den minsta, och tycker det räcker bra.

Royalz
0

#16 Okej! Då tar jag det också.

Cavia
0

#18 hade rätt många bilder förut, då jag hade fler marsvin, och det var aldrig några problem med utrymme =)

Royalz
0

Betalade i samband när jag registrerade hemsidan men fick sen även en faktura till mejlen och så står det att det inte är betalt när jag loggar in… Jag tänker då inte betala igen. Får väll försöka kontaka supporten på måndag.

Knutte-love
0

Jag hade en på Zoomin. Älskade den sidan. men kan inte ha min hemsida kvar eftersom jag inte kan betala för den. Har haft den i ungefär 2 år.

HAr även en hemsida på Webs.com. Inte riktigt min hemsida. Jag är INGE duktig på Engelska så hemsidan är komplicerad för mej.

Kramiz Amanda!

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

Lixim
0

Tycker de e så svårt.

n.nu har inga templates ja gillar

Webbly gör att min data hänger sig (har en gamer data med 12-24 hastighet) har aldrig hängt sig innan, skumt! gillade annars den sidan

One.com tyckte jag va häftig, de e samma som mamma andvänder till sin kennel. Men när jag ska beställa står de att det ska kosta typ 400kr?

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Royalz
0

#23 Per år ja! 36kr i månaden om man slår ut det på 12 mån. Första året är väll 100kr dyrare och sen kostar det runt 350kr/år.

Lixim
0

aha. ja då e det ju inte så farligt.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Abico
0

#23 - 350kr per år för bara webbhotellet? Jösses, det var dyrt.

Jag pushar för manufrog, jättebra service och lättanvänt. Första månaden provar man gratis, gillar man det inte kan man säga upp det innan andra månaden. Sen är det 100kr/år.

Hanna 

Lixim
0

Ja manufrog var ju helt klart billigare, de testar jag :)

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Royalz
0

#25 Vet inte om det bara är webbhotell eller inte, man får iaf en hemsida med .se

Tänkte ha dinstudio.se förut och dom tog 375kr/kvartal så tycker detta är väldigt biligt..

Cavia
0

Jag har haft min sida på one.com sen 2006, och man betalar en hög kostnad första gången, när man registrerar, sen har jag betalat 180:- per år för 3000 MB…och jag tycker inte det är dyrt. 3000 MB räcker gott och väl för en vanlig ordinär sida…

Royalz
0

Nu har jag äntligen fått upp lite på hemsidan, men det är mycket kvar som ska fixas! royalz.se

Denna var verkligen lätt och kan verkligen rekomendera one.com trots att jag skaffade det idag! :)

Lixim
0

29.

blev ju riktigt snyggt :)

Smf 475 Lixim's

Bloggen

[Licroana]
0

#29 Vad långt du kommit bara idag! Imponerad Tungan ute

Charlotta-B
0